Потренуємось: Україна хоче експортувати у Північну Африку через агрохаб Мальти

19.05.2017
Потренуємось: Україна хоче експортувати у Північну Африку через агрохаб Мальти

Острівна Мальта зуміла зацікавити експортерів логістичними гаванями. Чи зможе скористатися власними вигідними геополітичними преференціями материкова Україна? (Фото з сайта pan-terra.com.ua.)

Україна та Республіка Мальта планують реалізувати спільні проекти у галузі аграрної логістики та розвитку інфраструктури для збільшення експортних поставок.
 
Створення двосторонньої робочої групи щодо торгового та логістичного агрохабу на країни Північної Африки обговорювалося на зустрічі офіційної делегації на чолі з Президентом України Петром Порошенком та прем’єр-міністром Республіки Мальта Джозефа Муската.
 
Безпосередні домовленості щодо агрохабу були укладенi цього тижня міністром аграрної політики та продовольства Тарасом Кутовим та міністром сільського господарства Мальти Родеріком Галдесом.
 
«Україна є важливим гравцем у підтримці світової продовольчої безпеки. Для досягнення цієї мети ми розглядаємо мальтійську сторону як потенційного логістичного партнера. Зокрема, транспортно-логістичні потужності Мальти можуть бути ефективним середземноморським агрохабом для українських експортерів.  Можливість скористатися ними дозволить Україні надійніше виконувати контракти на постачання зернових до країн Північної Африки», — зазначив Тарас Кутовий.
 
Сторони також обговорили перспективи розвитку двосторонньої торгівлі сільськогосподарською продукцією.
 
Україна запропонувала розширити номенклатуру товарів, якi експортують до Мальти.
 
Зокрема, йшлося про молочну продукцію, плоди, горіхи та цедру, мед, кондитерські вироби, олію.
 
У 2016 році Україна експортувала до Мальти зернові, злаки, олію, залишки і відходи харчової промисловості.
 
У 2017 році на експорт до Мальти додали води натуральні та мінеральні, продукцію борошномельно-круп’яної промисловості, м’ясо та субпродукти.
 
Тим часом потенціал самої України як зручного перевалочного місця для європейської та азіатської продукції поки що не піднято.
 
Звісно, в першу чергу цьому заважає фактична відсутність інфраструктурної бази.
 
Мальта, на відміну від нас, вчасно вклалася у логістику на подібному перепутті, тому поки що просимося до цієї країни у при­йми.
 
Українські дороги, порти та вантажні аеробази ще ждуть свого інвестора.