Куріння шкодить здоров'ю водіїв

17.05.2007
Куріння шкодить здоров'ю водіїв

      Водій, який вчепився однією рукою в кермо, іншою тримає сигарету, і ще й при цьому дає здачу пасажирам — таку картинку побачити в нинішніх маршрутках можна частенько. Першими боротися з цим вирішили у Львові. Як повідомляє прес-служба міськради, міський голова Львова Андрій Садовий доручив директору департаменту житлового господарства та начальнику управління транспорту та зв'язку видати наказ про заборону куріння водіїв у салонах маршрутних таксі на території міста.

      Власникам маршруток уже роздали листівки з інформацією про телефонну лінію, куди можна звернутись зі скаргами та пропозиціями щодо роботи транспорту. «Тепер  під час видачі ліцензії перевізникам буде передбачено пункт про заборону куріння у маршрутках. У разі виявлення порушень водіями  перевізників каратимуть штрафними санкціями», — стверджують у міськраді.

      Тим часом начальник відділу транспорту і зв'язку міськради Іван Радь здивувався, почувши прохання «України молодої» прокоментувати наказ про заборону куріння. «Водіям заборонено курити в салоні маршруток Законом України «Про автомобільний транспорт». Своїм наказом ми просто продублюємо закон і нагадаємо водіям про те, на що вони не мають права», — сказав він.

      Пан Радь також сказав, що міська рада не видає ліцензії, а лише укладає угоди  з перевізниками, у яких останні зобов'язуються дотримуватися українського законодавства, а отже, і Закону «Про автомобільний транспорт», де йдеться про заборону куріння. Що ж до покарання порушників закону, то, як пояснив пан Радь, це також не є прерогативою міської ради. «Органи місцевого самоврядування не мають повноважень штрафувати чи забирати ліцензії. Цим займається територіальне управління Державної інспекції автомобільного транспорту у Львівській області, яке підпорядковується Міністерству транспорту України.

 

ДУМКИ З ПРИВОДУ

      Як повідомили «УМ» у Департаменті ДАІ МВС України, Державтоінспекція ніяк не контролює, палять водії маршруток під час руху чи ні. У її обов'язки входить лише нагляд за дотриманням належних умов перевезення пасажирів. «Правила дорожнього руху не забороняють курити за кермом. Для нас головне, аби водій пасажирського транспортного засобу дотримувався ПДР. А розпорядження львівського голови — його власна ініціатива, покликана, очевидно, захистити пасажирів від пасивного паління», — прокоментував «УМ» начальник відділу зв'язків із громадськістю Департаменту ДАІ МВС України Геннадій Гребньов.

 

Дарина Горова, кореспондент «УМ»:

      Я щодня користуюся маршрутом № 465, і деякі водії там курять у салоні постійно, а на зауваження ще й огризаються. Насправді словосполучення «заборона куріння в маршрутках» уже в своїй побудові є алогічним. Таку заборону навіть не варто вигадувати, бо для нормальної людини, займатися тим, що шкодить чи є неприємним іншому — це, як мінімум, неетично. Чи можна назвати водія маршрутки, якого вагітна жінка чи чоловік, який кашляє, просить не палити в салоні, нормальним? Зазвичай, водій на таке прохання просто не реагує, мотивуючи це тим, що курить «у вікно». Хоча взагалі як можна «курити у вікно», кермувати, зупинятися на вимогу, збирати гроші за проїзд, а деколи ж іще й розмовляти по мобільному телефону одночасно? Або чому водій курить на кінцевій зупинці, сидячи в маршрутці, а не вийшовши на вулицю? Тому якщо до водіїв маршруток не доходить самотужки, їхнє куріння повинна заборонити вища інстанція. Не знаю, яким чином Андрій Садовий збирається контролювати виконання своєї заборони, але прийняття цього рішення безперечно додає йому балів, а київському меру — приклад для наслідування. Крім того, щоб зрозуміти, якої ваги є «заборона курити в маршрутках» для Львова, варто уявити собі його лихо — жахливі дороги і душогубки на них. Це в Києві переважно їздять мікроавтобуси «Богдан». А по вузьких, побрукованих і вічно перевантажених транспортом вуличках львів'яни пересуваються у коробках без вікон і дверей...

 

Ольга Лазаренко, студентка:

      Я тільки «за» таку заборону! Пригадую резонансний випадок, який стався кілька років тому в Польщі (про нього писали газети). Автобус з українськими туристами потрапив в аварію тому, що водій нахилився за сигаретою, яка випала в нього з рук на підлогу. Тоді ще загинула дівчина. Взагалі дивно, що маючи закон про заборону паління в громадських місцях, нам потрібні ще окремі розпорядження мерів! Це має виконуватися навіть не обговорюючись! Знаю, що в деяких країнах паління за кермом заборонено для всіх водіїв, а не тільки тих, що перебувають за кермом маршрутки чи автобуса.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>