Спокійно, панове

Спокійно, панове

Сьогодні закінчуються основні покази 26–го Українського тижня моди — залишається тільки показ Світлани Бевзи, який пройде в четвер у Шоколадному будиночку. Світова економічна криза повернула дизайнерів обличчям до споживачів, і більшість колекцій, показаних на цьому UFW, були комерційними, готовими до тиражу, із мінімумом дизайнерських наворотів — гряде повернення до класики, яку можна носити у будь–який сезон, незважаючи на піруети молодих японських, в’єтнамських чи британських дизайнерів. Утім у кожному мейнстрімі є «альтернативники». «Це моя найнекомерційніша колеція, — сказала про свій витвір Ірина Каравай. — Я подумала, що криза все одно не дасть великих комерційних результатів, і вирішила максимально реалізувати всі свої дизайнерські задумки, без обмежень».

Гапчук, Гальяно через кому

Блогери і фотографи з усього світу тільки встигають бронювати авіаквитки і пуляти в інтернет найактуальнішу інформацію й ілюстрації. Наразі гарячою глобальною позаполітичною і позаекономічною подією є London Fashion Week. А тим часом Український тиждень моди днями оприлюднив свій весняний графік, у якому ми нарахували 48 дизайнерів, і амбітні плани на 2010 рік. Вітчизняні фешн–блогери теж готують iPones, комунікатори, камери й об’єктиви та активно шукають запрошення на покази. Організатори UFW знайшли в одній соціальній мережі «точку», де торгують бейджами і вхідними квитками на покази. За словами генерального продюсера UFW Володимира Нечипорука, бейдж на всі 6 днів коштує 600 гривень, але пропонуються й одноденні перепустки. Хто ці підпільні фешн–підприємці і як їм вдасться зробити такі «фейки» — поки не відомо. Ще дві таємниці — суворі й інтригуючі — пов’язані зі спільним проектом Ukrainian Fashion Week та Фонду Олени Франчук «АНТИСНІД» (це модне і соціальне фешн–шоу завжди робиться на належному художньому рівні і високому емоційному градусі) та подією–закриттям XXVI українського тижня моди Le Grand Fashion Party: відомо, що це буде показ колекції Haute Couture французького дизайнера, за підтримки бізнесмена Олександра Онищенка, але «ім’я, сестра, ім’я» — тримається в секреті. «З цього приводу будуть окремі прес–конференції» — було сказано журналістам.

У Лондоні туманно і модно

У Лондоні туманно і модно

Лондонський тиждень моди, що почався 19 лютого, закінчується сьогодні. Усього на LFW представили свої колекції 68 дизайнерів, зокрема такі знамениті як Вів’єн Вествуд, Пол Сміт, Крістофер Кейн, Метью Вільямс, Бетті Джексон. Ще однієї безумовної зірки дуже бракує Лондонському тижню прет–а–порте — яскравого і мегаталановитого дизайнера Александра Маккуїна, який звів рахунки з життям 11 лютого. Маккуїн революціонізував британський тиждень моди і змусив світ знову рахуватися з дизайнерами Туманного Альбіону. Лондонський модний світ вшанував пам’ять Маккуїна, а представники марки Alexander McQueen днями заявили, що його модний дім й далі існуватиме. На London Fashion Week відбувся мультимедійний показ робіт усіх періодів життя дизайнера. У спеціальному павільйоні встановлено 40 екранів, на яких демонструються найкращі витвори Александра, починаючи з ранніх колекцій і закінчуючи найвідомішим убранням, зробленим для Givenchy.

Носити — не переносити

Носити — не переносити

У Лондоні цієї осені святкували 25–річчя London Fashion Week, у Києві провели 25–й тиждень прет–а–порте. У виставковому центрі Acco International не було Анни Вінтур, Вікторії Бекхем і Наомі Кемпбелл, які б приїхали не за шалений гонорар, а з цікавості і щоб бути «в курсі», але в Україні заходів з історією у 25 разів (навіть не років) можна перелічити на пальцях однієї руки. Це не штучні пошуки позитиву, це об’єктивна реальність. Як і хвороби росту української моди, які ми спостерігали уже 25–й раз.

Кутюр по–білому

Кутюр по–білому

У четвер ввечері відбулося нарешті знайомство київського бомонду з «Мистецьким арсеналом» — причиною вечірньої екскурсії в музейний комплекс став показ колекції haute couture сезону осінь–зима 2009–2010 визнаного кутюр’є Елі Сааба. Це була вишенька на торті Ukrainian Fashion Week, не жирна крапка (її поставив Олександр Гапчук у середу), а знак оклику — закінчення українського тижня прет–а–порте мало відбутися на найвищому «паризькому» рівні, адже ця колекція, показана влітку 2009 року на Паризькому тижні високої моди, досі не залишала кордонів Франції. Втім організатори UFW спеціально запросили кутюрну колекцію, щоб публіка не порівнювала прет–а–порте українських дизайнерів із колекціями їхніх колег із більшими фінансовими можливостями, м’яко кажучи.

Спільний склад ідей

Спільний склад ідей

25–й український тиждень прет–а–порте учора благополучно закінчив свої покази чоловічими колекціями і «Новими іменами». Сьогодні тих, хто витримав шестиденний марафон біля подіуму, очікує приємний бонус — ввечері у «Мистецькому арсеналі» відбудеться показ всесвітньо відомого ліванця, повноправного члена Французької Палати Високої Моди, першого неіталійського дизайнера, прийнятого до Національної Палати Моди в Італії Елі Сааба. Майстер суконь для червоних доріжок Сааб представить свою колекцію Haute Couture сезону осінь / зима 2009–2010, представлену на показі Haute Couture в Парижі влітку 2009 року, а потім столичні модники матимуть afterparty в лаунж–ресторані Buddha–bar Kiev. Із рідкісних у наших краях пташок–селебрітіз на показі Сааба тусуватимуться відчайдушна домогосподарка Єва Лонгорія та наша емігрантська кінозірочка Ольга Куриленко. Зробив цей статусний подарунок UFW власник компанії ТОВ «Нафтогаззбут» Олександр Онищенко. Про Елі Сааба читайте в наступних номерах, а поки коротко поговоримо про вдалі «луки» і гучні «пшики» наших вітчизняних дизайнерів.

Двадцять п’ятий кадр

Двадцять п’ятий кадр

Два дні 25–го за рахунком Українського тижня моди прет–а–порте показали, що лідерами залишаються ті, хто зрозумів: гратися в моду треба за міжнародними правилами. Тим паче що вихід на західні ринки дисциплінує — у нью–йоркському чи лондонському шоу–румі не зрозуміють хандру, повільну роботу працівників дизайн–бюро чи затримки з тканинами.

Фешн–атмосфера

Фешн–атмосфера

Якщо ви запитаєте, чому покази круїзних колекцій уже третій рік поспіль відбуваються в Одесі, мені буде смішно. А чому усі кінематографічні і музичні фестивалі влітку проводять у приморських містах? Бо дизайнери, актори, режисери, музиканти — теж люди, які хочуть поїхати «у відрядження» до моря і працювати не в студії під кондиціонером, а недалеко від пляжу. І ще одна причина: Одеса оцінить! Жоден Київ чи Харків не дозволить собі в будній день у робочий час стільки оголеного тіла (один із головних трендів сезону) на вулиці, стільки яскравих барв, стільки виразних масивних прикрас, і головне — стільки упевненості у своїй красі. Отже, Одеса однозначно.

«Широкоплеча» мода

«Широкоплеча» мода

Світові фешн–експерти очікували, що криза принесе моді свої дивіденди у вигляді нових ідей, форм, нових образів. Після чотирьох головних тижнів моди — у Нью–Йорку, Мілані, Парижі й Лондоні — стало зрозуміло, що новий Діор чи «нові бельгійці» не з’явилися, і мода найближчим часом піде второваною стежкою. Український тиждень моди, який проходив із 12 по 17 березня, закріпив світові тенденції і підтвердив слова голови оргкомітету UFW Ірини Данилевської, яка напередодні прогнозувала, що вітчизняні дизайнери чітко поділяться на дві групи — одні зроблять максимально носибельні колекції, щоб продати речі і вижити під час кризи, зберегти бізнес, а інші, користуючись спадом продажів, відірвуться по повній у творчості. Хороші, трендові і свіжі речі, до речі, були і в тих, і в інших.

Чекаємо на тиражі

Чекаємо на тиражі

Учора фешн–патріоти закінчили свій весняний з’їзд. Український тиждень моди, представивши «нові паростки» — молодих дизайнерів у проектах «Нові імена» та Fresh Fashion, і колекції чоловічої моди від Анни Сосновської, і WAWA — відпрацював страшну кризову весну. Нічого екстраординарного не сталося: ті троє–четверо, хто мав показати, що українська мода може конкурувати у світі, показали високий клас, ті, хто мав епатувати, епатували, дизайнери, які працюють на своє клієнтське коло, не ризикували й далі, словом — кожен у своєму амплуа. Дизайнери своє мистецтво показали, тепер слово за байєрами, які захочуть це продавати.