Канадська спека — фінська перемога

14.06.2005

      В автоспорті, схоже, спека здатна негативно впливати не лише на техніку, а й на людей. Принаймні сумніватися, що саме температура понад 30 градусів у Монреалі стала причиною масових сходжень болідів із дистанції, не доводиться. Через те, що з двадцяти машин до фінішу доїхало лише 11, канадський етап чемпіонату світу вийшов метушливим і не зовсім логічним. Зокрема, фахівці стверджують: два представники «Феррарі» на подіумі — закономірність для минулого сезону, але нонсенс – для нинішнього. З огляду і на технічні, і не лише технічні проблеми в «Скудерії». Про конфлікт всередині «червоної» команди почали говорити після «Гран-прі Монако», коли Рубенс Баррікело зробив кілька публічних випадів у бік Міхаеля Шумахера і решти «Феррарі». Відтак пішли чутки про звільнення бразильця, утім уже в Монреалі Баррікело заявив, що всі проблеми позаду, бо він відверто поспілкувався з партнером. Дружба дружбою, але недоліків у теперішній італійській команді не поменшало. І «Феррарі» цього разу просто пощастило, що на трасі відбулося масове вибуття конкурентів.

      Уже після 38-го кола у перегонах не залишилося жодної машини «Рено». Почалося все з того, що Фернандо Алонсо їхав швидше, але йому заважав... партнер по команді Джанкарло Фізікелла. На всі скарги з боксів відповідали, що лідер загального заліку сам повинен обігнати «друга». Так і сталося, щоправда, лише після того, як Фізікелла припинив боротьбу через проблеми з гідравлікою. Лідерство іспанця тривало лише шість кіл і завершилося тим, що «Рено» Алонсо врізалося у «відбійник». Після цього на перші ролі вийшли «Макларени». І тут номінальний «другий номер» Хаун-Пабло Монтойя випереджав Кімі Райкконена! Колумбієць, вочевидь, настільки нервував з цього приводу, що заробив дискваліфікацію на 52-му колі, коли залишив бокси при виїзді з піт-лайну на червоне світло, та ще й обігнав Девіда Култхарда просто під пейс-каром. Також гірше, ніж очікувалося після кваліфікації, завершилося все і для команди «БАР-Хонда». Зокрема, Дженсон Баттон, який стартував з поул-позишн, на 46-му колі неправильно заблокував колеса і після кількох обертів врізався у стінку. Ось і виходить, що з усіх можливих претендентів на подіум на трасі залишалися фін Райкконен (він і став переможцем), обидва «феррарісти» та Ярно Труллі, який «капітулював» лише на 62-му колі через проблему з гальмами.

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 8-й етап. «Гран-прі Канади». Траса імені Жиля Вільньоева

      Залікова вісімка: 1. Райкконен («Макларен») — 1:32.09,290. 2. М.Шумахер («Феррарі») — +1,1. 3. Баррікелло («Феррарі» — +40,4. 4. Маса («Заубер»), +55,1. 5. Уеббер («Уїльямс») — +55,7. 6. Р.Шумахер («Тойота») — +1 коло. 7. Култхард («Ред булл») — +1 коло. 8. Клін («Ред булл») — +1 коло.

      Загальний залік: Алонсо («Тойота») — 59, Райкконен — 37, Труллі («Тойота») — 27, Хайдфельд («Уїльямс») — 25, М. Шумахер — 24, Уеббер — 22, Баррікелло — 21, Р.Шумахер — 20, Фізікелла («Рено»), Култхард —17, Монтойя («Макларен») — 16...

      Кубок конструкторів: «Рено» — 76, «Макларен» — 63, «Уїльямс», «Тойота» — 47, «Феррарі» — 45, «Ред булл» — 22, «Заубер» — 12.