Про нові тенденції макіяжу та зачісок —

11.04.2006
Про нові тенденції макіяжу та зачісок —

Вiце-президент Української академiї перукарської майстерностi та декоративної косметики, кандидат мистецтвознавства, професор Людмила Дихнич.

      Вітер змін, який гуляє нашими вулицями та головами щовесни, змушує частіше роздивлятися через плече супутника своє відображення у вітринах. «Завтра ж запишуся у перукарню, післязавтра — на манікюр, а зараз закуплюся глянцем», — обіцяємо ми самі собі, не вдовольнившись зовнішнім виглядом. Але не всім перукарям чи візажистам вдається втілити наші побажання: «І хто її вчив?» — дратуємося тоді. «УМ» вирішила на власні очі побачити, як гартуються перукарські кадри, а заразом і розпитати про сучасні тенденції у зачісках та макіяжі цього сезону, завітавши до єдиного в Україні ВНЗ із відповідними спеціальностями (модельєр-перукар, дизайнер зачіски, стиліст-візажист і косметолог-естетист) — Київського університету культури, а точніше, до Української академії перукарської майстерності та декоративної косметики, яка має ексклюзивне     ліцензійне право на підготовку кадрів за методикою Pivot Point (Чикаго,США).

 

Не родись красивою!

      Нашою першою «точкою відліку» у приміщенні академії будуть студентські скриньки — перше західне нововведення. З деяких навіть стирчить справжнє волосся — не треба лякатися, річ у тім, що такі «схованки» передбачені саме для всього перукарського приладдя та голів-муляжів, на яких майбутні чаклуни стрижуть свої перші зачіски.

      В одній з аудиторій цими латексними муляжами заставлене підвіконня, вони дивляться на вулицю своїми однаковими очима, наче закликаючи перехожих прийти і нафантазувати на їхніх шевелюрах шедеври. «Потім ці голови студенти залишають у себе на згадку, — розповідає «УМ» віце-президент Академії Людмила Петрівна Дихнич, — вони підписують манекени, дають їм імена, миють, розчісують, сушать феном, роблять укладки, ставляться до них як до майбутнiх клієнтів».

      Уздовж стін із дзеркалами розставлені перукарські крісла, в центрі аудиторії — штатив викладача з головою-манекеном і телевізор із DVD-програвачем. «Однією з принципових особливостей методики Pivot Point є практичне відпрацювання знань і навичок з першого дня навчання. Спочатку тему навчання всі дивляться у запису, — розповідає далі Людмила Дихнич, — потім викладач демонструє кожну дію крок за кроком на своєму манекені, і, врешті, на маленькій накладці, розміром 10 см, студенти і собі пробують втілити показаний прийом, відпрацьовують кожен рух до віртуозності. Попрактикувавшись, переходять до стрижки всієї голови манекена, і тільки тоді можуть пробувати працювати з клієнтами. Тобто методика настільки досконала, що  після опанування системи Pivot Point зробити помилку в принципі нереально».

      У сусідній аудиторії саме проходить практичне заняття перукарів-модельєрів другого курсу. Вони практикуються і на одногрупниках, і на справжніх клієнтах: «Нещодавно по Києву розвісили оголошення-запрошення для чоловіків і жінок, які б хотіли безоплатно постригтися, — розповідає «УМ» староста групи Люба Петренко. — Вони записувалися в спеціальний журнал, і щодня ми обов'язково стригли, до речі, ця акція ще триває.

      Після першого курсу ми всі проходили практику у відомих салонах, перед тим, як робити зачіску, ми запитуємо клієнта, як саме він хотів би постригтися, а потім рекомендуємо оптимальний варіант, зважаючи на форму його обличчя, колір очей чи структуру волосся. Тим перукарні від салонів і відрізняються, що є архів клієнтів, картка клієнта, де записано, коли кого стригли, фарбували, які в клієнта, можливо, проблеми з волоссям. У салонах працюють із кожним індивідуально. Хоча, якщо чесно, то я б хотіла працювати з фантазією, тобто більше модельєром, але спочатку, звичайно, доведеться набити руку у звичайних перукарнях».

      На першому курсі студенти вивчають структуру стрижки, потім — її формоутворення: укладка, хімічна завивка, обов'язково кольоровий дизайн, а також мають теоретичні дисципліни, на кшталт історії зачіски. «Наприклад, зараз от цей курс перукарів-модельєрів писатиме дипломну роботу, — до розмови приєднується викладач дизайну, технологій і скульптури стрижки Наталя Коннік, — потрібно придумати та виконати на основі зачісок епохи рококо стрижку, адаптовану під сьогодення. А щоб створити заданий образ, треба мати  знання з історії матеріальної культури, костюму та зачіски, гриму і візажу, моделювання та технології зачіски.  А от дизайнер зачіски — не тільки перукар, а й стиліст, тому що волосся невіддільно пов'язане з зовнішнім виглядом людини. І студенти, які вчаться  цій спеціальності, для диплому створюють авторську роботу на задану тему, скажімо «Пори року» чи «Знаки зодіаку». Одного разу, наприклад, студентка втілила в життя образ Скорпіона: у моделі був червоний колір сукні, коса зроблена на каркасі (показує рукою перед головою), у вигляді хвоста  Скорпіона».

      Пані Наталя, як і всі викладачі Академії, закінчила школу Pivot Point у Петербурзі, де щороку проходить стажування. Вона говорить, що найважливіше в її роботі — навчити студентів індивідуально підходити до кожного клієнта. «Ми працюємо за однією системою. Школа Pivot Point  завжди розробляє нові форми роботи з волоссям, двічі на рік ми отримуємо нові каталоги з останніми віяннями та спеціальний диск, який демонструємо студентам».

      Людмила Дихнич додає, що цінність навчання за системою Pivot Point у тому, що воно системне і послідовне. «Методика дозволяє зрозуміло та дуже  грамотно пояснити, що ти робиш у даний момент, навіть непрофесіоналу. Щоб не було темою заняття — стрижка, фарбування, укладка, зачіска, викладач зі студентом говорять на одній мові. Це дає викладачу впевненість у результаті навчання і дозволяє вийти на принципово інший , міжнародний,  рівень навчання, — говорить вона. — Навчаємо поетапно і поки не засвоєно один ступінь, до іншого не переходять. Важливо, що це не механічне виконання завчених правил, а розуміння всього комплексу роботи з волоссям, від якого залежить стрижка. Тобто не ЯК, а ЧОМУ? Можна показати, як стрижеться якась форма, але перукареві важливо зрозуміти, чому саме так, чому саме це пасмо повинне лягати сюди, а це треба підкоротити. Чи, наприклад, саме це пасмо покриває інше, тому що це, припустимо, каре, де повинна бути одноманітна форма».

Очі — дзеркало душі

      На практичному занятті з предмета візажу свої навики шліфують теж перукарі-модельєри, але першого курсу. Зараз тут зосереджено дві групи: одні фарбують інших, які сидять у кріслах, на наступному семінарському — міняються. Сьогодні на порядку денному стоїть завдання навчитися робити вечірній макіяж (інші типи — діловий, денний, і весільний — окреслені як завдання всього курсу), адже, на думку керівництва академії, студенти повинні оволодіти практикою роботи в салоні, тобто давати раду і з волоссям клієнта, і з обличчям.

      Викладач візажу Тетяна Єгунян вітається з усіма ще на порозі, впевненою ходою прямує до свого столу. Тетяна Миколаївна кілька років працювала в Чехії, розповідає, що гарно попрактикувалася там саме з макіяжем, адже «слова «візажист» у 80—90-х, коли я навчалася, у Радянському Союзі взагалі не існувало. З обличчям працювали переважно косметологи. А от нещодавно, у лютому, їздили в Петербург, на конкурс від «Відал Сосун», дуже відомої британської школи перукарської майстерності, і всі перші місця зайняла Україна. Ендрю Вайт, спеціаліст, якого спеціально запросили до участі у з'їзді, був вражений майстерністю українців».

      Про особливості свого предмета Тетяна Єгунян розповідає «УМ»: «Я їм демонструю всі оці техніки (показує на обкладинку журналу з фотографією моделей з авторським макіяжем «від кутюр»: зі стразами, кольоровими накладними віями, неприродним поєднанням яскравих кольорів тощо). Працюючи з клієнтом, передусім треба зважати на його побажання і, так би мовити, можливості його зовнішності, тому салонний макіяж робити складніше, ніж конкурсний, тому що ви ж подивіться на ці обличчя (показує на фотографії моделей) — це ж лялечки, і макіяж для них займає три хвилини. А коли до вас приходять різні за віком люди, у яких уже опущені повіки, зморшки тощо...»

      Тим часом одна зі студенток уже впоралася із завданням. Викладач помічає це: «Що ти, Світлано, стоїш? Готово? Підходь сюди... (до моделі) Так, закривай очки... Добре. Отут бачите (показує на кутик ока), трошки аж почервоніло, натерла... Це — перший закон візажиста. Це як ви крапаєте чорнилом на папір і розтираєте. Тобто коли ви просто наносите голубі, наприклад, тіні, око виглядає плоским. А нам потрібне об'ємне око, де грають чотири кольори: темний, напівтемний, світлий і блік. Ось дивіться (підходить до одного з дзеркал). Зараз вони практикують так звану техніку на олівець. Коли людина йде на прийом у чорному чи червоному платті, значить, у макіяжі теж треба відобразити цей колір. От зараз вони відробляють червоний. Олівцем окреслюємо око (демонструє на одній зі студенток, у цей час довкола одного крісла збирається вся група), от тут ми маємо нависле віко, значить, тут треба олівцем, так би мовити, підтягнути. Щоб око було наче в тумані, щоб попливло, і коли от цей перехід між рухомим і нерухомим віком розмивається, недолік наче зникає. Тепер беремо тіні, закріплюємо олівець, і ці два кольори доповнюють один одного (відтворює сказане на моделі). Тепер, бачите, наше око пласке, але ж ми йдемо на прийом увечері, а очі — дзеркало душі, і вони не повинні загубитися, значить, що ми робимо?..» Студентки хором: «Чорні кутики». — «Так, беремо чорний або сірий колір, який підходить до типу зовнішності, і допрацьовуємо кутики очей».

      Студентка Світлана водночас демонструє викладачеві накладні вії, які вона зробила сама. «От бачите, вони самі тут фантазують, з натурального волосся виготовляють накладні вії».

      Тим часом, поки студенти 1-го курсу тільки вчаться розуміти клієнта з півслова, перші випускники академії вже працюють у відомих салонах України, і прізвища їхніх клієнтів уже записані в списках-чергах до «чаклунів краси». Що замовляти їм у цьому сезоні чи що буде популярним цієї весни-літа?

      Якщо говорити про стрижки-зачіски, то тут, на думку викладача Наталі Коннік, будуть актуальними «тенденції 50—70 років: жіночий стиль, легкий і романтичний. Популярно зараз крутити волосся — робити його і просто хвилястим, і сильно закрученим, і, звичайно, хімічно його завивати. В моду повернувся сесон — найточніша стрижка, яка виконується ножицями, коли волосся треба стригти по міліметру. Тобто варто також згадати про геометричність зачісок — це може бути, наприклад, прямокутна або трикутна гривка чи рівна окантовка. Багато хто також вважає, що немодно бути непофарбованим, багато стрижок пропонують  до виконання на основі кольорового дизайну, коли фарбою підкреслюють форму зачіски. Якщо говорити про чоловічі стрижки, то тут помічаємо тенденцію довгого волосся, тобто те ж, що і у 70-х, але на сучасний лад».

      У всіх типах макіяжу,  крім весільного, говорить викладач Тетяна Єгунян, будуть присутні тенденції 60-х. «Яскраві кольори вже у минулому, а залишилися трошки наче приглушені, наприклад колір старого червоного дерева чи ледь-ледь рожевий, або веселий рожевий. Популярні тепер стрілки, які не виходять за контури ока, трошки збільшені на два міліметри».

Адреса Української академії

перукарської майстерності

та декоративної косметики:

Київ, вул. Щорса, 36-Б,

тел.:(044) 331-37-40,331-37-60, [email protected].

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>