Незважаючи на припинення співпраці з Росією, Україна шукає шляхи розвитку економіки у прямому й переносному значенні. Славнозвісний потяг «Україна—Китай», який раніше прямував через Росію, тепер оминає територію країни-агресора. Натомість виконується поки що тестовий рейс нового контейнерного українського потяга. Він був запущений 15 січня за маршрутом Україна — Грузія — Азербайджан — Казахстан — Китай, через Каспійське і Чорне моря. Перший експериментальний потяг дістався кордону Китаю на 16-й день шляху — вранці 31 січня. Планувалося, що потяг перебуватиме в дорозі 10-12 днів, повідомляв міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, проте трапилися непередбачувані обставини. «У цілому тривалість маршруту становила 15,5 доби замість 11-12 анонсованих. Затримки виникли в Чорному морі і на території Казахстану. Так, тривалість руху збільшилася через затримку порома на Чорному морі, спричинену штормом, і простій на станції Жана-Арка через неузгодженість дій із виплатою казахській стороні», — сказано в повідомленні Міністерства інфраструктури.
Міністр відомства вважає такі зміни у графіку під час тестового рейсу нормальним явищем. «Його призначення полягає саме у спільному відпрацюванні маршруту операторами потяга в кожній із країн-учасниць. Деморейс допоміг виявити можливі «вузькі місця» і зрозуміти, як уникати їх у майбутньому. Це стане основою для вдосконалення логістики перевезень після запуску потяга новим «Шовковим шляхом» на регулярній основі», — зазначив пан Пивоварський.
Зараз потяг перебуває на станції Достик. Наступним етапом буде його навантаження товарами для перевезення у зворотному напрямку. Цей маршрут є новим напрямком «Шовкового шляху» і альтернативою, яка дозволить перенаправити вантажопотоки у східному напрямку в обхід території Росії. Він включає поромні переправи Чорного і Каспійського морів (Іллічівськ — Батумі і Алят — Актау-Порт) і покликаний стати конкурентним порівняно з традиційним сухопутним маршрутом.