«МіліМетро»

23.03.2006

      Донецька «підземка» й справді має всі шанси, аби в майбутньому ота літера «М» на вході-виході тлумачилась як «МіліМетро». Бо таки будують його майже по міліметру в рік. Адже, після того як наприкінці грудня 1991 року було прийнято історичне рішення про зведення метрополітету, його першу чергу планували здати в експлуатацію вже через десять років. У 1995-му плани істотно підкоригували і перенесли відкриття ще на десятирічку. Не вдалося. А тому тепер першу чергу довжиною 12,7 кілометра планується презентувати у 2010 році. Щоправда, це тільки за умови належного фінансування.

      Для того, аби через чотири роки донеччани та гості міста змогли промчатися з підземним вітерцем, метробудівцям потрібно щороку близько 350 мільйонів гривень. Для прикладу, минулого року державою було обіцяно вдвічі менше — 166 мільйонів, а отримали взагалі мізер — 28 мільйонів гривень. Саме через відсутність коштів будівництво й нагадує черепашину ходу. За місяць кваліфіковані прохідники просуваються тільки на якусь сотню метрів, а всього з початку будівництва під землею пройдено півтора кілометра.

      Мляві темпи фахівці пояснють насамперед тим, що працювати доводиться здебільшого вручну — відбійними молотками та буровибуховим способом. Як правило, більша половина з одинадцяти будівельних майданчиків перебуває на консервації. А окрім робіт на інших майданчиках, метробудівцям доводиться ще й ремонтувати прохідницький комплекс Ясинуватського машинобудівного заводу, що вже чотири роки не діє. Потужну техніку майже полагодили, однак, аби остаточно «довести до ума», знову не вистачає грошей — двох мільйонів гривень. На подібні бідкання вже відгукнулася місцева влада, і один мільйон із міського бюджету буде виділено у квітні-травні. Ще один — ближче до осені.

      З початку нинішнього року донецькі метробудівці вже отримали з державного бюджету 25 мільйонів гривень, які використовують переважно на підтримання в нормальному стані підземних виробок і тільки трохи власне для подальшого зведення підземної магістралі. Однак оптимізму побільшало, після того як у березні Кабмін затвердив програму будівництва метро в Україні на 2006—2010 роки. Запланована для цього загальна сума 9,5 мільйярда гривень дає підстави сподіватися, що строки введення в дію в Донецьку метро хоч цього разу не доведеться коригувати.

      «У Донецьку буде повністю введений у дію недієздатний сьогодні метрополітен, що зараз є загрозою для безпеки міста». Ці слова міністра транспорту Віктора Бондаря, подейкують, метробудівці мають намір викарбувати на одній із станцій першої черги, що має запрацювати в 2010-ту. Всього ж заплановано побудувати три лінії — Пролетарсько-Київську (21 кілометр), Петровсько-Красногвардійську (25) та Гірняцько-Макіївську (20) і пасажири отримають можливість мандрувати не тільки під землею мегаполісу, а й до сусідньої Макіївки. І, безперечно, пуск довгоочікуваної «підземки» істотно вплине на розв'язання транспортної проблеми, що тут існує майже споконвічно.