Покращення биття

Покращення биття

Дев’ятьох чоловіків, звіряче побитих «Беркутом» на Банковій, суд вирішив ізолювати від суспільства — запобіжною мірою для них обрано перебування під вартою, тобто в СІЗО на Косогорному провулку. Але навіть якби Шевченківський райсуд столиці зглянувся та обмежився, скажімо, підпискою про невиїзд, навряд чи більшість iз затриманих могла б завтра доїхати кудись, окрім травматологічного відділення лікарні.

«Слава Україні», — сказав Київ

«Слава Україні», — сказав Київ

Київ давно не бачив крові. Жоден мітинг — навіть студентську революцію на граніті за зловісних радянських часів, навіть наметове містечко акції «Повстань, Україно» у часи Кучми — не розганяли так жорстоко і криваво, як студентський Євромайдан у ніч на 30 листопада 2013 року. Київ не пробачив крові.

Лоцман Руденко

Лоцман Руденко

Спершу він просто читав книжки. Потім став читати «професійно». Сергій Руденко — блогер, публіцист, редактор сайту «Буквоїд», а віднедавна — ще і ведучий нової, рідкісної для українського телебачення програми, книжкового огляду. Днями «Буквоїд» відзначить фініш своєї першої п’ятирічки.

Ласкаво просимо на «Титанік»

Ласкаво просимо на «Титанік»

Їй було 19 років, йому — 49. Некруглу дату — дев’ятиріччя весілля — подружжя британців Філліпсів вирішило відзначити розкішно — мандрівкою на новомодному судні, яке завдяки гігантським розмірам називали «плаваючою Ейфелевою вежею».

Наше все

Наше все

Масштабний проект «Велике і Величне» в «Мистецькому арсеналі» вражає розмахом. Тут є простір і мистецтво, але немає плину часу, експозиція свідомо ігнорує хронологію. Автор задуму — куратор «Арсеналу» Олександр Соловйов — розставив об’єкти так, щоб відвідувач вихопив асоціації між, скажімо, бивнем мамонта, розмальованим в епоху мезозою, і супрематизмом Казимира Малевича, між кам’яною скіфською бабою і козаком Мамаєм. Шедеври зіркових митців — тисячу робіт з 33 музеїв країни, які охоплюють 15 тисячоліть історії культури, що виросла на теренах сучасної України. Симптоматично, що саме в контексті цієї грандіозної виставки вималювався ще один тренд культурного життя України, сучасного, — цензуроване мистецтво. За день до відкриття виставки за вказівкою директора «Мистецького арсеналу» Наталі Заболотної замалювали незавершену картину Володимира Кузнецова «Коліївщина. Страшний суд». І Президент Віктор Янукович так і не побачив пекла, в якому горять чиновники та міліціянти.

Слово — зброя. І її багато

Слово — зброя. І її багато

На тлі культурного занепаду і нарікань Олександри Коваль на те, що наразі Львівський форум видавців під загрозою зриву, тому що цьогоріч ще складніше знайти фінансування, ніж у попередні роки, «Книжковий арсенал» виглядає просто розкішним бенкетом для книгоманів.

Абетки–новодруки: від християнської до робочої абетки Йосипа Бродського

Абетки–новодруки: від християнської до робочої абетки Йосипа Бродського

Дитяча книжка ніколи, певно, не перейде в електронний формат. Це добре розуміють видавці, стараючись у вигадливості, наприклад, абеток. На «Книжковому арсеналі» я помітила добрий десяток нових (чи відносно нових) абеток, які доводять: фантазія дорослих, може, й не поступається розгулу дитячої уяви.

Скло, яке перемогло метал

Скло, яке перемогло метал

Одеситка Оксана Мась, яка зібрала оплески на попередньому Венеціанському бієнале завдяки картині–іконі, складеній iз писанок, цьогоріч також представлятиме Україну. Але — поза межами національного павільйону. Її запросив до участі міжнародний проект, постійний партнер Венеціанського бієнале, GLASSSTRESS за сприяння Mironova International Art Group. Тож у червні Оксанина «Квантова молитва» буде представлена разом iз роботами художників iз багатьох країн в окремому палаці під «маркою» GLASSSTRESS. «Проїж­джаючи Гранд–каналом, ми постійно спинялися перед Оксаниним «вівтарем iз писанок», захоплювалися, відтак вирішили запросити цю художницю до участі в нашому проекті», — пояснює керівник GLASSSTRESS Надія Тайга.

Мотанка від мураліста

Мотанка від мураліста

Три дні знадобилося французькому стріт–художнику Жульєну Маллану та його українським колегам з групи «К’ю–2», аби намалювати на стіні банальної старої харківської багатоповерхівки яскраву 22–метрову ляльку–мотанку. Вони називають себе не дуже вживаним в Україні словом «мюралісти», тобто ті, для кого мольбертом є стіна.

Повернення «неповерненця»

Повернення «неповерненця»

В Україні, на його колишній батьківщині, Якова Шапіро знають, але, за великим рахунком, не бачили. Усі роботи, які відучора експонують у трьох залах Національного художнього музею України, — власність аукціонного дому «Дукат» та приватних колекціонерів, які люб’язно погодилися таким чином узяти участь у культурно–освітній місії «Французької весни». «У збірках державних музеїв України робіт Шапіро, мені здається, немає», — каже мистецтвознавець Олена Грозовська, представниця АД «Дукат».