«Краков’як» у Монреалі

10.06.2008

Головні події канадського «Гран–прі» відбулися на 20–му колі, коли лідери почали заїжджати на перший піт–стоп. Фін Кімі Райкконен пригальмував перед виїздом із боксів, очікуючи, коли загориться зелений сигнал світлофора. Саме в цей час у болід чемпіона світу врізався британець Льюїс Хемілтон, який мав «поул–позишн» за підсумками кваліфікації, лідирував до піт–стопів і дуже хотів зберегти перше місце. Як наслідок — із боротьби вибув і лідер «Феррарі», і провідний пілот «Макларена».

«Ситуація була нервова, мій заїзд у бокси був не надто вдалим. Я поїхав до виїзду з піт–лейн, попереду були Райкконен і Кубіца, але вони зупинилися. Я побачив червоне світло. Але було вже пізно. Я вибачився перед Кімі — що вдієш, у гонках трапляється всяке», — так пояснив ситуацію журналістам Хемілтон.

Завжди незворушний, Райкконен цього разу все ж був дещо роздратованим: «Що тут сказати... Гонку зіпсувала помилка Хемілтона. Так, помилятися можуть усі, і я два тижні тому в Монако був не на висоті (Кімі не впорався з керуванням і вдарився у болід Адріана Суттіла. — Авт.). Але одна справа — припуститися помилки на швидкості 200 км/год, і зовсім інша — протаранити машину, що зупинилася перед світлофором. Ні, я не злюся, вже нічого не можна змінити, але ж у мене був непоганий шанс на перемогу...».

Необачність Льюїса вилилася у жорсткий штраф. Керівники «Ф–1» вирішили, що на «Гран–прі Франції» (20—22 червня) Хемілтон і пілот «Уїльямса» Ніко Росберг, замішаний у тому ж епізоді, автоматично втратять по десять позицій за підсумками кваліфікації.

А в Канаді на автодромі імені Жиля Вільньова фінішу дісталися тільки 13 машин. Це був етап, на якому після сходження двох фаворитів карт–бланш отримали їхні переслідувачі, а також гонщики другого й третього ешелону. Цілком логічно, що свою першу перемогу в історії «королівських перегонів» здобув поляк Роберт Кубіца (друге місце у кваліфікації). 23–річний уродженець Кракова цього року демонструє виняткову стабільність, раз по раз піднімається на подіум, а в Монреалі нарешті почув гімн на свою честь. Тріумф підопічних Маріо Тайссена позавчора був подвійним, адже одразу за Кубіцею фінішував інший пілот цієї «стайні», німець Нік Хайдфельд. Це перша перемога й одразу ж перший «дубль» «БМВ–Заубер» в історії. Якщо Роберт і Нік продовжуватимуть так само, німецька команда зможе зазіхнути й на підсумкову першість у Кубку конструкторів. Після семи етапів Кубіца очолює загальний залік пілотів, а серед команд «БМВ–Заубер» лише трохи поступається «Феррарі».

Щодо «Скудерії», то вона утримала лідерство лише завдяки п’ятій позиції Феліпе Масси (бразилець отримав за це чотири очки). Варто відзначити також третє місце 37–річного шотландського ветерана Девіда Култхарда.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу з автоперегонів у класі «Формула–1». 7–й етап. «Гран–прі Канади». (Монреаль, 305,270 км, 70 кіл)

Залікова вісімка: Кубіца («БМВ–Заубер») — 1:36.24,447; Хайдфельд («БМВ–Заубер») — +16,495; Култхард («Ред булл») — +23,352; Глок («Тойота») — +42,627; Масса («Феррарі») — +43,934; Труллі («Тойота») — +47,775; Барікелло («Хонда») — +53,597; Феттель («Торо россо») — +54,120.

Загальний залік чемпіонату: Кубіца — 42, Хемілтон («Макларен») — 38, Масса — 38, Райкконен («Феррарі») — 35, Хайдфельд — 28, Ковалайнен («Макларен»), Уеббер («Ред булл») — 15, Труллі — 12, Алонсо («Рено») — 9, Росберг («Уїльямс») — 8...

Кубок конструкторів: «Феррарі» — 73, «БМВ–Заубер» — 70, «Макларен» — 53, «Ред булл» — 21, «Тойота» — 17, «Уїльямс» — 15, «Рено» — 9, «Хонда» — 8, «Торо россо» — 7.