«Київський подіум» помер. Хай живе Kyiv Fashion Week

26.10.2005
«Київський подіум» помер. Хай живе Kyiv Fashion Week

Модель Вiктора Анiсiмова. За словами Пако Рабанна, колекцiї Анiсiмова випереджають моду на 20 рокiв. (Фото Юрія САПОЖНИКОВА.)

      Важко розповісти в одному матеріалі про понад 50 колекцій одягу, що обрушили на голови не звиклих до такої модної номенклатури киян учасники ІІІ Міжнародного фестивалю моди «Київський подіум», який закінчився у неділю. Фестиваль Олександра Соколовського дуже сильно нагадував вінегрет у стилі ф'южн, в якому і шматочки осетрини трапляються, і квашена капуста, і делікатесний балик і яйця другої свіжості. Пана Соколовського як бізнесмена, що має три великі текстильні комбінати й одну швейну фабрику «ТК-стиль» (Чернігів), величезний торговий центр «Альта Центр» і галерею авторських бутіків Fashion Lab у ньому, розбудовує мережу магазинів одягу TUSO, цікавив, мабуть, насамперед бізнесовий аспект вітчизняної легкої промисловості — торгові марки, ринки, мережа збуту, байери, а в частині подіумної моди і шоу-дефіле він поки вчиться, але цивілізовано — не боячись зізнаватись у цьому.

      Звіряти по «Київському подіуму» тренди-тенденції особисто я не візьмуся, тому що на фестивалі показували  хто що міг — один колекцію осінь-зима, другий — весна-літо, хтось промисловий одяг, хтось прет-а-порте, хтось із додатком «де люкс», а дехто і взагалі «кутюр».

 

Дайте народу шоу

      Як була побудована робота на фестивалі? З 13.00 починалися покази молодих, невідомих дизайнерів і промислових підприємств, починаючи з 18.30 (коли одні просиналися і встигали почистити пір'я, а інші, хекаючи, вибігали з роботи), — показували свої колекції імениті українські дизайнери і зарубіжні гості. Не загубитися у цьому потоці імен і вдяганок було не просто важко, а неможливо, тому дизайнери, які орієнтувалися на якийсь результат (а  це, чого гріха таїти, —  публікації у пресі, байери — в недалекому, але майбутньому), зверталися до послуг піар-агенцій і піар-журналістів. Це, либонь, головна тенденція фестивалю, яка говорить про професійні маркетингові підходи.  Дизайнери, які зекономили на прес-витратах, пішли іншим шляхом — вони «позабивали» в свої покази такі «шоу-цвяхи», шоу-ходи або світських персонажів, які ніяк не може обійти хоч одним рядком жоден журналіст і жодна телекамера.

      Ось яскравий приклад: торгова марка Stella Shakhovskaya, для якої колекцію весільних суконь зробила донька власниці — Катерина Шаховська, запросила на фінальний вихід для свого показу відому модель, ведучу програми «Така мода» на Першому Національному, власницю бутіка для тварин Dog&Cat і просто дружину Олександра Соколовського Машу Жулай. Маша мала вийти в сукні, розшитій понад тисячею камінців від Сваровські, але напередодні «Київського подіуму» зламала руку на ковзанці, ця чутка швидко поширилася тусовкою, і... заінтригований новиною народ повалив дивитися на Машу в гіпсі і весільній сукні. Наївні люди, Катерина зробила такі милі рукавички до ліктя і без пальчиків, що про гіпс усі забули — роти повідкривали від такої кількості камінчиків, увесь корсет розшитий чималими кришталями і верх спідниці — також. Третя весільна кравчиня в династії Шаховських Катерина представила здебільшого класичну колекцію — довгі спідниці, зроблені по принципу балетних, кілька суконь із спідницями, на яких розквітли 350 троянд ручної роботи, а ще вишивка японським бісером і оздоблення французьким мереживом. До речі, цю торгову марку більше знають у Москві, ніж у Києві, там вони вчинили фурор на спеціалізованій міжнародній виставці «Весільна мода. Весільні послуги-2005».

      Другий приклад. Показ метра чоловічої моди Михайла Вороніна. Дуже важливі персони у першому ряді, все солідно, заклопотаний сивий маестро дивиться свою нову колекцію з залу. Втім сьогодні у метра нові маркетингові завдання — омолодити клієнтуру, і він презентував на «Подіумі» динамічну, з ухилом у молодіжність колекцію «Кураж». Чоловічі костюми приталені, сорочка, краватка і костюм пошиті з однієї тканини, до елегантних класичних костюмів додаються чорні гіпюрові сорочки, у Вороніна з'явилися малюнки на одязі, так звані прінти, і головне — всі хапаються за голови, за крісла, за ручки — у фіналі виходить брава четвірка українських рок-ідолів — «Воплі Відоплясова» — у чорних шароварах, білих сорочках із імітацією вишивки і коротких фраках. Скрипка, точно Вакула з новорічного мюзиклу, позує перед фотографами, Піпа хмикає і теж виходить під кулеметні черги камер, Сахно і Рогачевський спокійно і вальяжно демонструють свої незвичні ансамблі. З-за кремезних спин моделей витанцьовує під музику ВВ статечний Воронін. Браво режисеру-постановнику! «Це, виявляється, так легко — виходити на подіум, — каже Олег Скрипка. — Найважче — стримувати емоції». А Михайло Воронін їх навпаки не стримує, на прес-конференції він розповідає, що моделямсподобались шаровари, і що на його великому модернізованому підприємстві шиють екологічно чисті костюми. Яких ще інформприводів потрібно? На колекцію взуття Володимира і Тетяни Степаненків (Volstan), яку показували вдень у Fashion Lab, прийшло і камер багато, і фотографів — ще б пак, їхнє взуття мають показувати Еl-Кравчук, телеведуча Світлана Леонтьєва і Тіна Кароль. Але тендітна Тіна, яка обожнює нове красиве взуття, щойно приїхала з Москви, за півтори години у неї зйомки на телебаченні, і, приїхавши в «Альта Центр», вона не виходить на подіум: показ запізнився, а на свій наступний пункт за розкладом Тіна запізнюватися не може. У Volstan взуття — на будь-який смак: заокруглені носи і гострі, високі чоботи і дуже високі, зі стрічками, бантами, складками, металевою фурнітурою, про кольори просто мовчу — вивчайте палітру.

      А показ колекції Тараса Краскіна для бутіка Маші Жулай Dog&Cat — для четвероногих і двоногих у тон, це ж просто ходяча світська хроніка. Нарешті завсідниця усіх модних показів, активістка партії «Трудова Україна» Олександра Кужель перемістилася з першого ряду на подіум, хай і з позиченим псом, але ж... Гарік Кричевський, Дмитро Оськін, Камалія, Влада Литовченко, Еl-Кравчук, скульптор Олег Пінчук — уся тусовка тут як тут, при цьому сказати, що пошив Тарас Краскін, вельми важко... Або досвідчений шоу-мен Османі Лафіта — празький дизайнер кубинського походження, який продається в одному з київських бутіків, він же знає, що телекамерам потрібен екшн, от він і вискочив із прес-конференції на подіум на 14-сантиметрових каблуках, показуючи, що якщо йому нормально ходиться на таких ходулях, то професійним моделям вони й поготів по плечу. Правда обличчя Лафіта в Україні — Влада Литовченко — у фінальній сукні зі шкурками песця і вуалі зі стразами дійшла на них тільки до середини подіуму. А що придумала Діана Дорожкіна? Запросила пробивну українську красуню Сашу Ніколаєнко на фінальну сукню і знову зал і преса зашушукалися в унісон.

Скандальний круїз i жаданий «Рено»

      У рамцях «Київського подіуму» відбулася ще одна заманлива акція, яка обернулася непотрібним скандалом і рішенням Олександра Соколовського наступного року її скасувати до біса. Йдеться про конкурс круїзних колекцій 10\10, у якому 10 дизайнерів (Олександр Гапчук, Айна Гасе, Вероніка Жанві, Діана Дорожкіна, Людмила Кисленко, Андре Тан, Анна Бабенко, Олександр Васильєв, Віктор Анісімов, Островерхова\Завадський) показали по 10 одиниць круїзного одягу, а 9 членів журі на чолі з Пако Рабанном мали присудити автору найкращої колекції автомобіль «Рено». Все сталося майже так, як гадалося. Тільки більшість дизайнерів ніякої круїзної колекції не шили — Діана Дорожкіна та Олександр Васильєв, наприклад, узяли зі своїх сезонних колекцій по 10 одиниць і показали як круїзні, причому навіть стиль не змінили, образ, Андре Тан, Людмила Кисленко дещо видозмінили ансамблі і додали трохи іншого. Втім ніхто не мав піти ображеним, організатори подбали, щоб інформаційні спонсори фестивалю нагородили кожного дизайнера своїми призами. Усі члени журі визнали лідерами три колекції — ніжну й елегантну, в дусі кінодів чорно-білого кіно колекцію Вероніки Жанві, перламутрово-сіру жіночну і гламурну колекцію Олександра Гапчука і новаторську, оригінальну, чорну з металевими трубками колекцію Віктора Анісімова, автомобіль же дістався молодіжно-космополітичному, цікавому, але далеко не найкращому в цьому випадку Андре Тану. Навіть публіка, яка нічого не смислить у модних схемах і сприймала шоу як цирк, запідозрила несправедливість, а спеціалісти були шоковані названим іменем. Якщо начистоту, всі думали, що приз дістанеться загальному улюбленцю Віктору Анісімову, і тому, що він ніколи не грається в бірюльки зі спонсорами—журналістами-VIPами, і тому, що він тісно співпрацює з Олександром Соколовським, і тому, що його колекція була єдиною, що називалася модою, а не костюмами, як сказав Пако Рабанн. Але коли порахували бали, а журі просто склало сухі цифри докупи і не проводило обговорення, більше «паличок» було у Андре Тана. На заключній прес-конференції Олександр Соколовський сказав, що не очікував, що для когось такий розклад стане драматичним і напевне надалі в таких конкурсах не треба брати участі маститим, це змагання молодих. Звинувачувати ж дизайнерів у драматизації події при абсолютній, очевидній несправедливості результатів — м'яко кажучи, неетично, а грубо — неправильний маркетинговий хід. Бо як образяться на «Подіум» зірки, нікому він цікавий не буде.

Про креативних, «гучномовцiв» i «очумелые ручки»

      Оскільки будь-яка рецензійна діяльність, на які б об'єктивні підпорки вона не спиралася, річ суб'єктивна, скажу суб'єктивно: я побачила на «Київському подіумі» три прекрасні колекції — Олександра Гапчука, Віктора Анісімова для Alexx Fashion і Альони Ахмадуліної (Санкт-Петербург), кілька хороших — Вероніки Жанві, Айни Гасе, Олександра Очеретного, Оксани Караванської, Наталі Соболєвої— Людмили Вронської, Олександра Васильєва, класичну Тетяни Іващенко для «Текстиль-люкс».

      Колекція Олександра Гапчука називалася Wine Man («Винний чоловік») і зроблена за підтримки однойменної торгової марки. Ця колекція натхненна Грузією (ідея з'явилася, коли читав на пляжі журнал і побачив фотографію летючих грузинів — реклама балету Сухішвілі-Рамішвілі) і підтримана грузинською торговою маркою. Щоб відчути національний дух, Олександр їздив по маленьких селах, ходив по краєзнавчих й історичних музеях, роздивлявся старі фотографії, недарма в його колекції використані старовинні грузинські символи — барани, що цілуються, це тема для срібних аксесуарів у колекції, і прінти старих грузинських фотографій. Колекція Wine Man навіть занадто красива як для чоловічої, вона для таких уже вишуканих метросексуалів, яких у нас поки важко вишукати. Тенденція до вкорочування довжини прижилася і в колекції Гапчука, у нього укорочені пальта, курточки із завищеною талією, приталені костюми, піджаки. Тут є і грубий трикотаж із «косами», і срібляста вишивка по костюму, джинси із шкіряними вставками і аплікаціями, і вузькі штани. З жіночними хлопцями-моделями колекція виглядала занадто жіночно, але, безперечно, це одна із найкращих колекцій Олександра, яку він показав на Тижні моди в Москві, хоче провезти Україною і показати в Тбілісі, в старому місті.

      Як і було обіцяно, на «Київському подіумі» презентував свою промислову колекцію для Alexx Fashion Віктор Анісімов. На подіумі вона була повністю чорною, із металевими аксесуарами (привіт Пако Рабанну і навпаки, бо паризький метр сказав, що Анісімов показав колекцію, яка на 20 років випереджає світову моду), а в продажу дадуть трохи білого, трохи червоного і кольорового. Цього разу одяг від Анісімова мінімалістичний — короткі спідниці, приталений силует, головні фішки — вузли і складки, вузлами оброблені горловини футболок і кофточок, спідниці, брюки, а фішка складок — у їх незастроченості, втім 10 відсотків ексцентрики із подіумної колекції все-таки в масовий продаж не піде. Ще одна блискуча знахідка Анісімова і в прямому, і в переносному значенні — застібки-блискавки, горизонтально в кілька рядів вони створюють і силует, і прикраси, і стиль. Щось тут є концептуальне від японців, щось від Ком де Гарсон, зізнається дизайнер.

      Для себе я поділила дизайнерів на кілька груп, закордонних гостей із регаліями охрестила «гучномовцями», майстрiв, що спецiалiзуються на копiткiй ручнiй роботi, але не на модi — «очумелыми ручками» (Тетяна Єкiмова, Дана Дорожкiна). Iз усіх гучномовців найадекватнішим був Пако Рабанн, хоч він і не показав у своїй колекції прет-а-порте чогось ох якого — креативного, надзвичайного, шокуючого, все ж його чорні сукні, пальта, стримані силуети, суворі, завужені донизу спідниці заворожували аристократичною аскетичністю. Валентин Юдашкін показав дорогу і кутюрну колекцію вечірніх і коктейльних суконь, але описувати кольори камінців на них, кількість леліток і розводи малюнків якось зовсім не цікаво. Оригінальну колекцію представила під власне виконання української народної пісні «Ой у гаю при Дунаю» відсутня у Києві Міла Йовович — це якась суміш літніх дівчачих сарафанів, спецодягу покоївок і пістрявої шкільної форми. Дуже прості сукенки із бантиками, стрічками, відстрочками, втім, викликали цікавість в Америці, і Міла отримала замовлення на тираж, тож Олександр Соколовський, у якого актриса підбирала тканини — причому як дорогі італійські, так і дешеві українські, шукає багатометрові відрізи для Міли. Колекція Османі Лафіта — для дів типу Світлани Вольнової.

      Ще багато треба було б сказати, але «Подіум» загуркотів удаль, а на пероні нові події-поїзди, і треба встигнути перекомпостувати квитки. Та 25 годин телезйомок ще довго не дадуть нам забути цю небуденну жовтневу подію. А 23 жовтня ми попрощалися з «Київським подіумом» назавжди, бо з 2006 року Олександр Соколовський має намір робити дві акції на рік, які називатимуться Kyiv Fashion Week, або Тиждень моди в Києві, і проходитиме він у проміжку між основними світовими Тижнями моди. Як каже Маша Жулай, — така мода.

 

ДОВIДКА «УМ»

      ІІІ Міжнародний фестиваль моди «Київський подіум» проходив у спеціально побудованому за останнім словом техніки павільйоні «Альта Експо», або простіше Шатрі. Шатро було в усіх відношеннях грандіозне : 25 метрів — ширина, 12 метрів — висота і 75 метрів — довжина. Павільйон розрахований на 800 сидячих місць, і до 200 чоловік вміщалися в стоячому положенні. У гримерних до показів одночасно могли готуватися 5-6 дизайнерів. Спеціально встановлені кондиціонери і вентиляція створювали в Шатрі необхідний мікроклімат. Збірний павільйон Олександр Соколовський пообіцяв використовувати для різних виставкових заходів, але Kyiv Fashion Week наступної весни — поза конкуренцією.

      Сучасним світлом і звуком «Київський подіум» забезпечувала «Шоу-біржа», режисер-постановник фестивалю — Сергій Чудовський.

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>