Останній комунальний

31.01.2017
Останній комунальний

Ірина Кліщевська.

Минулого тижня Комісії з питань культури та Комісії з питань власності Київської міської ради так і не вдалося зібратися на спільне засідання, щоб розглянути рішення щодо передання в оренду флігеля на Андріївському узвозі, 8-А. Нагадаємо, «Україна молода» вже писала про цей об’єкт суперечки, на який претендують київський театр «Колесо» та художник Анатолій Гайдамака. Щоб засідання відбулося, не вистачило кворуму — не з’явилися всі, що мали бути присутні, депутати Комісії з питань власності. Нагадаю, ця комісія є профільною і підтримує передання флігеля народному художникові Гайдамаці. Натомість Комісія з питань культури підтримує передання будівлі київському театру «Колесо», щоб лишити приміщення у комунальній власності міста.
За словами голови Комісії з питань культури Вікторії Мухи, для них важливо не те, кому передати будівлю, а її збереження: «Фактично це останній двір на Андріївському узвозі, що залишився у комунальній власності, що не був захоплений, приватизований чи проданий. І нашій комісії хотілося, щоб цей двір залишився і надалі для киян у комунальній власності. Інше занепокоєння, що викликає в комісії, — це передання в оренду саме фізичній особі. Бо якщо орендар робить невід’ємні поліпшення на 25 % від оціночної вартості майна, а якщо поглянути на будівлю, то вона конче потребує реставраційних робіт, орендар має право на приватизацію цього майна, і не існує жодного судового рішення, яке би повернуло будівлю назад у комунальну власність чи відмовило в приватизації», — сказала пані Вікторія. 
Натомість заступник голови Комісії з питань власності Ярослав Діденко розповідає, що «хтось за два останні зимові місяці знищив будівлю і в ній прорвало труби», самого пана Гайдамаку в приміщення не пускають, навіть викликали міліцію. «Зараз хтось вимкнув опалення, заблокували двері. Ми мали б коштом міста відремонтувати будівлю і зробити в ній Музей народного художника Гайдамаки. Бо він єдиний художник, що тут залишився. Ні Ахметов, ні Зоріна, ні Черновецький, ні Попов не змогли відібрати цю будівлю», — сказав пан Ярослав. 
Насправді не пускали Анатолія Гайдамаку в приміщення через те, що досі з ним не продовжено договору оренди, що, власне, нині і розглядають. Водночас, за словами пана Анатолія, він досі платить за приміщення, яким не користується: «Я досі плачу оренду, а мене не пускають. За те, що я не користуюся і тут неприсутній 4 роки, я вже заплатив 400 тисяч гривень». 
А ще пан Гайдамака поскаржився, що за чинної влади становище художників украй складне: «Я зрозумів, що художники, діячі культури сьогодні не потрібні Україні, такого ставлення, як сьогодні, не було за жодної влади — вже почалися суїциди. Люди лишають записки і йдуть на той світ — знаю вже двох, моїх друзів». Каже, ця морока з орендою за чотири роки вже добряче набридла.
Набридла вона й Ірині Кліщевській — директору театру «Колесо». Каже, в опонентів фігурує слово «народний» художник, вона теж народна артистка, в театрі працює четверо заслужених артистів. «Так принижувати театр — це некоректно і нецивілізовано, дискусія в таких умовах неможлива. На жаль, Андріївський узвіз перетворюється на пам’ятку приватизації, і ніхто нічого не робить. Поки комісія власності розглядає — будівля руйнується», — сказала пані Кліщевська. На сторінках нашої газети ми вже показували, в якому стані, зокрема, підвальне приміщення флігеля, а оскільки вся будівля — це суцільний комплекс, то руйнування однієї частини спричинить руйнування всього історичного будинку.
Що ж далі? За словами Вікторії Мухи, вони будуть «звертатися до суб’єкта подання, оскільки одне рішення пройшло профільну комісію — це передання панові Гайдамаці, інше рішення не пройшло розгляду комісією власності. Вона мала його розглянути в 30-денний термін із дня надходження. Регламентом передбачено, якщо комісія не встигла розглянути, то суб’єкт подання може виносити без погодження профільної комісії на обговорення депутатів та прийняття остаточного рішення».
Тож остаточне слово за депутатами Київради. Сподіваємося, що будівля вистоїть, поки дійде до їхнього розгляду.