У лісі–лісі темному

23.03.2011
У лісі–лісі темному

Робота Еллі Дейвіс «Пункт спостереження №1». (Фото надане галереєю Brucie Collections.)

У столичній галереї Brucie Collections відкрилася виставка молодої британки Еллі Дейвіс. Як стверджують організатори експозиції, у Британії Дейвіс уже встигла завоювати відносну популярність, тому пишаються, що перший сольний виступ художниці за межами Туманного Альбіону відбувся саме в Україні. «Ми прагнули знайти автора, який нестандартно і по–новому фотографує природу. Шукали серед лауреатів міжнародних конкурсів (Дейвіс стала переможницею конкурсу PX3 Paris Photo Prize 2010 року в категорії «Пейзаж». — Ред.) і таким чином вийшли на Еллі», — пояснила «УМ» куратор виставки Леся Прокопенко.

Головний мотив експозиції — тихий нічний ліс, який нагадує запущений ботсад. Як розповіла «УМ» сама Дейвіс, вона намагається фотографувати більше ніж пейзаж: «Я спробувала відобразити тишу — тишу серед лісу. Я дуже люблю англійський ліс, у ньому є щось магічне і навіть міфологічне. Раніше я фотографувала ще і людей, а тепер повністю перейшла на створення фотопейзажів».

Її великі фотороботи створені без допомоги фотошопу. Види природи реалістичні, але водночас справляють враження несправжніх — здається, що це театральна декорація. Приміром, робота з серії «Пункт спостереження №10» — така собі сучасна пастораль: нічний ліс і молода пара під деревом, чиї погляди спрямовані у невідому далечінь. Чим більше придивляєшся до цих нібито простих і непримхливих сюжетів, тим більше кидається у вічі майстерно завуальована претензійність — як на фотополотні, де чоловік спостерігає чи то за купальницею, чи то за потопельницею, чи то за купальницею, яка прикидається потопельницею... А серія «Острови» нагадує майстерно сфотографовані й оброблені фрагменти картин знаменитих художників–пейзажистів (того ж Шишкіна).

За таких обставин, звісно, хочеться посперечатися з організаторами виставки, які переконують, що на фотополотнах Дейвіс природа перетворюється в об’єкт сучасного мистецтва — більшість фотографій демонструють звичний романтизм із розряду «десь ми вже це бачили». Проте, кажуть, про смаки не сперечаються. І ті, кому припало до вподоби, приміром, золоте дерево на тлі запущеного лісу, можуть купити таку роботу за цілком британською ціною: від 400 до 1 600 фунтів. Тоді вони поповнять лави колекціонерів із Франції, Швейцарії, США та Арабських Еміратів. Експозиція триватиме до 9 травня.

Анастасія БЕЗПАЛЬЧА