Подумай над важливим!

23.12.2009
Подумай над важливим!

Залежність від інтернету — нова проблема для суспільства.

Сьогодні в Україні замовником соціальної реклами є переважно держава, стверджують експерти. І ця ситуація суттєво відрізняється від світової, де таку рекламу замовляють громадські організації та фонди. Виправити стан справ у державі спробував IV Національний фестиваль соціальної реклами. Серед його цьогорічних нововведень — додаткові номінації: державна соціальна реклама, соціальна реклама фондів і громадських організацій та соціальна журналістика. Окрім конкурсної виставки зовнішньої реклами, підбірки соціальних статей та non–stop демонстрації аудіо– та відеореклами, упродовж фестивалю була передбачена лекційно–дискусійна програма. Щоправда, відвідувачів та учасників дискусій не надто було багато. Організатори пояснюють: наша громадськість ще не дуже цікавиться соціальною рекламою. Проте в деяких країнах вона навіть приносить прибутки. «У світі існують різні погляди на те, якою має бути соціальна реклама. У Великобританії вона платна і діє за принципом комерційної реклами; у США — ця реклама безплатна, і мені така схема для України ближча», — говорить Едуард Андрійченко, директор РА «Україна—Арт».

До речі, згідно з загальнонаціональним соціологічним дослідженням щодо ставлення українців до соціальної реклами (проведено дослідницькою компанією R&B Research), близько половини дорослих українців (54%) вважає, що соціальна реклама в Україні потрібна. Не більше половини дорослого населення України вважає, що соціальна реклама має на них якийсь позитивний вплив. Частіше він полягає в тому, що після знайомства із соціальною рекламою люди замислюються над порушеними в ній проблемами. Найактуальнішою для українців є тема здоров’я нації в соціальній рекламі — 46%.

На власне творчий конкурс фестивалю надійшло понад 850 робіт за 11 номінаціями. Тематика стала різноманітною, іноді навіть несподіваною — від уже звичних тем торгівлі людьми, расизму, насилля над жінками й дітьми, боротьби зі СНІДом, тютюнопалінням й алкоголізмом до практично нових тем залежності від інтернету, безпритульних дітей тощо. Результати конкурсу виявилися дещо неоднозначними: у кількох номінаціях не присуджено перші та другі місця, зокрема, у новоствореній спеціальній номінації «Державна соціальна реклама». Перше місце в номінації «Соціальна друкована реклама» присудили матеріалові про насилля у сім’ї «Кастет» (Міжнародна амністія в Україні), на якому зображені квазі–обручки в гламурному футлярчику у вигляді кастету — ручної холодної зброї. Переможці номінації «Соціальна зовнішня реклама» розвинули теми насилля над тваринами і людьми, а також тематику «хочу познайомитися». Лідером серед відеореклами став Фонд Олени Франчук «АнтиСНІД» з його популярним роликом на ТБ «Обирай варіанти!». Гран–прі було присуджено комплексній соціально–комунікаційній компанії «Откровения войны. Книга «Бабий яр» (Talan Group).

Дарина Піотровська