Призи як втіха

Призи як втіха

Минулої суботи вручено призи великого журі Берлінського кінофестивалю. Вже очікувано переможцем оголосили фільм, який практично ніхто з журналістів не бачив серед призерів, — «Елітний підрозділ» бразильця Жозе Падільї. Почасти це пояснюється й тим, що на прес–показі фільм показали без англомовних субтитрів й відтак враження не назвеш повноцінним. У фільмі йдеться про дії бразильського спецназу напередодні візиту Папи Римського десять років тому...

Війни людей, боротьба фільмів

Війни людей, боротьба фільмів

Субота — останній день Берлінале, ввечері переможці в конкурсі повнометражних стрічок отримають своїх «Ведмедів» — хто на який сподобився. А журі короткометражок уже визначилося, віддавши «Золотого ведмедя» румунському режисерові Богдану Мустаті (фільм O zi buna de plaja). Золота пора румунського кіно продовжується... Зливу призів міжнародних фестивалів пояснюють не тільки талантом нового режисерського покоління, а й увагою до сучасних реалій... Срібло — в індійця Сіддхарта Сіна (картина Udedh bun). Журі відзначило і росіянку Ольгу Попову за картину «В темі»...

У колисці з Мадонною

У колисці з Мадонною

Першим від Мадонни постраждав ветеран японського кіно Йоші Ямада. Його фільм «Кабей» відкривав день на Берлінале, і на прес–показі у величезному залі було аж надто мало журналістів. Та й ті доволі швидко потягнулися до виходу — їх чекала Мадонна, її дебют, її народження як режисера у картині під назвою «Бруд і мудрість / Filth and Wisdom». Фільм показали в одній із головних фестивальних програм — у «Панорамі».

Цінності — оптом і вроздріб

Цінності — оптом і вроздріб

Позавчора в одному з найпрестижніших (і найдорожчих) готелів німецької столиці Hotel Adion Kempinski Berlin на Унтер ден Лінден, біля Бранденбурзьких воріт, відбулося прийняття з нагоди дебюту нещодавно створеної Української кінофундації. Того ж дня голова наглядової ради Фонду «Україна 3000» Катерина Ющенко зустрілася з директором Берлінського кінофестивалю Дітером Коссліком і мала з ним розмову щодо перспектив співробітництва з авторитетним світовим кінофорумом. А в четвер журнал Variety (чи не най­впливовіший часопис загалом) вийшов з невеликою статтею, головною темою якого було рішення українського уряду твердо дотримуватися законодавства щодо української мови при дублюванні та субтитруванні іноземних стрічок. Пояснення журналові давав міністр культури і туризму України Василь Вовкун, який теж був на прийнятті у «Кемпінському».

«У нас ще краще, ніж було!»

Учора ввечері у престижному готелі «Кемпінський» біля Бранденбурзьких воріт відбулося прийняття від імені недавно створеної Української кінофундації. Як то все було — уже в наступному номері... А поки що завітаймо до офісу Української кінофундації на Потсдамерштрассе, 11. Тут розмістилося чимало подібних представництв, серед яких і російські. Як на ходу повідомив один із московських критиків (їх на фестивалі зазвичай багато), у Москві скоротили фінансування присутності російського кіно на ринках. Причина проста — витрати не окуповують себе, фільми росіян купують ну надто вже неохоче...

Соціальні драми замість жанру «екшн»

У німецькій столиці вже розпочалася весна — безхмарно, сонячно, навіть безжурно. Навіть у тому, що людині, яка щойно з Києва чи Москви, видається просто дивним — автомобільна пустеля та й годі. Машин на вулицях так мало, що хочеться протерти очі — чи ж не сон? Начебто дивишся хроніку київського життя середини 70х... Змучені сонцем німці потяглися на зелені галявинки, паркові полонини. Навіщо за такої погоди кіно? Та ж ні, всі фестивальні кінозали забиті спраглим людом — фестиваль, що проводиться в 58й раз, виховав свою публіку!..

Помолимось іконам рок–музики

Помолимось іконам рок–музики

Після дощику в четвер поблизу колишньої Берлінської стіни в багатоповерховому й модерновому Berlinale Palast відкриється один із найавторитетніших кінофестивалів світу. На відкритті покажуть документальну стрічку Мартіна Скорсезе Rolling Stones. Shine a Light. Першу частину можна не перекладати — йдеться про легендарну рок–групу. Ну, а друга дуже підходить для самої церемонії відкриття фестивалю — «Хай буде світло».

Перед штурмом «берлінської стіни»

Перед штурмом «берлінської стіни»

Коли у грудневій програмі «Кіно UA» (УТ–1) я почув, що на початку нинішнього десятиліття фільм Тараса Томенка «Тир» отримав головний приз Берлінського кінофестивалю, то лишалося тільки руками розвести. Раніше доводилося чути про «Срібного ведмедя»... Ставки ростуть — ну, хто більше? Не було такого призу — хоча б тому, що 10–хвилинна студентська картина не брала участі у конкурсній програмі. Її відзначив якийсь американський фонд... Добре й почесно, але ж за тим почалася хлєстаковщина. Просив би журналістів не смішити людей і перевіряти факти. Нині це не таке вже й трудне завдання.

Українці планують узяти Берлін

Українці планують узяти Берлін

7 лютого в Берліні відкриється 58й Міжнародний кінофестиваль, який, за узвичаєним рейтингом, входить до чільної світової трійки (Берлін, Канн, Венеція). Звичайно, їм на трудові мозолі й п’яти вже дехто й наступає... Роттердамський інтерфест, скажімо, який відбувається в ці дні за участі в конкурсній програмі — що найприємніше — української стрічки Las Meninas Ігоря Подольчака та Діна Карра. І все ж, і все ж — традицію, що склалася, змінити важко.