«Анна Кареніна». Пластична, еротична... Інша

«Анна Кареніна». Пластична, еротична... Інша

До Києва у хореографа із Санкт–Петербурга Бориса Ейфмана — особливі сентименти. Адже саме з цього міста, власне, розпочалася історія колективу, який уже за кілька тижнів після свого народження у 1977 році поїхав на гастролі до столиці України. Щоправда, спогади про той візит у Бориса Яковича залишилися суперечливі. Тоді пітерці привозили балет «Бумеранг» на музику «Пінк Флойд». Звісно, цей спектакль партійні бонзи пропустити не могли й новоствореному театру наказали забиратися додому. І тоді артистка Алла Осипенко у розпачі заявила, що або артисти виходять на сцену, або вона покінчить життя самогубством... Шантаж подіяв. І з виступу в Палаці «Україна» почалася всесвітня слава Театру Бориса Ейфмана.

Просто щастя, сплетене гачком

Постановку ліричної комедії «Афінські вечори» за п’єсою Павла Гладиліна Молодий театр вирішив доручити Ігорю Славінському. Останнім часом актор Театру на Подолі, педагог і режисер Славінський помітно симпатизує творам легкого родинного формату (згадаймо хоча б його спектаклі «Lа Bonne Anna або Як зберегти сім’ю», «Тріо мі бемоль» чи «Примадонни»). У цьому жанровому сегменті «Афінські вечори» — матеріал дуже і дуже вдячний. Тут вам і епатажна бабуся, і тато–інтелігент, і матуся, що піклується про чистоту й комфорт у домі, і слухняна, на перший погляд, донька, перспективна піаністка, яка сама незабаром стане мамою...

«Потрібно формувати мистецький контекст — його в Україні немає»

«Потрібно формувати мистецький контекст — його в Україні немає»

Топ–темою нашої розмови з режисером Владом Троїцьким мав би стати Гогольфест–2012. Минулорічна відмова від проведення фестивалю — фінансові проблеми сьогодні, на жаль, можуть перекреслити найоригінальніші мистецькі починання — мала б сповна компенсуватися цьогоріч: міська влада офіційно оголосила, що бере фест під свою опіку...

Ні тобі Києва, ні кохання

Збираючись на прем’єру альманаху «Закохані в Київ», яка передувала старту стрічки в українському прокаті, я була впевнена в тому, що критикувати її особливо не буду. Бо ситуація з українським кіно сьогодні виглядає таким чином, що вже одній появі вітчизняної стрічки на екранах треба спочатку палко аплодувати, а вже потім, «між рядків», обережно озвучити свої зауваження. Причому робити це треба максимально делікатно, щоб не відрадити глядача проголосувати за цю картину своїм часом і гаманцем та не образити режисера з акторами, які всупереч усьому намагаються хоч якось працювати... На жаль, у випадку із «Закоханими...» ці самонавіювання на мене не подіяли — картину хочеться критикувати «уздовж і впоперек».

«Давайте жити в діалозі!»

«Давайте жити в діалозі!»

Сьогодні в Театрі імені Франка — прем’єра вистави «Жона є жона». Попередньо цей проект планувався як антреприза за участю Ольги Сумської, але не склалося зі спонсором, і ось тепер цей спектакль «пропишеться» в афіші Української драми. У головних ролях — Богдан Бенюк, Поліна Лазова, Анжеліка Савченко, Дмитро Ступка... Чехов українською — для нашого театру це взагалі не дуже типово, Чехов не стільки драматург, як прозаїк — і поготів... Майбутнім глядачам режисер Валентин Козьменко–Делінде обіцяє показати «епоху Чехова, яка охоплює кінець бароко і початок модерну», а найцікавішим для себе у цій роботі називає позачасовість сюжетів письменника.

Молоді про молодих. До уваги старших

Молоді про молодих. До уваги старших

Театр «Відритий погляд» — один iз наймолодших у Києві. Заснований у 2008 році, він не лише зарекомендував себе дуже і дуже цікавим гравцем театрального процесу в столиці, а й сповна відчув усі «переваги» госпрозрахункового існування. І якщо для театрів академічних чи муніципальних найпопулярнішим поясненням малої кількості прем’єр чи їхньої, м’яко кажучи, далекого не ідеальної якості було недостатнє фінансування, то тут такої «відмазки» не може бути в принципі. Тож цікаві, непрохідні, резонансні вистави для «Відкритого погляду» — єдина можливість бути завжди у сфері уваги столичних театралів.

Пастельні почуття

Пастельні почуття

Морозного лютневого вечора в кінотеатрі «Україна» презентували нову картину Мадонни «Ми. Віримо в кохання». Кількість зіркових глядачів традиційно зашкалювала: кіно від поп–діви №1 прийшли подивитися скульптор Олег Пінчук, співачки Джамала та Аліна Гросу, Фагот, Андре Тан... І поки селебретіс звично позували для фотографів, критики намагалися спрогнозувати, чи буде ця картина бодай трішки кращою за першу кіноспробу Мадонни («Бруд і мудрість», 2008 рік)? По закінченні сеансу найсміливіші прогнозисти визнали, що професійної режисури Мадонні ще вчитися і вчитися. Хоча фанати цю картину кумира, до якого зауважень не може бути в принципі, сприймуть «на ура!»

Як тебе не любити...

Як тебе не любити...

Півтора року тому в столиці розпочалися зйомки альманаху «Закохані в Київ». Анонсуючи свій проект як аналог титулованим «Париж, я люблю тебе» та «Нью–Йорк, я люблю тебе», продюсер Володимир Хорунжий наголошував також на тому, що картина є «іміджевим кінопродуктом з суттєвою комерційною складовою». І дуже просив не плутати її з туристичним путівником, оскільки це «фільм про людей». До речi, «Закохані в Київ» — перша на 100 відсотків вітчизняна картина, повністю відзнята та змонтована на базі українських продакшн–студій.

Абияк звiтував Кулиняк

На брифінгу міністра культури Михайла Кулиняка у Національній філармонії, що передував Колегії Мінкульту, журналісти влаштували аншлаг. Дарма, що коло окреслених питань могло бути дуже широким (тема розмови — підсумки роботи міністерства у 2011–му), дарма, що прес–служба втиснула до прес–релізу величезну кількість цифр і фактажу... ЗМІ насамперед цікавили кадрові ротації керівників найбiльших музеїв Києва.

На шальках терезів — закон

На шальках терезів — закон

Спершу свою постановку шекспірівської «Міри за міру» Російська драма анонсувала як «Вісім рядків про властивості пристрасті». І буквально в переддень прем’єри назву спектаклю змінили на «Цинічну комедію». Цинізму в п’єсі — її називають однією з найскладніших у творчості Вільяма Шекспіра — справді вистачає. Як персонального, так і загального. «Про що вистава?... Про пристрасть і владу, про пристрасті влади, і про те, що у владі багато бруду, — так анонсує «Цинічну комедію» художній керівник театру Михайло Рєзнікович. — Про те, що ... коли «распалась связь времен» людину вже не зібрати, про страшне словечко в житті країни, покоління, людини: «пізно»...»