«Солов’їна» подобається не лише дітям

04.10.2012

За попередніми даними соцопитування, яке провела агенція політичного консалтингу «Перспектива», в парламент проходять п’ять політичних сил: Партія регіонів, «Батьківщина», «УДАР», КПУ і «Свобода». Наближається до прохідного 5–вiдсоткового бар’єра об’єднання патріотичних сил «Наша Україна». Дані опитування вчора на прес–конференції оприлюднили представники «Перспективи» — філософ Назіп Хамітов і аналітик Олександр Ляпкало.

Всеукраїнське опитування проводилося з 11 по 23 вересня й охопило 2000 виборців; інтерв’ювання за методом багатоступеневої квотної вибірки здійснювалось за місцем проживання респондентів, похибка становить 2,3%.

На запитання, чи в правильному напрямку розвивається Україна, 60% опитаних відповіли, що в цілому ми йдемо «не туди». Кредит довіри до чинної влади є низьким: 62% опитаних переконані, що поліпшення соціально–економічної ситуації в країні можливе лише за умови зміни діючої влади.

Лідером електоральних симпатій залишається Партія регіонів — 26,4% серед тих, хто точно піде на вибори, і 24,3% — серед усіх опитаних. «Батьківщина» набирає, відповідно, 21,6% і 19,8%. «На рейтинг «Об’єднаної опозиції» впливає те, що на білбордах людям показують Юлю, а приїжджає Арсеній, який суттєво програє їй у харизматичності та вмінні відчувати людей», — кажуть експерти.

Стабільно йде вгору рейтинг «УДАРу»: 15,9% і 14,7%. Завдяки політичній рекламі, яка знаходить своїх слухачів, зростає рейтинг КПУ — 8,5% і 7,4% відповідно. «У комуністів над­звичайно потужні політтехнологи, які займаються їхньою рекламою, — пояснює Олександр Ляпкало. — За естетикою і точністю висловлень КПУ випереджає агітпроп інших партій».

Просуваються до прохідної межі орієнтовані на правий електорат «Свобода» (має 5,4% і 4,9%) та «Наша Україна» (4,1% і 3,7%). «Радикальна–ірраціональна програма «Свободи» є дзеркальним відображенням Партії регіонів, — каже аналітик «Перспетиви» Ляпкало. — Стосовно фактора лідера, ззовні не можна сказати, що це партія однієї людини. В ній «крутять» кількох лідерів, і це викликає довіру».

«Україна — Вперед!» набирає наразі максимум 3,9%. «Партія Наталії Королевської орієнтована на сучасних, молодих і успішних. Але краще це виходить у Кличка», — зауважує Олександр Ляпкало.

«Сучасний український політикум нагадує шизофренічно хворого — йде війна всіх проти всіх. Тому можна чекати, що в день виборів КПУ і «Свобода» поміняються місцями», — вважає Назіп Хамітов.

Аналізуючи причини зростання рейтингів патріотів, Олександр Ляпкало зазначив: «Партії–лідери ведуть депресивну виборчу кампанію — в них немає надії на майбутнє. «Руїна», «Ми їх зупинимо» — ці гасла не додають позитивних емоцій глядачам і мети подальшого існування, що викликає відтік електорату до «УДАРу», «Свободи» і «Нашої України». Дуже цікава й оригінальна реклама у Ющенка: «Обирай українське», «Економічний націоналізм», ролик «Захистимо солов’їну» — подобається багатьом дітям. Боротьба з русифікацією сприяє мобілізації україномовного електорату».

На думку пана Хамітова, паралельно з цим процесом мобілізується і російськомовний електорат Криму, Півдня та Сходу. Тому розраховувати на перемогу зможе та партія, яка знайде консенсус із цими регіонами. «Не слід забувати, що Україна вийшла з надр двох імперій — Російської й Австро–Угорської, тому маємо дві різні ментальності. Просто цінності добробуту не зможуть об’єднати країну. Консолідувати українців зможе політик, якому вдасться піднятися над ментальностями Сходу і Заходу», — каже Назіп Хамітов.