Перевзуй свою «кохану»

02.11.2007
Перевзуй свою «кохану»

Міняймо шини в машини

В автомагазинах — гаряча пора. Щодня збільшується кількість замовлень на зимову гуму. І все це через холод, про який говорять всі прогнози погоди. Змінювати машині «взуття» спеціалісти рекомендують тоді, коли температура повітря знижується до + 5Со.

До вибору шин потрібно підходити ретельно — так, наче ви купуєте зимове взуття собі. Якість, розмір та зручність — якщо для вас це головне, то й для автівки також. При купівлі шин зверніть увагу на дату випуску. Максимальний термін придатності — 5 років.

«Під словом «якість» маються на увазі різні характеристики, — поділилася з «УМ» Лариса Черняєва, менеджер ЗАО «Росава». — Для когось пріоритет — зносостійкість, а для інших — не менш важливий зовнішній вигляд, бренд і, безумовно, ціна. Проте поєднує все це головна вимога — приємна та безпечна їзда. Тому при виборі шин у першу чергу враховуйте рекомендації виробника автомобіля. Необхідно базуватись на типорозмірі, максимальній та несучій здатності шин (при заданій максимальній швидкості), що підходять вашому авто. Якщо ваша машина буде їздити на засніжених дорогах, то зверніть увагу на наявність на протекторі крупних та рівневих «шашечок». Вони забезпечують гарний «прохід» по високому снігу. Велика кількість ламілей гарантує добру керованість на засніжених шляхах».

Тепер стосовно розміру. На кожній шині є так званий типорозмір, за яким можна обрати прийнятний варіант для свого авто. Для того, аби не помилитись у виборі, перегляньте технічні характеристики машини. Там, зазвичай, указано маркування шин, що рекомендує завод–виробник вашого авто з урахуванням того, які диски стоять на «коханій» (залізні чи алюмінієві), для якого сезону використовується дане маркування, який двигун установлений на машині тощо. «Нерідко буває так, що необхідного розміру шин для конкретної машини в асортименті магазинів немає. Це щось схоже на покупку джинсів, — розповідає Сергій, консультант автомагазину «Жокей», — не завжди є відповідний розмір. У такому випадку автомобілістам доводиться замовляти товар, сплачуючи за це зайві гроші. Здебільшого це стосується власників автівок вартістю 100 тис. у.о.».

Кого обрати?

Шини можна поділити на три загальні групи: літні, зимові та всесезонні. Літні (дорожні шини) призначені для їзди в суху погоду. Мають максимальну зносостійкість та найкраще підходять для швидкісної їзди. Літні шини мають відносно неглибокий протектор великої площі. На ній немає, а якщо є, то дуже мало, мілких порізів (лямелей).

Зимові шини, на відміну від літніх, мають широкий малюнок із глибокими протекторними канавками. Тут велика кількість лямелей, які забезпечують краще зчеплення зі слизькою поверхнею. Зимова шина швидше зношується, ніж літня, оскільки виготовлена з м’якшої гуми. Недоліки зимової шини — вона тяжко котиться та сильно шумить. Зазвичай маркування зимових покришок має такий вигляд M+S (болото+сніг), або ж деякі виробники просто пишуть winter.

Існує також всесезонна гума. Це так званий компромісний варіант між літніми та зимовими покришками. Її можна експлуатувати круглий рік, незалежно від погоди та пори року. Для таких шин дуже підходить вислів «можна, але не треба», — переконують фахівці. «Всесезонку часто обирають з погляду економії. Проте вона не надто надійна, — розповідає Олег, консультант магазину «Шини й диски». — До того ж всесезонку також доведеться змінювати двічі на рік, адже зношується вона досить швидко. Тож чому не придбати два комплекти на кожен сезон?»

З шипами або без...

Вічною дилемою сучасних водіїв є шипи. Точніше — гума з шипами та без. Зробити правильний вибір, за словами спеціалістів, нескладно. Досить лише визначитись, на якій дорозі переважно їздитиме ваше авто. Якщо ви плануєте поїздки тільки в межах міста, то краще поставити зимову гуму без шипів, якщо ж їздитимете по «льодяних» дорогах, тут актуальною буде «шиповка». Справа в тім, що пошипована гума забезпечує гірше зчеплення з асфальтом, ніж та, що без шипів. А от на льоду вона просто незамінна. Хоча, як стверджують спеціалісти, закордонні компанії — виробники шин — випускають такі нешиповані варіанти покришок, що абсолютно не поступаються «шипам». Отже, вибір є.

Думка про те, що шипована гума швидше «зношується», за словами багатьох водіїв, не досить правильна. «Якісні шини можуть «проїздити» і два сезони й бути «у формі». Залежно від того, як та де ви їздите», — переконаний житель Київської області Василь Кравець, водій зі стажем.

На сучасних шинах шипи ставляться по спеціальній технології. «На гумі, призначеній для шипування, містяться спеціальні ямочки, — розповідає Сергій, консультант автомагазину «Жокей». — Вони м’якші за інші ділянки зимової гуми. Кожен шип, спираючись на м’який шар, що є своєрідним амортизатором, ніби ховається в тілі покришки, «виглядаючи» з неї приблизно на 2 мм. У принципі, це протидіє швидкому зношуванню навіть під час їзди по асфальту». Зазвичай гума шипується просто в автомагазинах.

Єдиний недолік зимової «шиповки» — гучний цокіт, який чується як у салоні автівки, та і за її бортом. Тому любителям тихої їзди вони навряд чи сподобаються.

«Різні шини — для наших доріг»

«Сьогодні на ринку автомобільних шин фігурують переважно моделі імпортних виробників, — каже Олег, консультант автомагазину «Шини й диски». — Серед найпопулярніших Michelin, GoodYear, Bridgestone, Continental, Nokian, TOYO. Стосовно українського виробника, то у асортименті нашого магазину лише літні комплекти. Зимовим, як правило, довіряють більше імпортним. Навіть незважаючи на те, що вітчизняні дешевші». Як визнають фахівці, співвідношення ціна–якість даних шин абсолютно співставні.

Не варто забувати про те, що імпортні та вітчизняні шини — це шини різних класів, зауважують спеціалісти. Тому порівнювати їхню якість та статус не дуже коректно. Тим паче що український виробник щосили намагається наздогнати своїх закордонних конкурентів. Наприклад, шини серії WQ ЗАО «Росава» у 2007–му році пройшли сертифіковані випробування в Чехії. Дуже скоро новий український продукт зможуть оцінити в Європі.

Готуй сани влітку

«Зараз охочих «перевзути» свою автівку небагато. Чоловік десять на день, — розповіли «УМ» у районній «шиномонтажці». — Проте, як тільки випаде перший сніг, черги клієнтів на станціях вимірюватимуться кілометрами». Та це зовсім не значить, що якість встановлення та збалансування покришок буде на належному рівні, зазначають техспеціалісти, бо закономірно — чим більше людей у черзі, тим швидше працюють майстри. А поспішиш, як відомо, людей насмішиш. Майте на увазі: у такий момент вашого «коня» можуть взути, м’яко кажучи, в не зовсім якісну гуму. Як уберегти себе від такого? Певно, за допомогою збільшувального скла.

«На оригінальній шині, — розповів «УМ» Олександр Усаченко, працівник магазину «Шини й диски», — є літера «Е» — показник відповідності покришки євростандарту. У принципі, й на підробці така літера теж може бути. Але якщо на оригіналі поруч стоїть цифра, що відповідає країні, яка має право проводити випробування та присвоювати номер техогляду, то на контрафактній його не знайдеш. Сьогодні на проведення таких операцій мають право не всі країни, а лише 17».

Потрібно звертати увагу на всі позначки, що містяться на гумі, попереджають спеціалісти. Інакше «проколу» не уникнути. Наприклад, за кордоном досить важливим показником якості покришок є кольорова смужка на обідку, що позначає наявність браку. Таких кольорів три: червоний, жовтий та зелений. Якщо на гумі червона смужка, то це означає, що під час технічного контролю на ній було виявлено «косметичні» дефекти. Таку гуму уціняють і переводять з класу А у клас В. Проте їздити на ній можна. Жовта смужечка свідчить, що гума переведена до класу С і що виявлено порушення в технології виробництва. Ціна на таку гуму значно менша, але й гарантія безпечного руху низька. А ось якщо ви помітили зелену смужку, то, як запевняють техмайстри, на такі покришки взагалі звертати увагу не варто. Вони належать до класу D. «Зараз умільців, що везуть з–за кордону браковану гуму і вже на території України «роблять» її якісною, стираючи поставлені на обідку кольорові смужки, хоч відбавляй, — продовжує Олександр Усаченко. — У такому випадку точно потрібна лупа. Як правило, у порах гуми фарба залишається. І побачити її можна саме під збільшувальним склом».

Тож будьте уважні та завчасно подбайте про свого «залізного товариша» та його зимові «черевички».

 

ЦІННИК

Вартість покришок імпортного виробника (незалежно від бренду) коливається в межах від 60 до 500 у. о. за колесо. Усе залежить від типорозміру, малюнку протектора, класу шини та марки автомобіля.

Вартість шин ЗАО «Росава» приблизно така: сегмента С до 180 грн., сегмента В — до 220.

  • Борщ не для бідних

    Ціни на продукти в Україні не те що не падають, а чи не з кожним днем піднімаються все вище, знищуючи всі сподівання людей на краще життя. Чи не єдиним виходом залишається тільки успішне виробництво, яке зможе покрити потреби населення та знизити вартість продукту. >>

  • «Титанік» іде на таран

    Даремно раділи, що нафта дешевшає. Нові реалії продовжують своє повзуче, але впевнене просування вперед спиною. Нормальний борщ уже давно зжерла інфляція. Споживчий кошик для середнього українця розрахований держкомстатом, очевидно, орієнтуючись на мертвих і ненароджених. >>

  • Купонна лихоманка

    Важко уявити людину, яка пройде повз магазин iз вивіскою «Знижки» без найменшого бажання зазирнути всередину! Так уже влаштована людська психологія, що самі лише слова «розпродаж», «знижка», «акція» діють на нас просто–таки магічно. Й умілі маркетологи на цьому почали грати давно: наші гаманці скоро тріснуть від купи дисконтних карток. >>

  • Ціновий «сказ»

    Минулий рік неабияк спустошив гаманці українців: ціни на харчі били багаторічні рекорди, а доходи не додавали оптимізму. Експерти відзначають: несприятливим економічним реаліям в Україні «підіграв» не тільки «дорогий» долар, а й стрімке підвищення цін на продукти на світових ринках: дорожчало усе — цукор, солодощі, молочні продукти, крупи, алкоголь. При цьому якість українських товарів подекуди гіршала — виробники «воюють» за ціну. «Розслаблятися» не радять аналітики українським споживачам і в новому році — готуйте щонайменше зайві 200 гривень щомісяця. >>

  • «Кожух» для оселі

    Із початком холодів українці незлим тихим словом починають згадувати комунальників, усю нашу систему обігрівання квартир та кругленькі суми у квитанціях за комунпослуги. Зігрітися у власній квартирі однаково вдається мало кому, відтак більшість шукає вихід із «морозостійкої» ситуації в оселі. Варіант — самотужки утеплити свою квартиру. Це ефективно, швидко, але досить дорого. Дешево зробити фасад можна тут, а ще дадуть гарантію на утеплення. >>

  • «Зелений змій» із позолотою

    Українським любителям оковитої, як уже повідомляла «УМ», варто готуватися до чергової хвилі подорожчання горілки. Як відомо, Кабмін має намір ввести нові мінімальні роздрібні ціни на горілчані вироби — коньяк та горілку. І якщо зараз мінімальна ціна «зеленого змія» у продажу становить14 гривень за півлітра, то, згідно з проектом Постанови Кабміну, дешевшої горілки від 18 гривень за пляшку (коньяку — 27 гривень відповідно) у магазинах не може бути. >>