Любиш кататися, готуйся платити

04.02.2006

      Після завершення робіт із реконструкції автотранспортної магістралі Харків—Сімферополь на ній буде запроваджено експеримент із платним проїздом (до речі, Україна чи не єдина країна, де шляхи поки що безкоштовні). Планується, що цей відрізок траси буде дорогою першої категорії з високою інтенсивністю руху.

      Вадим Гуржос, керівник «Укравтодору», запевнив, що шлагбаумів на під'їзді до траси не буде. За його словами, це і дорого, і незручно. Плату збиратимуть в інший спосіб: на лобовому склі машини будуть наклеєні спеціальні стікери-матриці та віньєти, які скануватимуть і вже потім власнику авто надсилатимуть рахунки. Якими сумами обчислюватимуть ці рахунки, наразі ще вирішують. «На першому етапі плата буде абсолютно нормальною і демократичною. Аби ми звикли до змін і нарешті почали практику сплати за дороги, яку давно вже запровадили в усіх країнах Європи», — каже Вадим Гуржос.

      Започаткувати платні дороги Україна збиралася ще три роки тому. Тоді почалася реконструкція траси Київ—Одеса, яку на сьогодні відремонтували частково — від Жашкова до Червонознам'янки. Проте, як з'ясувалося, платною її робити не можна, бо поряд немає альтернативної дороги.

      У майбутньому планується перейти на платну систему на найбільш використовуваних трасах. Нині такими є, наприклад, автодороги за маршрутом «Київ—Одеса», «Київ—Харків» та «Київ—Чоп», а також дороги в Києві. Щоб зробити нашу державу транзитною, «Укравтодор» має наміри створити якнайбільше альтернативних доріг.

      Наразі, за дорученням Президента України, планують реконструювати автотрасу Кіпті—Бачинськ, що проходить повз колишню гетьманську столицю Батурин. Капітальний ремонт 52 кілометрів цієї дороги здійснюватимуть за кредитні кошти в сумі 160 мільйонів гривень.