Їду повільно, бо... «офігіваю»

17.12.2008
Їду повільно, бо... «офігіваю»

Ярослав ТРАКАЛО, завідувач відділу новин «УМ»

Буквально за кілька днів до того, як очільники Державтоінспекції звітуватимуть про результати запровадження підвищених штрафів на автошляхах за місяць, автору цих рядків довелося поїхати у центр Києва на важливу зустріч. Кожен водій, який знає столицю, підтвердить: зазвичай дорога від станції метро «Шулявська», де розташована редакція «УМ», до Печерського району займає в середньому 20 хвилин. Та таке «щастя» людям за кермом випадає здебільшого на вихідних. І справа навіть не у «пробках».

Тягнучись проспектом Перемоги зі швидкістю 40 кілометрів на годину, за вікном помічав цікаві речі. Їздити наші водії й справді почали обережніше. Штраф у півзарплати лякає. І, як з’ясувалося, причини рухатися повільно були: на нас із «Візиром» у руках, сховавшись за конструкцію мосту, чатував патруль Державтоінспекції. Та в якусь секунду почали відбуватися незрозумілі речі: безпосередньо посеред величезного дорожнього полотнища, під час зупинки на «червоний», з автомобіля «Деу» із «шашечками» на даху раптом вискочив кремезний чолов’яга. Поки водії з подивом розмірковували, куди той так швидко направляється, чоловік підбіг до «Таврії», витягнув звідти молодого хлопця і почав ним трясти, немов грушею. «Ти што дєлаєш?!» — кричав знавіснілий таксист своєму недосвідченому колезі. У цей момент до нього приєднався один із пасажирів «Деу», який теж не погребував докласти руку до переляканого водія автівки з трикутничком на задньому склі з позначкою «У».

Через цей інцидент на проспекті за лічені хвилини «тягнучка» переросла у «пробку». Надававши нашвидкоруч хлопцю стусанів, таксист ускочив у своє «Деу» й хутко поїхав, залишивши розгубленого юнака наодинці з дошкульними сигналами клаксонів тих, кому ці події взагалі були «до лампочки». Найбільше вразили даішники, які, стоячи з «фарою», дуже злилися через непередбачену зупинку живого «хліба». І хоча вони бачили інцидент, ніхто не вказав таксисту, що з’ясовувати стосунки в такий спосіб — не вихід. Для цього існують більш цивілізовані методи, як–то складання протоколу про порушення. На зауваження кореспондента «УМ», що «хлопці в погонах» мали б втрутитися, один із них лише кинув: «Ти мнє ісчо поговорі — єзжай, давай!».

Воно й зрозуміло: проводити роз’яснювальну роботу, фіксуючи порушення, не те ж саме, що «ловити на швидкість». Останнє хоча б дає можливість довго не мерзнути на вулиці, а заробити «швидку копійчину». Відтак решту дороги на Печерськ автор цих рядків намагався проїхати дуже обережно і не поспішаючи — це ж не штука нарватися на такого «таксиста». А раптом водія більш престижної іномарки — такий і покалічити може, поки наше ДАІ вдаватиме, що це їх не стосується.

Доїхати вчасно й зустрітися з потрібною людиною тоді так і не вдалося. Повертатися назад, як виявилося, було не менш цікаво, аніж їхати на Печерськ. Проїжджаючи Виноградар, спостерігав картину, кращу за першу. На виїзді з лісу, куди наші громадяни полюбляють заїхати «на природу», пригальмував «джип» із наклейкою «Беркут». Яким же було моє здивування, коли кремезні хлопці, вийшовши з автівки, одягли жилети, які вмить перетворили їх на... співробітників Державтоінспекції. Я простояв ще кілька хвилин і зрозумів: ці «товариші» зі смугастими палками в руках зупиняють вибірково тих, хто виїжджає з лісу. Вочевидь, ловили водіїв «під мухою». Дозволю собі припустити, що «беркутівці» протоколів не складали — практично кожен, кого вони зупиняли, не простоював більше п’яти хвилин.

А ввечері, зустрівши дорогою додому ще кілька патрулів, подумалося: добре влаштувалися, панове офіцери, що вже і «Беркут» хоче в ДАІ. Користі від вас більше не стало, а штрафи, чи то пак «відчепні», уже навчилися брати за іншим тарифом. І це в період фінансової кризи, коли люди й так копійку до копійки збирають. Ось лише одне хотілося б запитати в тих, хто фактично узаконив «рекет» на дорозі — а совість не тисне? Чи шурхіт купюр пом’якшує цей маленький, захований десь глибоко під кітелем, дискомфорт?..

  • Загинув за Батьківщину? Доведи

    60-річна Тетяна Горячевська пригадує, що спершу син Олександр не посвячував її з чоловіком у свої задуми. Він був інженером-теплотехніком за освітою, після закінчення вишу працював на Полтавському тепловозоремонтному заводі за фахом. >>

  • На чужині — не ті люди...

    Українці вже звикли до того, що війна в нас називається АТО, окупанти — сепаратистами, а біженці — переселенцями. Кажуть, що так зручніше «батькам нації» вести міжнародні перемовини. Це, у свою чергу, теж виявилося лише черговою брехнею і призвело фактично до капітуляції України перед так званими тимчасово непідконтрольними територіями. >>

  • «Русскій мір» у нашій церкві служити не буде»

    Село Черневе, що в Глухівському районі на Сумщині, — невелике, ледве чотириста мешканців набереться. Проте неабиякі пристрасті вирують нині в цій сільській глибинці, розташованій усього за якихось п’ять кілометрів від російського кордону. >>

  • Батько солдата

    Ця історія починається з Майдану. Олексій Кабушка пригадує, що потрапив на Майдан іще тоді, коли його, по суті, не було. Дізнавшись про те, що Віктор Янукович відмовився підписати у Вільнюсі договір про євроінтеграцію, відчув, що потрібно вирушати до Києва. Приїхав на Майдан годині о 19-й, але там нікого не було. Чоловік навіть розгубився: невже він сам такий? >>

  • «Нашим хлопцямна війні Бог дає інші очі»

    Доки ми з Юрієм Скребцем спілкувалися, він увесь час відволікався на телефонні дзвінки. Усі вони переважно стосувалися поранених українських воїнів, життя яких від самого початку бойових дій на Донбасі дніпропетровські лiкарi рятують постійно і цілодобово. >>

  • Зона як заповідник

    Чорнобиль і через 30 років після аварії на атомній станції є загадкою. Ми відправилися туди в організований тур, прихопивши власний старенький дозиметр 1987 року випуску... Нагадаю, напередодні 30-х роковин із часу вибуху на ЧАЕС Президент підписав указ про створення Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповідника. >>