Мов свіжий подих: у Київському театрі оперети відкрилася виставка "українського Піросмані"

30.11.2016
Мов свіжий подих: у Київському театрі оперети відкрилася виставка "українського Піросмані"

Ярослав Стеценко.

Ярослав Стеценко увірвався в художній простір, мов свіжий подих. А мистецтвознавці за природний і творчий талант уже встигли назвати його українським Піросмані.
 
Його роботи — і справді хвиля радості серед драматичної напруги.
 
Переглянути  виставку Ярослава Стеценка можна перед початком або під час антракту в арт-фойє Київського національного академічного театру оперети.
 
Публіка з цікавістю розглядає картини. На диво, можна легко, лише трохи увімкнувши фантазію, знайти в образах iз картин схожість iз живими сценічними персонажами.
 
Особливо близька за духом до робіт Яро­слава нова прем’єрна оперета «Графиня Маріца», герої якої немов писані у майстерні художника.
 
Тільки-но люди бачать дотепні фігури, що завмерли на полотні, аж от вони оживають на сцені, співають, танцюють, а потім знову застигають із незворушним, трохи замріяним виразом обличчя на картинах в фойє...
 
Скромний, але дуже артистичний і приємний у спілкуванні український художник уже встиг здивувати мистецьку спільноту. У світ мистецтва йшов iз випробуваннями.
 
Народився Ярослав Стеценко на Київщині. З відзнакою закінчив Ставищенський фізико-математичний ліцей, навчався в Національному авіаційному університеті.
 
Серед захоплень — книги, художня фотографія, скульптура. Розпочинав iз приватного бізнесу, який продав і вирушив у творчому пошуку до Індії. І... у 28 років прокинувся з пензликом у руках.
 
Працює художник у стилі мінімалізм, створює незахищені відкриті образи. Іноді — це сумний Арлекіно чи поважний «Генерал», чи ніжний із квіточкою «Закоханий Ведмідь». Свої роботи він підписує просто — Ярослав.
 
«Лаконічними образотворчими засобами він прагне відкрити завісу свого спектаклю і запросити в нього співбесідника. Так виникає діалог, отой діалог, якого чекають шанувальники оперети, який бере в полон iз перших акордів музики та появи акторів на сцені», — пише про роботи Ярослава Стеценка мистецтвознавець Валентина Єфремова.
 
І дійсно, складається враження, що персонажі його творів нібито зійшли зі сцени або сторінок опереточних лібрето. Вибаглива столична публіка вже бачила його роботи на першій персональній виставці в залі галереї «Митець» навесні, де було представлено півсотні робіт.
 
Ярослав Стеценко прагне передати унікальність світу і відкрити в простому сюжеті художній образ, доступний для широкого глядача. І це йому вдається.