Повернення блудного комбінату

Повернення блудного комбінату

На найбільшому вітчизняному підприємстві з виробництва алюмінію грядуть великі зміни. Свого часу «УМ» низкою публікацій привертала увагу читачів і фахівців до складної ситуації, що склалася після вельми непрозорого проведення конкурсу з продажу контрольного пакета акцій Запорізького алюмінієвого комбінату. Автор цих рядків спілкувався з багатьма поінформованими посадовцями — зокрема, з тодішнім керівником підприємства–монополіста Іваном Бастригою, представниками Фонду держмайна України. Тоді позалаштункові домовленості переважили здоровий глузд i національні інтереси, відтак український алюміній на старті тисячоліття «заблукав на Волзі»: понад 68 відсотків акцій ЗАлКу у 2001–му продали російському «АвтоВАЗІнвесту». Його власник Віктор Вексельберг у 2006–му перепродав контрольний пакет запорізького підприємства кіпрській компанії «Велбей Холдінгс», яку контролює Олег Дерипаска.

Дорого і страшно

Дорого і страшно

Новації Податкового кодексу ускладнять ще й життя автомобілістів. І хоча де–юре влада скасовує транспортний збір, фактичні ж витрати власників чотириколiсного друга суттєво зростуть. Так, збір, якщо кодекс ухвалять, треба буде сплачувати всього один раз — під час купівлі авто, а не що два роки, як є тепер. Натомість акциз на бензин подорожчає з 132 до 182 євро за тонну. Відтак, за словами експертів, пальне подорожчає на 50 копійок за літр.

Всі статті рубрики