Не засіб пересування, а розкіш

25.12.2008
Не засіб пересування, а розкіш

Якщо Президент Віктор Ющенко підпише прийнятий парламентом закон, уже з 1 січня українцям доведеться або пересісти на вітчизняні авто, або платити за іноземний транспорт більше.

У вівторок Верховна Рада прийняла законопроект, який передбачає із 1 січня 2009 року збільшення мита для імпортних автомобілів до 23 відсотків. Згідно з прийнятим у другому читанні законопроектом «Про внесення змін в деякі закони з метою поліпшення платіжного балансу України згідно зі світовою фінансовою кризою», підвищуються мита на товари, імпорт яких за останній рік виріс на 50 відсотків і більше. Підвищення мита вводиться на термін до шести місяців.

 

Захищаємо українське

«Дія норм закону закінчиться 1 липня, ми всі будемо в теплих краях. А дію норм потрібно буде продовжувати», — пояснив автор прийнятого законопроекту, народний депутат Сергій Терьохін. Коли розроблявся законопроект, то спочатку пропонувалося підвищити мито на ввіз автомобілів лише на 12 відсотків. Як пояснив Сергій Терьохін, ця цифра була скоригована на підставі митної статистики.

«Нарешті прийнято норми, які в теперішній ситуації можуть хоча б частково захистити автовиробників», — говорить Сергій Красуля, прес–секретар корпорації «Богдан». Радість вітчизняних автовиробників нескладно зрозуміти, бо новий закон витісняє з українського авторинку найбільших їхніх конкурентів — імпортерів. Адже більше 70 відсотків українських споживачів обирають саме імпортні автомобілі. Такий вибір пояснити не важко: за статистичними даними Всеукраїнської спілки автомобілістів, вітчизняні авто займають останнє місце у рейтингу надійності автотранспорту.

Автоімпортери вже почали готуватися до важких часів. «Презентацій та автошоу в наступному році очікувати не варто, — говорить генеральний директор із продажу «Тойота Україна» Роман Кузьмин. — Думаю, що споживачі відкладуть покупку автомобіля на півроку, поки мито знову не опуститься до 10 відсотків». На думку автоімпортерів підвищення мита можна було б пережити, якби не економічна криза, в умовах якої підвищення цін на імпортний автотранспорт не уникнути. За останні три місяці продаж автомобілів в Україні зменшився на 35 відсотків. «Більшість автомобілів, близько 80 відсотків, купували в кредит, — говорить «УМ» директор з постачань та продажу «Росавто» Оксана Білодуб. — В умовах економічної кризи більшість банків перестало кредитувати наших клієнтів, тому якщо у нас купують автомобіль, то лише за готівку». Як стверджує Оксана Білодуб, після підвищення мита ціни на автомобілі їхній компанії доведеться збільшувати.

А МВФ проти?

Підвищення мита на імпортні автомобілі підтримає не лише вітчизняних виробників, а й нелегальних автоімпортерів. «Уже зараз ринок «сірого» автоімпорту збільшився, — ствер­джує генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів Олег Назаренко. — Коли ввозити автомобілі легально стане дорожче, то такого імпорту стане більше. Закордонним виробникам усе одно, яким чином автомобіль потрапить у країну. Для них зараз головне, аби його взагалі купили».

Щоправда, в автоімпортерів є надія, що новий закон так і не набуде чинності. На думку президента корпорації АІС, яка, до речі, контролює десять відсотків українського авторинку, Дмитра Святаша, закон може відмінити Президент Віктор Ющенко. Його думку поділяє і Олег Назаренко: «Підвищення мита не відповідає умовам, на яких МВФ видав Україні стабілізаційний кредит. Думаю, що Президент уже отримав листа від МВФ, у якому йдеться, про те, що у випадку підвищення мита або введення квот наступного траншу кредиту Україні не бачити». Як пояснили «УМ» в аналітичному відділі корпорації «Авто–Консалтинг», у технічному меморандумі, який був підписаний Україною та МВФ, є пункт, згідно з яким Україна зобов’язана не ускладнювати доступ імпорту на свій ринок.

Поки автоімпортери роз­роб­ляють стратегії виживання, депутати Верховної Ради готуються до прийняття нових законопроектів «Про акцизний збір» та «Про податок із власників транспортних засобів», які повністю змінять умови функціонування українського авторинку. Законопроект «Про акцизний збір» передбачає збільшити акцизний збір на автомобілі в 2,5—10 разів. На думку автоімпортерів, якщо ці законопроекти будуть прийняті Верховною Радою, то варто очікувати подорожчання імпортного автотранспорту до 50 відсотків. Таке подорожчання пов’язано з курсовими коливаннями валют та її конвертацією, адже акцизний збір прив’язаний до євро, а купівля імпортних авто — до долара.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>