Усе залежить від нас

Усе залежить від нас

Серпень... Як же боляче це слово сьогодні ранить серце! В серпні виповнюється рівно рік трагічним подіям під Іловайськом. Олександр Гуменюк, засновник і командир легендарного 11-го батальону територіальної оборони «Київська Русь», загинув в іншому місці — підступна снайперська куля наздогнала його під селом Малоіванівка Перевальського району Луганської області.

Музика нас поєднала

Музика нас поєднала

Минулими вихідними фестиваль, який проходив утретє, традиційно складався з двох частин — у суботу, 6 червня, всі заходи відбувалися в парку міста Буча, що під Києвом, а вже наступного дня музичний форум завершив свою ходу на сцені Національної оперети. Незважаючи на скрутні часи, організатори зуміли залучити до участі в проекті вокалістів з 14 країн.

Театральне «Браво!» за футбольні голи

Футбольна гра між акторськими командами пройшла на майданчику в Гідропарку й зібрала досить багато глядачів. Більшість публіки, зрозуміло, складав театральний люд. За своїх уболівали по-фанатськи пристрасно, але з повагою до суперника.

Солоденькими по великій депресії

Солоденькими по великій депресії

Робити виставу, сюжет якої хоча б трохи перекликається з суперпопулярним фільмом «В джазі тільки дівчата», де головну роль зіграла голлівудська зірка №1 всіх часів Мерилін Монро — справа нелегка. Але досвід національної оперети останніх років свідчить: якою б «гучною» не була назва на афіші, колектив театру ніколи не опускається до механічного копіювання, щоразу створюючи свою версію відомої історії.

Уникати фальшивих нот — у музиці і повсякденні

Уникати фальшивих нот — у музиці і повсякденні

Здавалося б, сьогодні майже не залишилося сфер діяльності, куди жінкам вхід заборонено. Представниці прекрасної статі вже давно літають у космос, тримають скальпель в руках, грають у футбол на Олімпійських іграх і навіть керують країнами.

Вік розквіту

Вік розквіту

Для колективу Національної оперети нинішній сезон є особливим — ювілейним. Рівно 80 років тому було організовано Державний театр музичної комедії УРСР, згодом перейменований в Київський національний театр оперети.

Ніна Ананіашвілі: Люблю щирих людей і зневажаю снобів

Ніна Ананіашвілі: Люблю щирих людей і зневажаю снобів

Фантастична, неперевершена і незрівнянна, абсолютна зірка і чарівниця танцю... Не перерахувати всіх епітетів, котрими шанувальники балету (професійні критики — в тому числі) нагороджували і продовжують нагороджувати Ніну Ананіашвілі. Прима Большого театру в Москві і guest star American Ballet Theatre (ABT) у Нью–Йорку, Ананіашвілі в 2004 році несподівано для багатьох повернулася до рідної Грузії, де очолила балетну трупу Тбіліського театру опери та балету імені Захарія Паліашвілі. Але й сама танцювати не полишила. І танцює до сьогодні, та ще й як! Минулої суботи київська публіка мала змогу переконатися в цьому на власні очі. На сцені Національної опери України легендарна балерина вела сольну партію в «Лебединому озері» (принца Зігфріда танцював Денис Матвієнко). Дивлячись на Одетту–Одилію у виконанні Ананіашвілі, просто неможливо було повірити, що наступного року їй виповниться 50...

«УМ» пощастило напередодні спектаклю взяти ексклюзивне інтерв’ю у світової зірки. Аби не втрачати час, артистка запропонувала поставити їй запитання в машині по дорозі на радіо, де на неї також чекали журналісти. До машини Ніну супроводжували дві літні жінки, тож наша бесіда розпочалася з теми балетних шанувальників.

Світло і тінь в одному флаконі

Заступаючи в листопаді минулого року на посаду головного хореографа Національної опери, Денис Матвієнко пообіцяв, що вже у квітні балетний репертуар театру поповниться двома модерновими одноактними балетами. І обіцянку свою виконав — 20 і 21 квітня на суд глядачів було винесено дві вистави — «Клас–концерт» та «Радіо і Джульєтта».

Джульєтта має бути сильною,

Джульєтта має бути сильною,

В історії мистецтва важко знайти більш відомий сюжет, ніж повість про кохання Ромео і Джульєтти. Якби можна було «зібрати докупи» всі театральні, теле– та кінопостановки, присвячені цій шекспірівській темі, то для перегляду їх, напевно, не вистачило б і життя. Геніальним музичним втіленням веронської історії є балет Сергія Прокоф’єва, який, у свою чергу, також має безліч сценічних втілень. На київській сцені балетна вистава «Ромео і Джульєтта» йде вже 40 років — і з незмінним успіхом. В 1991 році ЮНЕСКО визнала цю постановку кращим втіленням твору Прокоф’єва, нагородивши автора хореографії Анатолія Шекеру золотою медаллю. Цієї неділі, 18 березня, на сцені київської Опери стартує традиційний фестиваль балетів Анатолія Шекери, який завершиться 25 березня гала–концертом вшанування пам’яті митця. Серед іншого глядачі матимуть нагоду переглянути і виставу «Ромео і Джульєтта» (21 березня). Головні партії танцюватимуть Катерина Кухар і Олександр Стоянов. Наша розмова з Катериною Кухар — про балет і не тільки...

Креативність гарантую!

Креативність гарантую!

Віднедавна балетну трупу Національної опери України очолив всесвітньо відомий танцівник Денис Матвієнко. Призначення цікаве вже саме по собі, адже на посаду худрука зазвичай приходять люди, чия балетна кар’єра наближається до завершення. А Матвієнку лише 32, і як артист він надзвичайно затребуваний — звання прем’єра Маріїнського і запрошеного соліста Большого театрів говорить саме за себе. Танцювати в Санкт–Петербурзі та Москві (а ще — в Парижі, Лондоні, Нью–Йорку, Токіо) Денис буде і надалі, проте більшість часу і творчих зусиль відтепер присвячуватиме рідному театрові, зі сцени якого він колись і розпочав своє сходження на балетний олімп... «УМ» поцікавилася, які «ниточки долі» привели світову зірку знову до Києва і на які балетні події варто розраховувати київському глядачеві в наступному році.