На наших дорогах далеко не заїдеш

27.04.2004

      Українські дороги навіть не тягнуть на «трієчку» —  з цим жоден автомобіліст не сперечатиметься. Зрештою, до висновку, що стан наших автошляхів перебуває у незадовільному стані, прийшло і Головне контрольне-ревізійне управління України. Нещодавно воно перевіряло  Укравтодор щодо того, як використовують кошти, призначені на ремонт та будівництво доріг. Адже головна причина занедбаності українських доріг традиційна —  недостатнє фінансування. За словами заступника голови ГоловКРУ Наталії Рубан, у найгіршому стані дороги місцевого значення —  у тамтешньої влади «викроїти» щось на їх ремонт рідко вдається. Так,  упродовж 2000—2002 років на утримання та розвиток автомобільних доріг надійшло 3,7 мільярда гривень, що становить лише 13 відсотків від технологічних потреб. Відтак хронічне недофінансування щорічно спричиняє хронічні «недоремонти» доріг на 65—70 відсотків. Ось і виходить, що мусять «латати» вже давно зношені дороги замість того, аби капітально їх відремонтувати. За даними ГоловКРУ, в Україні наразі на дорогах проводиться лише 13 відсотків капітальних ремонтних робіт від необхідного. До того ж працюють, як правило, авторемонтні служби на старій, зношеній техніці. Обновити будівельний парк —  недопустима розкіш, адже на це необхідно щонайменше 1,8 мільярда гривень. Звісно, грошей таких немає.

      Недієвою виявилася і Державна програма розвитку дорожньо-транспортного комплексу України. Її реалізація, знову ж таки «заглохла» на питанні фінансування: вартість програми було оцінено в 10 мільярдів гривень, а реальні кошти, що надійшли на її виконання, становили лише 3 мільярди. Тому в Укравтодорі лише розводять руками: ми, мовляв, відремонтуємо, давайте гроші. За словами керівництва відомства, наразі обсяги фінансування зросли, але вони все ще не покривають навіть 30 відсотків потреб.

      Серйозною проблемою є відсутність єдиної бази реєстрації власників транспортних засобів як фізичних, так і юридичних осіб, невизначення в законодавчих актах єдиного контролюючого органа, який би відповідав за повноту та своєчасність надходження податків для дорожнього фонду. За словами Наталії Рубан, чи не найбільшою проблемою для місцевих доріг є розпорошеність дорожнiх фондів. Так, в Україні існує понад 11 тисяч таких фондів —  кожне село має право створити свій, місцевий. Зрозуміло, що доходи у цих регіональних фондів незначні —  не дозволяють провести серйозні ремонтні роботи. Тому, за висновками фахівців, необхідно консолідувати надходження дорожнiх зборів у державний бюджет, а не «розкидати» їх по тисячах місцевих. Ще однією панацеєю для наших поганих доріг можуть стати автобани. Фахівці певні: більше доріг варто віддавати у концесію і використовувати їх на платній основі. Проте існують й інші  причини поганих магістралей —  організаційні, соціальні та правові порушення. Це, в основному, нецільове використання коштів та завищення вартості проведених робіт.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>