Гідність, а не доступність

25.02.2009

Мода завжди миттєво реагує на соціальні та економічні події. Сьогодні це криза, скорочення виробництва і значне безробіття. Як наслідок — скорочення фінансових можливостей. Змінюється життя — змінюється і призначення одягу. Наприклад, масова відміна новорічних корпоративів і скромніше святкування Нового року залишили на вішалках в бутіках гламурні наряди.

Змінюється головне — образ багатої утриманки. Це часто не дуже освічена дівчина з сумнівними моральними засадами, яка живе за принципом «будь–якою ціною з багатими «папіками», які розкішно обрамлюють молодих подружок хорошим одягом, коштовностями і дорогими автомобілями. Є попит — є пропозиція, і мода розвивається у цьо­му напрямі, а саме:

1) щоденний одяг з елементами розкошів; одяг часто перетворюється в демонстрацію грошей;

2) одяг, який дає можливість виділитися. Тут в хід іде все — оголені частини тіла, деструктивні пропорції, недоречні стрази, паєтки, а краще все разом.

Чи може така жінка з розумінням поставитись до фінансових труднощів «папіків»? Та й моральної підтримки та співчуття тут не чекай. Труднощі повертають до справжніх цінностей. На першому плані сьогодні інший образ. Це дівчина з хорошою освітою, професіоналка, яка володіє двома–трьома мовами, розбирається в мистецтві, літературі, музиці, яка отримала хороше виховання. Наприклад, виросли дочки бізнесменів, які отримали освіту в кращих світових навчальних закладах, і їх батьки не хочуть, щоб вони жили за нормами спрощеної моралі.

Змінюється попит — змінюється мода. Сьогодні шик — це елегантність, відсутність надмірності. Одяг формує нову візуальну картину, стаючи додатком, а не суттю людини. Демонстрація розкоші стає непристойною. Звідси тенденції — у моді буде гідність, а не доступність.

«Відходить» голий живіт, довшають спідниці, одяг стає об’ємнішим, у моду входять зібране волосся, коротші нігті. Натуральні шуби заміняють дублянки або штучне хутро, модною буде біжутерія — так безпечніше. На перший план виходить антигламур, лейбли на сумках знову заховані всередину, модним стає скромний вигляд — так комфортніше і безпечніше. Шик створює одяг хорошої якості і ваш бездоганний смак.

А світ врятує поєднання краси зовнішньої з красою душевною, я думаю, саме це мав на увазі Достоєвський. Як тільки все повернеться на круги своя, криза закінчиться. І мода нам допоможе. Наприклад, більшість світових брендів уже відходять від агресії в одязі, яскравим підтвердженням є дуже ніжна колекція весна–літо 2009 Роберто Каваллі.

Тетяна ІВАЩЕНКО
дизайнер
  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>