Контролерів «карта» бита?

15.07.2005

      Про створення робочої групи для впровадження проекту «Міська карта» вже повідомив голова Донецької облдержадміністрації Вадим Чупрун. Введення подібної форми оплати попередньо заплановано в Донецьку, Горлівці та Маріуполі. На думку керівника Донеччини, серед очевидних «плюсів» новації є можливість уникнути готівкового розрахунку і зберегти в бюджеті частину тих грошей, що, «можливо, перераховують незаконно». Також нарешті буде наведено лад із перерахуваннями грошей із бюджету для транспортників, адже існує думка, що подібні кошти завищені. Крім того, стане реальнішим намагання дізнатися про фактичну кількість пільговиків.

      Робоча група саме ретельно вивчає досвід Одеси, де пасажири вже майже півроку розраховуються за проїзд завдяки терміналам, установленим у електротранспорті. Подібну практику є намір запровадити і в Донецьку. Замість звичних талонів пасажири користуватимуться електронними картками, а роль кондукторів спробують виконувати ті ж термінали — по півдесятка в кожному тролейбусі чи трамваї.

      Головною метою нововведення, на думку фахівців, залишається спроба уникнути тіньового обігу коштів. Приклад тієї ж Одеси в цьому відношенні показовий — свого часу тіньовий обіг у транспортних управліннях приморського міста складав майже 20 мільйонів гривень щороку. А ось після введення нової системи оплати проїзду бюджетні надходження збільшилися у 8 разів. Адже, приміром, враз зникла практика, коли кондуктори продавали той самий квиток кільканадцять разів, а «зайці» їздили завдяки фальшивим посвідченням.

      За підрахунками спеціалістів Донецької міськради, запровадження безготівкової системи обійдеться міському бюджету в 2,8 мільйона гривень. А окупиться такий транспортний проект через 3—4 роки. І якщо нововведення виправдає себе, в Донецьку на майбутнє планують перевести на безготівковий розрахунок також проїзд у автобусах, маршрутних таксі та на парковках. Хоча вже зараз у проекту немало опонентів. Насамперед, це, звісно, контролери, які підпадають під скорочення. Та й у керівників Донецька ще є серйозні сумніви щодо запровадження нової системи оплати за проїзд, однак члени робочої групи «Міська карта» продовжують підготовку впровадження новації з урахуванням усіх зауважень та побажань.