Пандуси є, туалетів немає

27.11.2010
Пандуси є, туалетів немає

На деяких станціях метро почали з’являтися ліфти для інвалідів. (Фото автора.)

Керівництво КП «Київський метрополітен» не втомлюється говорити про розвиток і модернізацію існуючих ліній та будівництво нових і сучасних станцій. Наприклад, цього тижня прес–служба метрополітену повідомила про ще одну добру звістку: працівники «пiдземки» встановили 15 ліфтів та 8 підйомників для інвалідів на станціях «Червоний хутір», «Вирлиця» та «Бориспільська». А надалі, за словами прес–секретаря «пiдземки» Надії Шумак, планується виконати цілий комплекс заходів для поліпшення проїзду інвалідів у «пiдземцi»: «Зараз на Сирецько–Печерській лінії курсують вісім сучасних вагонів, пристосованих для людей з обмеженими можливостями. У найближчій перспективі закупимо ще чотири таких самих».

Пані Надія запевнила, що під час проектування та будівництва нових станцій та виходів на вже діючі обов’язково враховуватимуть потреби інвалідів. Отож на нових станціях «Деміївська», «Голосіївська» та «Васильківська», які планують відкрити для користування 15 грудня, будуть рельєфні смуги, звукові орієнтири, з’їзди для візків, пандуси та ліфти. А наступного року заплановано улаштування додаткових металевих поручнів поряд iз з’їздами для візків на станції «Печерська» та нанесення рельєфних обмежувальних смуг на платформах станцій «Кловська» і «Печерська». Однак водночас у прес–службі зазначають, що всі ці заплановані заходи буде виконано за умови достатнього фінансування.

Водночас у метрополітені невирішеними залишаються інші проблеми, які турбують киян і гостей міста. Зокрема, кілька дощових сезонів поспіль не вдається побороти водну стихію на станціях метро «Вирлиця», «Червоний Хутір» і «Бориспільська», де воду, що крапає зі стелі, збирають у відра. Головний інженер КП «Київський метрополітен» відповідає «УМ» відписками: «Ми постійно проводимо обстеження підземних споруд щодо виявлення ­місць виникнення течій ґрунтових вод». Найближчим часом керівники столичної «пiдземки», на жаль, не розглядають плани і щодо інших важливих моментів покращення проїзду, що могло б наблизити столичне метро до європейських аналогів: ні туалетів на станціях, як у Мюнхенському метро, ні сміттєвих урн, як у Берлінському і Вашингтонському, у столичній «пiдземцi» встановлювати не збираються (як нам пояснили в метрополітені, це не передбачено будівельними нормами).

Не слід чекати і на заміну секундомірів таймерами, які вказуватимуть не час від’їзду останнього потяга, а той, що лишився до прибуття наступного: «Жодна із систем, які експлуатують у Київському метрополітені, навіть після необхідного доопрацювання, не зможе забезпечити висвітлення точної інформації часу прибуття потяга на станції», — зазначено у відповіді на запит «УМ» до метрополітену. І це при тому, що в самій «пiдземцi» можна почути прохання не затримувати потяг, бо «час його зупинки й прибуття розрахований до секунди».

Як примарна перспектива бовваніє ідея впровадження у столичному метро стандарту Wi–Fi (безпровідний інтернет). Але сподіватися на нововведення найближчим часом не варто, адже це потребує значних коштів, яких на сьогодні немає.

Найближчі плани у працівників столичного метрополітену — більш земні. «Серед першочергових завдань — будівництво Подільсько–Вигурівської лінії вже в наступному році, спорудження другого переходу на станціях «Золоті ворота» — «Театральна» та на «Льва Толстого» — «Палац спорту», — каже Надія Шумак. — Будемо продовжувати Куренівсько–Червоноармійську лінію в бік Теремків. Це стратегічна мета».

 

ОЙ, ЩО БУДЕ!

Як повідомляють ЗМІ, один з українських мобільних операторів має намір реалізувати проект оплати проїзду в столичному метро за допомогою мобільного телефона. Щоб пройти на станцію метро, абонентові треба буде піднести мобільний телефон, обладнаний спеціальним чіпом, на відстань 10 сантиметрів від турнікета. Після цього з нього буде знято плату за проїзд. На території станцій метро почнуть працювати спеціальні точки, де абонентам установлять усередину мобільного телефона спеціальний чiп і допоможуть завантажити додаток для купівлі квитків у метро. Найближчим часом компанія мобільного зв’язку прийде з такими пропозиціями до столичної влади й керівництва метро.

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>