П’ять стрічок, про які ми забули, бо не знали

16.05.2012

Вітчизняний кінопрокат давно втратив зв’язок з угорським кінематографом, прославленим іменами класиків Золтана Фабрі, Міклоша Янчо, Іштвана Сабо. Чи не єдину можливість побачити на великому екрані фільми угорських режисерів надає фестиваль Сучасного угорського кіно, який ось уже втретє проводить у кінотеатрі «Київ» продюсерська агенція «АртМедіа». Ретроспектива, яка триватиме з 16 по 20 травня, складається з п’яти картин, які отримали великий резонанс як в Угорщині, так і за її межами.

Стрічка Діани Гроо «Веспа» — роуд–муві про 20–річного хлопця, який відправляється з рідного провінційного містечка у Будапешт за виграним у лотерею мотоциклом. Ця подорож стає для нього своєрідною ініціацією, прощанням із затишним світом юності і знайомством зі складною, суперечливою дійсністю країни, що прагне звільнитися від тоталітарної спадщини і знайти своє місце в сучасній Європі.

Своєрідним відображенням цієї дійсності стає і стрічка Саболча Хайду «Бібліотека Паскаля», химерна, виконана в естетиці магічного реалізму і насичена як алюзіями на класичні шедеври авторського кіно, так і штампами жанрових фільмів розповідь про молоду угорку, продану в сексуальне рабство власним батьком.

Стрічка Ендре Хулс «Діва танцює до смерті» розповідає про музичне тріо, що складається з двох братів і дружини одного з них, у минулому — коханки іншого музиканта з цього ж тріо. Взаємини всередині цього любовного трикутника раз у раз погрожують перейти межу, що від­окремлює драму від трагедії.

Ще одна камерна історія — «Питання в деталях» Жомбора Дігі про трьох молодих людей — юну красуню, її брата і її нового залицяльника, який, як з’ясовується, пов’язаний з ними якоюсь зловісною історією, що залишилася в далекому минулому.

Взаємозв’язку життя і мистецтва присвячений фестивальний хіт «Ніжний син: Проект Франкенштейна» Корнеля Мундруцо. Ця стрічка, що відзначилася на десятках кінооглядів, включаючи конкурсну програму Каннського МКФ, розповідає про режисера, який намагається полегшити долю виконавцю головної ролі в його новому фільмі. Звинувачений у жорстокому злочині, цей юнак виявляється сином режисера, про існування якого той навіть не підозрював.

Олександр ГУСЄВ