Підземна нерухомість

07.03.2012
Підземна нерухомість

У столичному метро тричі за два останні тижні траплялися аварії. (Фото з сайту io.ua.)

Після низки аварій поїздів у київському метрополітені очільник міськ­держадміністрації Олександр Попов узявся заспокоювати мешканців Києва. За його словами, метрополітен є цілком безпечним для пасажирів, бо на цьому підприємстві працюють дуже фахові спеціалісти. І немає нічого дивного у тому, що трапляються певні проблеми, тому що більшість потягів метро експлуатується ще з 70—90–х років.

«Як би там не було, але не може 40—50 років машина працювати без якихось там проблемних питань», — цитує пана Попова УНІАН. Водночас голова КМДА запевняє, що «на сьогодні можна гарантувати безпеку пасажирів», адже «техніка передбачає певні реакції на ті чи інші проблеми. І метрополітен у цьому дуже фахово діє». Попов додав, що наразі в депо на Дарниці проводиться капітальний ремонт, реконструкція потягів метро. За мільярд гривень планується переобладнати вагони 1980 року випуску, замінивши частину деталей японськими. «Це буде практично новий вагон. Корпус залишаємо, бо він у гарному стані... Вони дуже якісно зроблені, і немає сенсу їх міняти. Усе решта буде замінено. Цей проект разом iз японською стороною і Кременчуцьким вагонобудівним заводом та метрополітеном зараз розглядається, і ми протягом року зможемо отримати 100 нових модернізованих вагонів», — повідомив чиновник.

Водночас опозиція у Київраді вимагає провести комплексну перевірку нинішнього стану столичного метрополітену у зв’язку з постійними аваріями, які виникають там останнім часом. Як повідомила «УМ» заступник голови фракції «Удар» Віталія Кличка Наталія Новак, «кличківці» попри запевнення Попова все ж вимагають, аби керівництво КП «Київський метрополітен» та чиновники КМДА надали необхідну інформацію про це через тиждень, на наступній сесії Київради. «Тричі за два тижні зупинка руху в метро — це вже занадто, це систематичність, — каже нам пані Новак. — А влада робить вигляд, ніби нічого серйозного не трапилось. На це не можна заплющувати очі, потрібно не на словах гарантувати безпеку та життя сотень тисяч киян». Депутатка нагадує і про інше: обґрунтовуючи останнє підняття тарифів у метро, влада говорила про нестачу коштів для підтримки належного технічного стану та рівня безпеки пасажирів. Утім змін на краще чомусь так і не відбулося.

Щодо нових вагонів пані Новак заявляє: «Рішення про купівлю нових поїздів Київрада затвер­джує систематично. Проте вони чомусь не працюють на лініях, а стоять у депо. У зв’язку з цим виникає запитання: а чи не спеціально столичний метрополітен доводять до критичного стану, аби вкотре знайти бодай якусь аргументацію для нового підвищення тарифів, а згодом — і для його подальшої приватизації?», — обурюється депутатка Київради і додає, що потрібно припинити риторику чиновників про збитковість підземки і нарешті провести аудит роботи київського метро. «Досі не проведено ані серйозного вивчення пасажиропотоків, ані оптимізації фінансових надходжень від розміщення реклами», — каже вона.

Нагадаємо, 23 лютого через знеструмлення колії більше трьох годин не ходили потяги між станціями «Видубичі» та «Славутич» «зеленої» гілки. Тоді на контактній рейці зникла напруга і спецбригади довго шукали несправності. Через проблеми з ізоляцією 27 лютого вранці зупинився потяг і на станції «Дарниця» Святошинсько–Броварської лінії, а 1 березня вранці на станції «Дружби народів» зламався потяг.

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>