Прощай, дівоцтво

Прощай, дівоцтво

В особливому етнічному середовищі гірських районів Івано-Франківщини, де мешкають бойки та гуцули, найкраще збереглися прадавні обряди і звичаї, хоча й сюди докотилися новомодні, зокрема шлюбні, віяння. Уже здебільшого показовою стає колись обов'язкова їзда молодят на конях у національному вбранні з гільцем — уквітчаним деревцем. На зміну кінному шлюбному кортежу прийшли розцяцьковані іномарки і вбрання з міських весільних салонів. Однак у Карпатах наречені-горянки продовжують дещо робити за прадавніми приписами.

Від перестановки мерів благоустрій не змінюється?

Від перестановки мерів благоустрій не змінюється?

Івано-Франківськ — симпатичний і комфортний для проживання галицький поліс, що підтверджують не тільки його мешканці, а й організатори Всеукраїнського конкурсу «Населений пункт найкращого благоустрою і підтримки громадського порядку», котрим опікується Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства. Починаючи з 2002 року, столиця Прикарпаття один раз удостоїлася «золота» і тричі «срібла» після прискіпливих оглядин членами журі всіх українських міст із населенням від 200 тисяч до півмільйона осіб.

На шляху до карпатського туристичного раю

На шляху до карпатського туристичного раю

Радянська влада свого часу надала Івано-Франківщині особливий статус «закритої зони». Можливо, аби помститися за те, що це — батьківщина Степана Бандери, може, з інших мотивів, але після Другої світової війни «совіти» мілітаризувалися в області до зубів і заборонили ступати сюди нозі іноземця, зокрема й уродженцям Прикарпаття, котрі з різних причин опинилися по той бік залізної завіси. Окрім проблем у спілкуванні із закордонними родичами, «закритість» обернулася для прикарпатців й приземленішими незручностями, яких не могли бачити чужинці. Приміром, дороги тут не витримували ніякої критики. Місцеві автодорожники тоді отримували замість бітуму залишки гудрону і покривали ним прикарпатські дороги: під теплими сонячними променями ця в'язка суміш розм'якала, як пластилін.
Півтора десятиліття тому Івано-Франківщина відкрилася світові. І відразу сюди хлинули українці післявоєнної еміграції. Їм було байдуже до стану доріг — лише б побачити рідні місця, залишені в молодості. Корінні іноземці в Карпати на відпочинок не поспішали: тутешня гірська краса красою, але сервіс — не той, а дороги, за їхніми оцінками, взагалі придатні лише для екстремального ралі. Отже, стільки б місцева влада не робила ставок на багатообіцяючі туристично-рекреаційні перспективи, без шляхів сполучення, звичних для вибагливої Європи, поки що нічого тішитися ілюзіями.
Наскільки ми відстали в дорожньому будівництві від західних стандартів і що там видно в кінці автомобільного тунелю, з'ясовуємо в розмові з начальником служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області Сергієм Сендерським.

Всі статті рубрики