Вiдучора Кременчуцький сталеливарний завод, на якому працює понад 5 тисяч людей, призупиняє свою роботу. Причиною вимушеного «гальмування» виробництва стало призупинення дії сертифіката відповідності на його продукцію (зокрема, йдеться про бічні рами візків вантажних вагонів) російською державною установою «Реєстр сертифікації на федеральному залізничному транспорті». Оскільки саме ці вироби є однією з основних складових виробництва, то підприємство, яке зорієнтоване на забезпечення своїм литвом виробників вагонів (їх, у свою чергу, постачають, в основному, до Росії), змушене було відвантажувати їх на склад.
Керівництво заводу не схильне драматизувати ситуацію і сподівається, що після роботи відповідної комісії дію згаданого сертифіката відповідності росіяни відновлять. Тож поки йдеться про зупинку виробничих потужностей тільки до кінця нинішнього робочого тижня. Представники ПАТ «Кременчуцький сталеливарний завод» також нагадують, що на підприємстві функціонує система менеджменту якості, яка сертифікована на відповідність вимогам національного стандарту ДСТУ ІSО 9001–2001 і ААR М–1003, а в тій же таки російській сертифікаційній системі було підтверджено якість дев’яти видів їхньої продукції.
Водночас, нагадаємо, в березні нинішнього року, після того як на Далекосхідній залізниці в Росії сталася серйозна аварія (тоді зійшло з рейок 29 вагонів і локомотив), спеціальна комісія Російських залізниць розповсюдила повідомлення про те, що та надзвичайна подія трапилася через «злам бічної рами візка, виготовленої в 2010 році ПАТ «Кременчуцький сталеливарний завод». Саме тоді деякі експерти в Україні заговорили про ймовірність продовження «торговельних воєн» (на кшталт «сирних» та інших) між нашими державами ще й у сфері виробництва транспортних засобів для залізниць.