Метрам — доганяти молодих

18.10.2007
Метрам — доганяти молодих

Світлана Лобода з напарницею й немовлям. (Фото УНІАН.)

Учора гала–показом італійської моди закінчився осінній тиждень прет–а–порте в Україні. Сім днів вітчизняні метри та молоді дизайнери, котрі дивляться на Лілію Пустовіт і Вікторію Гресь як на гуру, показували одяг, придуманий на весну й літо 2008 року. Перше, що впадає в очі, — на подіумі стало менше шоу.

 

Парад зірок: Білик — із ротою солдатів, Лобода — лесбійка

Шоу тепер справді менше. Зірки, які раніше виходили в фіналі ледь не кожного показу, тепер просто спокійно сидять у першому ряду. Тільки ТМ «Столичний» не порушує традицію — Ольга Сумська у них як талісман. Група SMS викотила на подіум гігантський торт у фіналі дефіле від Діани Дорожкіної. А ще Світлана Лобода вийшла на підтримку молодої дизайнерки Лілії Літковської.

Найбільше шоу–стар, як і має бути, вийшло в соціальному показі Fashion Aid, яке вже другий рік поспіль у рамках «Українського тижня моди» проводить Фонд Олени Франчук «АнтиСНІД».

Позавчора відбувся гала–показ весільних костюмів, для якого всі дизайнери — Віктор Анісімов, Михаїл Воронін, Христина Гусина, Едуард Насиров, Лілія Пустовіт, Анна Бублик, Наташа Глазкова, Сергій Єрмаков, Андре Тан та інші — зробили по одному жіночому й чоловічому образу. Тут поруч із зірками на лаковий чорний подіум вийшли дві ВІЛ–інфіковані пари та одна гомосексуальна. Якщо минулий показ (де задіяли тільки червоні сукні) був тривожним, «набатним», то цьогорічний — чорно–білий — мав показати любов без кордонів і довести: любов перемагає смерть.

Дизайнер Олексій Залевський, якому всі вже стомилися говорити, який він геніальний режисер, зробив дуже емоційне і не протокольне дефіле, іронічне й провокативне. Олексій показав усі види сімей і кохань.

Образ традиційної буржуазної пари: він — у класичному костюмі від Михайла Вороніна, вона — в розкішній сукні із блискучих лусочок — втілювали Таїсія Повалій і її чоловік Ігор Ліхута.

Наталя Могилевська в сукні Оксани Караванської з лідером «Квест пістолс» і маленькою дівчинкою — щаслива сім’я з дітьми (правда, дівчинка дуже плакала).

Світлана Лобода з немовлям та іншою дівчиною в сукнях від Лілії Літковської — це ніби лесбійська пара.

Ані Лорак чомусь дісталася сукня Діани Дорожкіної й образ матері–одиначки.

Надя Мейхер (колишня «ВІА Гра»), вбрана в сукню Вікторії Гресь із написом «Ваня, я ваша навеки», несла свого іграшкового нареченого в клітці.

Олексій Вертинський та Ліля Подкопаєва зіграли дружну пару Бонні і Клайд. Дмитро Коляденко із Світланою Вольновою, одягнені в самурайські строї від Ілони Куц, гралися в кориду.

Під англомовну версію «Ах, эта свадьба, свадьба» на подіум вийшла Ірина Білик в короткій сукні від Сергія Єрмакова, а рота солдатів несла за нею довжелезний шлейф від фати.

На цьому тлі «Міс світу–2006» чешку Татьяну Кухаржову мало хто й помітив, заінтригувала хіба її корона. А між іншим, Кухаржова та голова оргкомітету конкурсу «Міс світу» Джулія Морлі приїхали в Київ на запрошення Фонду Олени Франчук спеціально для участі в показі.

У фіналі під музику вальсу з фільму «Мой ласковый и нежный зверь» пари закружляли по подіуму, а в зал полетіли сотні білих кульок. «АнтиСНІДівське» шоу вийшло прекрасним, що й доводив задоволений вигляд організаторів — Віктора Пінчука та Олени Франчук. Наступний крок — аукціон, де продаватимуть весільне вбрання від українських дизайнерів. Виручені кошти передадуть на потреби клініки в Лаврі, яка допомагає найтяжчим пацієнтам із ВІЛ/СНІД з усієї України.

Попередні підсумки

Утім шоу — це яскрава промо–акція, що примушує задуматися над негламурними питаннями, а мода — щоденна робота на покращення й інтелектуального завтра нації, і економічного. Гучно сказано? Не думаю. Знаменита італійська мода, яка є другою статтею доходів економіки країни після автомобілебудування, з’явилася не так давно — лише в 1951 році, коли маркіз Джованні Баттіста Джорджині на своїй віллі у Флоренції три дні демонстрував одяг марок, які через рік уже стали знаменитими. До того часу італійський одяг сприймали як зараз китайський, французькі модні доми тільки розміщали на італійських територіях замовлення на давальницькій сировині — як зараз у нас. У італійців, які й так вважають себе винятковими через славетне минуле, з’явилися підстави пишатися країною в теперішньому часі.

Фахівці кажуть, що українські жінки схожі на італійських, — вони темпераментні, емоційні, люблять колір, красу, декор, блиск. Вписатися між ментальними традиціями (що, на жаль, у масовому варіанті виливаються у несмак) та уніфікованою європейською модою (де жінка ховається за універсальну форму і втрачає будь–які ознаки статі) — значить знайти «золотий перетин».

Що ж показали українські дизайнери на UFW, які у нас перспективи?

Прекрасні, якщо держава і бізнес підтримають молодих дизайнерів. І в програмі «Нові імена», і в програмі Fresh Fashion вони засвідчили відмінні результати. Таня Анікеєва, Катерина Оксанич, Олена Буреніна, Олена Муковніна й Олена Клочок, Володимир Пилипчук, Лілія Літковська — різні стилістики, але це пошук моди завтрашнього дня, промацування стежок у майбутнє, а не просто обшивання клієнтів із їхніми вчорашніми смаками. Дизайнер, який веде за собою, а не повторює магазинні стандарти, — шлях правильний, і з точки зору професії дизайнера, і з точки зору бізнесу. В основній програмі UFW найцікавіші колекції теж показали молоді дизайнери — Наташа Глазкова, Світлана Бевза, Олена Даць, Андре Тан, тим крутішим на цьому тлі виглядає безумовне лідерство Лілії Пустовіт, яка вкотре примусила зал захоплено «ахнути».

 

P.S. Детальніше про колекції, творчі й комерційні успіхи українських дизайнерів на UFW, думки баєрів із цього приводу читайте в найближчих номерах «УМ».

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>