Українські політики витрачають на передвиборчу кампанію найбільше у Європі — КВУ

15.08.2018

Кому що, а курці — просо, говорить прислів’я. Поки пересічні громадяни дають собі раду з усе зростаючими тарифами, боргами з зарплати тощо, політичну еліту турбують вибори, що наближаються, та гроші, які на ці вибори підуть.
 
У цілому український істеблішмент витрачає коштів на передвиборчу кампанію найбільше серед своїх європейських колег, говорить гендиректор Комітету виборців України Олексій Кошель.
 
«Ми є рекордсменами серед країн ЄС за кількістю коштів, які партії витрачають на політичну діяльність, насамперед — на вибори. Зараз нас дивує ситуація, коли за 10 місяців до виборів окремі потенційні кандидати вже ведуть повноцінну кампанію — із телевізійною рекламою, зовнішньою рекламою, замовляють борди, сіті-лайти, проведення масштабних заходів, наметових кампаній. Природно, коли за півроку до виборів політики нарощують свою активність. Але коли ведуть пряму агітаційну кампанію — це нонсенс...» — зазначив Кошель.
 
Українські політичні сили і кандидати витрачають у 2-3 рази більше коштів, аніж польські партії на ви­борах до Сейму чи кандидати у президенти Польщі. Але є й інша проблема: надзвичайно велика тінізація виборчих коштів. 3/4, 4/5 коштів перебувають у тіні, додав він.
 
Кошель наголосив, що з початком нового політичного сезону Верховна Рада повинна внести зміни до законодавства про президентські вибори, щоб обмежити величезні потоки, які ідуть
на вибори.
 
Тим часом, за підрахунком Комітету виборців, протягом квітня-червня парламентські політичні партії сукупно витратили 150,2 млн. грн., із яких 46,3 млн. грн. пішли на рекламу.
 
«Було спрямовано на оплату рекламних матеріалів 46,3 млн. грн. При цьому партії купували рекламу переважно за кошти, отримані з державного бюджету України», — стверджують у КВУ. 
 
При цьому найбільше на рекламу витратила «Батьківщина» — 24,8 млн. грн. Із них 20,8 млн. грн. пішли на рекламу на телебаченні і 3,7 млн. грн. — на зовнішню рекламу (білборди, сіті-лайти). На другому місці за витратами на рекламу — «Самопоміч» — 6,6 млн. грн. Традиційно більшість коштів партія спрямувала на партійну газету — 5,4 млн. грн. Майже мільйон витратили на рекламу на ТБ і радіо.
 
Радикальна партія заплатила за піар 6,5 млн. грн. Із них 4,7 млн. грн. — за рекламу на телебаченні. Трохи менше витратив Опозиційний блок — 4,2 млн. грн. БПП — 3,1 млн. грн., «Народний фронт» — 0,9 млн. грн. Зазначається також, що «Самопоміч», Опозиційний блок, БПП, НФ витратили на оплату реклами державні кошти, «Батьківщина» поєднала державні кошти з власними грошима партії.