Ох ти ж і сукня!..

17.10.2013
Ох ти ж і сукня!..

Вiктор Анiсiмов одягнув у сукнi i дорослих, i дiтей.

Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. Усі провідні ліцензійні fashion–глянці присутні на українському ринку; є магазини провідних світових брендів і it–girls; 12 жовтня відкрилося перше аутлет–містечко; є власна премія Best Fashion Awards; є спонтанні лекції з моди і спроби коротких fashion–schools; активні й неліниві дизайнери мають замовлення від іноземних магазинів і шоу–румів. Залишився «дріб’язок» — підняти легку промисловість.

Після оптимістичного прогнозу щодо світлого майбутнього індустрії перейдемо до наших інтересів: що пропонують носити вітчизняні дизайнери наступної весни і літа? По–перше, всі–всі–всі дизайнери зрозуміли, що сукні — це наше все, можна сказати, вічні цінності. Паралельно з подорожами на машині часу то в 1920–ті, то в 1980–ті, то в 1960–ті мода на жіночність — lady like, бізнес–вумен із фільму «Ділова жінка», мінімалістичний снобізм, — ну і, ясна річ, для світської дівчини необхідний відділ у шафі для коктейльних і вечірніх суконь.

За модними і статусними, але не екстремальними, а комфортними сукнями слід іти до Лілії Пустовіт. Її вбрання ви легко впізнаєте за принтами: в цьому сезоні вона наклала квіти на геометрію — квадрати, плюс запропонувала універсальні горох і смужку. З кольорами теж усе шляхетно — м’ятний, темно–синій, білий, блідо–рожевий. Шовкові сукні або сарафани середньої довжини Лілія пропонує з вузькими такими ж шовковими брюками — і виходить щось середнє між колоніальним стилем і піжамним. Із прикрас — нашийники з камінців Swarovsky.

Олена Даць давно працює майже винятково з сукнями — її дуже люблять баєри з Арабських Еміратів. Жіночність і при цьому небанальність — рідкісний коктейль. Для нового сезону Даць приготувала великий блок чорно–білих суконь, у яких використала тренд багатошаровість і власний принт на основі традиційної української вишивки, підтримала принт на шовку чорним мереживом із таким же орнаментом.

Лілія Літковська зробила якесь ментальне перетворення із суворої чоловічо орієнтованої стилістики на жіночу ніжність і вишуканість, цей момент переходу чарівним чином зафіксований у її новій колекції Kiss («Поцілунок»). Надихнувшись плавними лініями скульптур Константіна Бранкузі, вона поєднала і щільність, монолітність площин, і пластичну красу. Спущені бретелі на топах і сарафанах надавали чуттєвості і розслабленості моделям, ажур перфорованої шкіри давав багато «повітря» і легкості, а поєднання сріблястого і мідного відтінків у одній сукні створює нову шляхетність. Колекція ідеально скомбінована з точки зору базових речей і «промовистих», і жіночні елементи на кшталт кількох вертикальних заломів на сукні або баски тільки доповнюють чистий мінімалізм.

Артем Климчук цього разу зробив закритий показ у техно–клубі Closer («Арт–причал») і запросив лише 150 гостей, що автоматично підігріло ажіотаж iще 300 фешіоністас. Складні похмурі ґранжеві ансамблі відійшли в минуле разом із фірмовими сукнями–парашутами і розшитими стразами та пір’ям вечірніми вбраннями, нова колекція апелює до активного способу життя — спортивний шик читається в прямих сукнях, майках, об’ємних трикотажних регланах, не кажучи вже про те, що всі моделі були взуті в кросівки New Balance. В чоловічій половині колекції вигідно виділялися двошарові приталені сорочки, в яких крізь прозору чорну тканину просвічує рожева або в дрібні квіточки основа, з широкими чорними шортами середньої довжини. Вишиті стразами написи «Люмпен» на простих чоловічих регланах або щедрий декор із підбірки різнокаліберних стразів на прямих сукнях — той видимий «ексклюзив», за який і має заплатити споживач дизайнерського одягу. Мені сподобалися контрастні графічні лінії «а ля лампаси» на сукнях, а також вставки у вигляді хреста. А сукні с обшитими стразами складками, впевнена, замовлені першими.

Коли я подивилася показ Олени Буреніної, ще раз зрозуміла, як складно буває фешн–журналістам або просто фешнфілам розшифрувати істинний задум дизайнера. На мій погляд, її показ був найкращим у перший день UFW. Від надмірності і гротеску вона перейшла до чистої оригінальності, яку добре можна розгледіти на монохромних білих, чорних, синіх і червоних комплектах: делікатний мікс класики, авангарду і мінімалізму. Форма квадрата — в принтах, декорі — передня частина кількох топів була зшита з квадратиків, крої — відсилала далеко до Казимира Севериновича Малевича. І що, ви думаєте, символізував квадрат насправді? «Я побачила серце як квадрат, — розповіла на прес–конференції Буреніна. — А три пальці, забинтовані разом, символізують Трійцю, ну і взагалі будь–яку тріаду».

У колекції Крістіни Бобкової мені не вдалося знайти відсилок до Хічкока, який був одним із двох джерел натхнення, але метелики, яких, виявляється, дизайнерка боїться з дитинства, вгадуються у всіх силуетах. Поєднання урбаністичної жорсткості і жіночої сентиментальності дало симпатичний результат. Улюблений чорний Крістіна розбавила м’ятним, білим, жовтим, темно–синім і кольором електрик. Крила–рукава і широкі спідниці створюють форму метелика, чудові спідниці з шовку з нитками ворсу дають дуже красивий ефект. У колекції є милі прямі пальта у формі знака оклику, кардигани і топи з тонкого пластичного трикотажу, комбінезони, фірмові бобковські жилети, широкі спідниці нижче коліна. Взуття на пласкій ході — туфлі з вирізом для великого пальця, в’єтнамки на тракторній підошві — одразу ж стали must have наступного сезону.

Віктор Анісімов у кінці жовтня має відкрити магазин свого нового бренду «2х2» — одяг однакових моделей для дорослих і дітей. Ідея одягти маленьких, як великих, і навпаки — не нова, але неймовірний шарм одягу Анісімова і його власний чар діє невідпорно на місцевих буржуа. Якщо комерційний відділ спрацює добре, матимемо практичну школу виховання смаку. З дитинства. Він представив свої фірмові укорочені брюки в поєднанні з тренчами, «підстрелені» шкільні сукні, домашнього вигляду светри з ялинками, чоловічі костюми в піжамному стилі, камуфляжні сукні і підпустив трохи японського колориту — пояси на ­кшталт обі, сукні «а ля» кімоно.

Одна з найкращих колекцій сезону, як на мене, вийшла у дуету Kamenskakononova. Кожен їхнiй образ можна розбирати по запчастинах і кожна запчастина буде досконалою. І стильні окуляри з горіхового дерева з інкрустацією з натурального каменю, і срібні підвіски та каблучки з кристалами Swarovsky під мармур (такої ж текстури кристалами були розшиті розкішні шкіряні топи), і текстильні босоніжки. Зберігаючи фірмову архітектурність силуету, дизайнери наповнили його новими текстурами, деталями, нюансами. Шовк із довгим ворсом вони поєднали із шкірою, активно використовували форму трапеції — складаючи трапецію–верх і трапецію–низ в актуальний і жіночний силует, щільність формотримаючого трикотажу зефірно–рожевого відтінку розбавили топами, сплетеними із тонких смужок шкіри, та топами зі шкіряними «пухирчиками». Помітно, що дизайнерам уже нецікаво перетасовувати з сезону в сезон речі–бестселери, кожного разу вони ставлять перед собою нові виклики, перемагають і переходять на наступний рівень.

Володимир Подолян чітко тримається в рамках свого стилю і побажань баєрів, зате всі емоції, переживання і світогляд передає через шоу. Цього року він отримав Best Fashion Award за найкраще fashion–шоу, і вже очевидно, що отримає й наступного року. Він поєднав готичний стиль з комп’ютерними технологіями, релігію з філософією Стіва Джобса і буквально зробив заяву про те, що бунтарі і вільні художники здатні зруйнувати всі рамки, заборони і стереотипи хоч святої інквізиції, хоч церковних канонів. Колекція графічна і конструктивна, приховані в чорному монохромі складки, підрізи на брюках, дрібні складки на сукнях і спідницях, на кольорових моделях це чорні широкі лінії–канти. Володимир використав А–силует, форму хреста в крої, запропонував широкі спідниці, розбавив базовий чорний спалахами жовтого і рожевого, жорсткі коттони кольоровим легким трикотажем. Грамотна з комерційної точки зору колекція абсолютно презентативна для будь–якого баєра чи шоу–руму.

Узагалі, слідкувати за модою — це ніяк не дозвілля безтурботних багатійок, — це необхідність, виклик часу, серйозна робота для розумних дівчат, якщо хочете. А наші дизайнери — ось, на відстані витягнутої руки, вони відкриті до нових ринків і клієнтів.

ДИВІТЬСЯ, ХТО ПРИЙШОВ

Проекти Fresh Fashion і «Нові імена», які діють для новачків, є своєрідними кватирками в серйозну моду, думаю, спільно дали одне перспективне ім’я — Іван Фролов. Студент 4–го курсу КНУДТ з 16 років працює стилістом на великих телевізійних шоу–проектах, остання його робота — образ Ольги Фреймут в шоу «Війна світів» на Новому. У 2011 році він заснував власний бренд Frolov, а колекція bAdASS, яку він показав у рамках «Нових імен», — провокація з суміші глемроку і мінімалізму. Цей одяг не для тих, хто хоче загубитися в натовпі чи пройти непомітним на людній вулиці, за ним прийдуть завсідники вечірок і гучних afterparty, fashion–орієнтовані персони. Шоком був уже перший вихід: глуха шовкова рожева сукня до коліна, запринтована малюнками статевих органів, і зверху шуба зі штучного леопарда з чорною сіткою поверх, обшита чорними кристалами. Іван не приховує, що надихався музикою та яскравими образами Девіда Боуї, RoxyMusic та Sweet. Звідси яскраво рожеві та червоні рукавички, кілограми гірського кришталю, якими розшиті і сорочки, і топи, і спідниці з сітки, грубі черевики з вирізаним носком. На цьому тлі експерименти з формою помітні тільки при детальному розгляді фотографій — і сукні–фраки без рукавів, і спідниця з каскадом складок ззаду. Дуже хотілось би вже молодого українського Гальяно, тож слідкуємо за Іваном Фроловим.

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>

  • Золота весна

    Коли за вікном замість бабиного літа — перший сніг, а попереду — кілька місяців зими, яку народні синоптики прогнозують довгою й холодною, саме час подумати... про гардероб на весну й літо. По–перше, тому, що про зимовий одяг думати вже ніколи — його вже доводиться носити. А по–друге, у чотирьох світових столицях моди саме завершилися покази колекцій на сезон весна/літо–2014, тож час підбивати підсумки. >>