Пейс–кар — машина небезпеки

03.08.2010
Пейс–кар — машина небезпеки

Фірмовий «стрибок кенгуру» на честь перемоги на етапі австралієць Марк Уеббер робить уже вчетверте в цьому сезоні. (Рейтер.)

Ніхто – навіть керівництво «Ф–1» — так і не зміг пояснити, звідки взялася на трасі ця машина. Точніше, у зв’язку з чим пейс–кар утрутився в перебіг гонки. Є версія, ніби десь по дорозі валялися уламки аеродинаміки команди «Форс Індія». Але ж їх не змогли виявити й показати навіть найпильніші оператори та режисери телетрансляції Гран–прі Угорщини. Тож у багатьох склалося враження, що організатори просто вирішили «врятувати» видовищність цього етапу. Адже до 15–го кола переможець кваліфікації Себастьян Феттель (а він, до речі, в поточному чемпіонаті виграв уже сьомий «поул» із 12 можливих) переконливо нарощував лідерство. І тут — нате, отримайте машину безпеки, яка не лише скорочує розриви між болідами, а й ламає стратегію гонки. На той час слідом за Феттелем ішов Фернандо Алонсо на «Рено», а за ним – ще один «Ред булл» австралійця Марка Уеббера, котрий на старті програв Алонсо одну позицію.

Після появи пейс–кара чимало пілотів вирішили скористатися нагодою і провести єдиний піт–стоп. Із лідерів лише Уеббер оминув бокси. А в боксах трапилася оказія, що ще більше пожвавила загальну картину: у «Мерседеса» Ніко Росберга відірвалося колесо й полетіло вздовж стоянок (ціною потрапляння до лікарні його десь посередині зупинив один із механіків). Тут же помилилися техніки «Рено», які зарано дали відмашку Робертові Кубіці про завершення піт–стопу, і той зіткнувся із пілотом «Форс Індії» Адріаном Сутілом. Поляк не зміг продовжувати гонку через ушкодження передка свого авто. Потім Роберт дуже жалкуватиме, що не зміг дістатися фінішу, адже повболівати за нього до Угорщини приїхали тисячі польських фанатів. За інциденти в боксах «Мерседес» і «Рено» згодом отримали від ФІА стягнення по 50 тисяч доларів на брата.

А вирішальним на цьому етапі став інший штраф – той, який «впаяли» Себу Феттелю. Молодий німець лише після фінішу збагнув, за що. Виявилося, що під час перебування на трасі машини безпеки Себастьян відпустив партнера по команді Уеббера більше ніж на десять корпусів боліда, а це можна розглядати як прояв командної тактики. Звісно, в амбітного Феттеля і в думках не було працювати на перемогу австралійця, котрий «юзає» нібито слабшу машину, що не підійшла німцеві. Але хай там як, а стюарти покарали Себа ще одним проїздом по пітлейн. Воно й визначило розташування пілотів на подіумі: Уеббер — перший (він пішов на свій єдиний піт–стоп ближче до завершення гонки, маючи вже величезну перевагу), Алонсо – другий, Феттель — третій.

З–поміж решти учасників привертає увагу п’яте місце Віталія Петрова — найвище для росіянина у «формулічній» кар’єрі, а також дружний фініш в очках обох «Уїльямсів» і «Зауберів».

Щоб здобути десяте місце, а з ним і єдине залікове очко, досвідчений пілот «Уїльямса» Рубенс Баррікелло на останніх колах атакував і блискуче обійшов ще більш досвідченого Міхаеля Шумахера. Семиразовий чемпіон світу на виході з того епізоду вдався до дуже небезпечного маневру, ледве не «впечатавши» Баррікелло своїм «Мерседесом» у стіну. «Я не роблю подарунків на трасі», — виправдовувався згодом Шумі. «Це був найжахливіший маневр Міхаеля. Повертатися у «Формулу–1» після трьох років відсутності, щоб викидати такі коники, — це нікому не потрібно», — відповів колишньому партнерові по «Феррарі» Рубіньйо. У підсумку Шумахера покарали мінус десятьма місцями на старті наступного етапу.

Завдяки перемозі у своїй сотій гонці у «Формулі–1» австрійська «стайня» «Ред булл» пішла на літню перерву лідером Кубка конструкторів. У заліку пілотів на перше місце закономірно піднявся Уеббер (Льюїс Хемілтон, котрий очолював таблицю до Будапешта, зійшов із дистанції через механічні проблеми).

Черговий етап відбудеться аж в останній уїк–енд серпня, в Бельгії. До завершення чемпіонату лишається ще сім Гран–прі.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 12–й етап. Гран–прі Угорщини. «Хунгароринг», Будапешт (306,630 км; 70 кіл)

Залікова десятка: 1. Уеббер («Ред булл») — 1:41.05,571; 2. Алонсо («Феррарі») — відставання 17,821 сек.; 3. Феттель («Ред булл») — +19,252; 4. Масса («Феррарі») – +27,474; 5. Петров («Рено») — +1.13,192; 6. Хюлькенберг («Уїльямс») — +1.16,723; 7. Де Ла Роса («БМВ–Заубер») — +1 коло; 8. Баттон («Макларен») — +1 коло; 9. Кобаясі («БМВ–Заубер») — +1 коло; 10. Баррікелло («Уїльямс») — +1 коло.

Загальний залік: Уеббер — 161, Хемілтон («Макларен») — 157, Феттель — 151, Баттон — 147, Алонсо — 141, Масса – 97, Росберг («Мерседес») — 94, Кубіца («Рено») — 89, Шумахер («Мерседес») — 38, Сутіл («Форс Індія») — 35, Баррікелло – 30, Петров, Кобаясі — 17...

Кубок конструкторів: «Ред булл» — 312, «Макларен» — 304, «Феррарі» — 238, «Мерседес» — 132, «Рено» — 106, «Форс Індія» — 47, «Уїльямс» — 40, «БМВ–Заубер» — 23, «Торо россо» — 10, «Лотус», «Іспанія», «Вірджин» — 0.