Пілотам на старих МІГах важко стримувати російську авіацію

13:01, 03.04.2023
Пілотам на старих МІГах важко стримувати російську авіацію

Українські аси: майор Вадим Ворошилов (позивний Karaya) та начальник авіаційного управління командування Повітряних сил Володимир Логачов (Фото: Paul Grover/The Telegraph)

Стримувати росіян у небі на застарілих винищувачах радянського виробництва, таких як МіГ-29. українським пілотам  із кожним днем стає важче. Україні для боротьби і знищення більш потужніших російських Су-35 і Су-34 потрібні західні літаки.

 

Як інформує УМ, про це повідомило видання The Telegraph.

 

Пілот Військово-повітряних сил ЗСУ майор Вадим Ворошилов (позивний Karaya) та начальник авіаційного управління командування Повітряних сил Володимир Логачов розповіли виданню, що Україна втрачає у боях досвідчених пілотів, які могли б опановувати такі необхідні українській стороні винищувачі F-16.

 

Ворошилов розповів про постійні зміни тактики росіянами. «Вони створюють пастки. Вони піднімають у повітря один літак, обманюючи українського пілота, щоб він думав, що там лише один літак. Потім зʼявляються ще два або три літаки з двох боків, які фактично роєм оточують український літак», — сказав він.

 

 

Українські МіГ-29 можуть лише «утримувати поле бою», тоді як росіяни на сучасних винищувачах Су-35 і бомбардувальниках Су-34 намагаються добитися панування у небі.

 

З F-16, каже Ворошилов, українські пілоти зможуть повністю контролювати море та землю, а головне — ефективно знищувати Су-35 і Су-34. F-16 мають сучасні радари і ракети класу «повітря-повітря», які можна запускати по цілі з відстані 160 км. МіГ-29 для запуску ракети потрібно бути в 40 км до цілі, що наражає літак на велику небезпеку. У російських Су-35 ракети значно потужніші за радянські на МіГ-29. Ворошилов додає, що іноді пілоти навіть не бачать, що росіяни запустили ракети.

 

Україна раніше зверталася до союзників з проханням отримати F-16 американського виробництва, яких у світі експлуатується понад 3 тисячі. Однак президент США Джо Байден заявив, що поки що не хоче передавати Україні F-16. Це спонукало Володимира Зеленського закликати британського прем’єра Ріші Сунака передати Україні винищувачі RAF Typhoon. У лютому Сунак доручив Міністерству оборони дослідити, які з британських літаків можна передати Україні, хоча попередив, що підготовка пілота може зайняти три роки.

 

 

Ворошилов і Логачов з цим не згодні. «Для навчання потрібно менше шести місяців», — сказав Логачов.

 

«Поки ми будемо чекати, ми втратимо ще більше пілотів. У нас був список найдосвідченіших пілотів, які могли б пройти навчання на F-16, і, на жаль, деякі з них вже загинули під час бойових дій», — додав він.

 

Поки Україна отримує від союзників МіГ-29, які є на озброєнні українських Військово-повітряних сил. Їх передають Словаччина та Польща.

 

 

Україна ж просить у союзників багатофункціональні винищувачі західного виробництва, такі як F-15, F-16 і F-18. Партнери наразі погодились лише на тренування українських пілотів, зокрема це пообіцяли Британія, Польща та ще три країни, які тримають у секреті. Дискусії про підготовку до передачі західних літаків тривають, зокрема переговори із союзниками веде Данія. У США та Німеччини таких планів поки що немає.

 

Як повідомляла УМ, МіГ-29: перші «польські» винищувачі прибули в Україну.