Апокрифи про Фофудью

Апокрифи про Фофудью

«Фофудья», безумовно, — один із найяскравіших блог-вірусів 2006 року, який можна вважати зразковою реакцією української інтернет-громади на чорносотенну риторику, що нею послуговуються у «висвітленні» подій в Україні не лише російські ЗМІ, а й вітчизняні політичні сили, котрі невтомно спекулюють «двоязичними» мантрами та оповідають затурканому виборцю, як порушують його права на мовну та культурну самоідентифікацію. Живучість такого штибу проповідей, шовіністичних за суттю та пропагандистських за формою, — явище не менш абсурдне, ніж довіра деяких виборців до нинішніх носіїв червоної ідеології, а тому давно вже не заслуговує на серйозне обговорення чи жорстку критику. Можна було б просто ігнорувати все розмаїття пульсацій потьмареної російськомовної публіки, яка цілком серйозно вбачає у нашому суспільстві «жахіття українізації». Але ж ці історії радісно спонсоруються увагою різноманітних радикалів, чиє надзавдання — підтримувати міф про міжетнічну напругу в Україні. Відтак явище це потребувало систематизованої альтернативи, котра взялася б винищувати ворога на його ж території. Оцю функцію й взяла на себе так звана «Свята Фофудья».

В державі повинна бути єдина система координат

В державі повинна бути єдина система координат

Влітку цього року в Хмельницькій області відбулося урочисте відкриття одного з облаштованих пунктів геодезичної Дуги Струве - Фельштинського. Це один із 265 геодезичних пунктів, які півтора століття тому простягалися від узбережжя Північного Льодовитого океану до Чорного моря через території десяти сучасних країн Європи - Норвегію, Фінляндію, Швецію, Естонію, Латвію, Литву, Росію, Білорусь, Молдову та Україну.

Віктор Балога: Фаховiсть наших рятувальникiв визнає весь свiт

Віктор Балога: Фаховiсть наших рятувальникiв визнає весь свiт

17 вересня в Україні відзначається День працівників цивільного захисту — професійне свято рятувальників. А ще цьогоріч Міністерство з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи відзначає своє десятиріччя. Про роботу «надзвичайникiв» наша розмова з міністром Віктором БАЛОГОЮ.

Українська арена: собаче й людське

Українська арена: собаче й людське

Чи можуть собаки перетворитися на... десантників? Долати перешкоди і навіть стрибати з висоти з парашутами? Донедавна жоден iз цирків світу не міг похвалитися такою програмою. Але все це відбувається в атракціоні «Летючі фокстер'єри» під орудою заслуженого артиста України Павла Шатківського.

За вершечок купальського древа

За вершечок купальського древа

Давно-давно, «коли Сонце було богом», Купало приурочували до літнього сонцестояння — найдовшого дня й найкоротшої ночі року. З прийняттям християнства дату святкування приурочили до дня Різдва Івана Хрестителя. На більшості території України купальські святкування відбуваються в ніч з 6 на 7 липня. Проте по обидва боки Дніпра біля Києва і сьогодні Івана Купала прийнято святкувати ввечері 7 липня.

Куріння може викликати «захворювання» на штраф

Куріння може викликати «захворювання» на штраф

Більшість курців на Майдані зізналися, що щось-таки чули або читали про нововведену заборону. «Щось» розповідали по телебаченню, транслювали по радіо, друкували у газетах, але жодної таблички, жодного оголошення з попередженням про заборону паління немає ані у підземних переходах, ані у під’їздах київських будинків, навпаки, численні смітники з сіточками-попільницями ніби заохочують перехожих запалити. Єдина попереджувальна табличка, яку кореспонденту «УМ» вдалося побачити, дві години мандруючи центром Києва, висіла в переході на станції метро «Печерська».

Рятувальником треба народитися

Рятувальником треба народитися

На лісовій тренувальній базі Харківського університету цивільного захисту України всі алеї обрамлені сосновими шишками. Місцями курсантська мозаїка сягає вищого пілотажу, і тоді підручний матеріал по обидва боки тінистих доріжок шикується у вигляді геометрично виваженої паралелі.

Чом ви, хлопці, нежонаті ходите?

Чом ви, хлопці, нежонаті ходите?

Інколи цифри можуть розповісти значно більше, ніж слова. Так-от, якщо довіритися саме їм, то виходить, що типове поліське село Оленине, яке розкинулося акуратними вуличками вздовж берега Стоходу, через сто років зовсім... зникне з лиця землі. До таких невтішних висновків я прийшла, порівнявши елементарні історичні дані про цей населений пункт, починаючи з XIX століття. Отож: у XIX столітті в селі Жирово (так тоді називалося воно, взявши назву від рибної снасті «жирова», так і нині називають оленинців у довколишніх селах) було всього 48 хат і 487 мешканців, тобто у кожній хаті жило в середньому по 10 душ. Уже в 1909 році у 142 хатах жило 864 мешканцiв, тобто припадає по шестеро на один двір. Нині в Олениному в 298 дворах мешкає 1000 чоловік, а фактично припадає по 3 душі на хату. Неважко за методом якоїсь там не прогресії, а, скоріше, регресії порахувати, що через сто рокiв тут не буде ані душі. Не страшно?

Реанімація бочки

Реанімація бочки

У свідомості французьких виноробів не тільки через економічний патріотизм, а й завдяки багатовіковим спостереженням укорінилося переконання, що їхнє неповторне вино може дозріти до вишуканого букету лише у вітчизняних дубових бочках. Тому намір прикарпатських бондарів з містечка Богородчани «просунутися» зі своїми виробами в Бургундію чи місто Коньяк спершу виглядав так само смішно, як спроба здивувати Тулу самоваром чи Італію — спагеті.

Сонце сяє для того, щоб вижити

Сонце сяє для того, щоб вижити

Одинадцять книг російського психолога Сергія Лазарєва під назвою «Діагностика карми» сьогодні можна знайти на будь-якому книжковому ринку України. Ще є відеокасети з його виступами і доступний персональний сайт в інтернеті. Але, незважаючи на широкий вибір інформаційної продукції, приїзд ученого до Харкова викликав справжній ажіотаж серед його давніх прихильників. Квитки до просторого кінопалацу «Україна» розкупили швидко, включаючи і досить дорогі — по 70 гривень за вхід. Ще більше приголомшив вік та соціальний статус шанувальників пітерського гостя. На зустріч із ним прийшли в основному небідні студентського та середнього віку люди з яскраво вираженим інтелектом у погляді й підкресленою інтелігентністю в манерах поведінки. Бажання приєднатися до елітного гурту, посилене природною цікавістю до езотеричних таємниць, автоматично змусили повернути у бік каси. І, як з'ясувалося, недаремно.