У Києві співатиме оперна зірка Людмила Монастирська

17:38, 06.05.2019
У Києві співатиме оперна зірка Людмила Монастирська

Людмила Монастирська (фото: Національна опера України)

Травневий репертуар Національної опери України подарує шанувальникам музичного мистецтва безліч приємних зустрічей, які театр вже традиційно готує майже кожного місяця. Так, у проекті "Українські оперні зірки у світі" - постановки з двома визнаними у світі зірками: солісткою Національної опери України Людмилою Монастирською (в опері "Макбет"), а також із запрошеним солістом Андрієм Бондаренком - кращим виконавцем партії Євгенія Онєгіна в однойменній опері. Творчий тандем - Валентин Дитюк і Тарас Штонда буде підкорювати серця меломанів у кількох виставах. І завершальним акордом місяця стане третій показ гучної, авангардної постановки "Севільський Цирульник", прем'єра якої відбулася в квітні.
 
10 травня - опера "Макбет" (Дж.Верді)
 
Безмежний Всесвіт великого Верді представить вистава, яку нечасто можна побачити на сцені театру - оперу "Макбет" за мотивами трагедії Вільяма Шекспіра. Парадокс, але з першого ж виконання у 1847 році у Флоренції, опера, пройнята суворою й жорсткою атмосферою, з відсутністю звичної любовної інтриги та великої тенорової ролі, завоювала серця широкого загалу любителів музики.
 
У травневому показі опери "Макбет" на глядачів Національної опери України, у рамках проекту "Українські оперні зірки у світі", очікує зустріч з солісткою Національної опери України, народною артисткою України, Людмилою Монастирською (Леді Макбет). До речі, саме в цій партії у 2011 році відбувся її тріумфальний дебют на сцені Ковент-Гарден.
 
 
Безумовно приверне увагу глядачів і дебют у партії Макдуфа ще одного улюблениця публіки - Валентина Дитюка.
 
Головні партії виконують: Геннадій Ващенко (Макбет), Сергій Ковнір (Банко), Павло Приймак (Малькольм), Юрій Горинь (Лікар).
 
Постановний склад: режисер-постановник Італо Нунціата, диригент-постановник Володимир Кожухар, хормейстер-постановник Лев Венедиктов, художник-постановник Марія Левитська.
 
16 травня - одноактна опера "Моцарт і Сальєрі" (М. Римський-Корсаков) та одноактний балет "Болеро" (М.Равель)
 
"Моцарт і Сальєрі" (М. Римський-Корсаков)
 
Вже не перший сезон опера "Моцарт і Сальєрі" не сходить з афіш театру. Секрет успіху полягає в тому, що постановка свого часу була зроблена на двох яскравих солістів: метра оперної сцени Тараса Штонду (Сальєрі) та молодого, але вже знаного тенора Валентина Дитюка (Моцарт).
 
 
Для Тараса Штонди партія Сальєрі виявилася дуже символічною: цією роллю він відзначав 25-річчя творчої діяльності та свій 50-річний ювілей. Окрім того, чудовий бас українського артиста найчастіше порівнюють з шаляпінським, а, як відомо, саме Федір Шаляпін був незмінним виконавцем ролі Сальєрі аж до еміграції. 
 
Творчий тандем двох солістів можна буде почути також в опері "Фауст" (29 травня), де обидва співаки виконують головні партії - Валентин Дитюк (Фауст), Тарас Штонда (Мефістофель). 
 
"Болеро" (М.Равель)
 
У 1928 році Равель написав один з найзнаменитіших своїх творів - "Болеро". Воно було замовлено танцівницею Ідою Рубінштейн та призначалося для хореографічного втілення. Однак не просто успіх, а світову славу завоювало "Болеро" в концертному виконанні. Цікаво, що слухаючи музику на репетиціях балету, композитор і близькі йому музиканти вважали, що концертне життя їй не судилося. "Таку п'єсу ніколи не зважаться включити до програми великих концертів", - говорив Равель, і друзі з ним погоджувалися. Тим часом, "Болеро" стало не тільки найвідомішим його твором, але й одним з найбільших явищ усієї музики XX століття.
 
Дуже символічно, що саме в цей день - 16 травня, у 1968 році, у Національній опері України відбулася прем’єра "Болеро" у постановці видатного українського хореографа Анатолія Шекери.
 
Першою виконавицею партії головної героїні - Дівчини в білому - стала відома характерна танцівниця, заслужена артистка України Наталя Уманова, на яку саме і була зроблена постановка. Цього разу у цій партії - Ольга Голиця. 
 
22 травня - опера "Ріголетто" (Дж.Верді) 
 
Зараз усі так добре знають мелодії з "Ріголетто", - "La donna е mobile" ("Серце красуні"), квартет ("Bella, figlia dell'amore" - "О, красуня молода") та інші, що важко собі уявити, що колись вони вважалися занадто легковажними. Найперші читачі лібрето, - а це були венеціанські цензори, - знайшли його настільки непристойним, що наполягли на низці вельми істотних змін. 
 
В основу сюжету опери "Ріголетто" покладена драма В. Гюго "Король бавиться", написану в 1832 році, і Верді вважав цей сюжет найкращим з усіх, покладених їм на музику.
 
 
Після прем’єри опери в Мілані у 1853 році Верді зауважив: "Я задоволений собою і гадаю, що нічого кращого не напишу". Можливо, це якоюсь мірою й відповідає його життєпису: жоден із наступних творів композитора за глибиною музичних характеристик і трагедійним пафосом не перевершив "Ріголетто".
 
Прем'єра цієї опери на київській сцені відбулася в 1975 році в постановці відомого режисера Ірини Молостової. Саме в цій постановці опера йде і до сьогодні.
 
У головних партіях: Олександр Мельничук (Ріголетто, придворний блазень), Валентин Дитюк (Герцог Мантуанський), Ольга Нагорна (Джільда, донька Ріголетто), Сергій Магера (Граф Монтероне) та ін.
 
25 травня - опера "Євгеній Онєгін" (П.Чайковський)
 
Більш аніж 30 років ця опера з незмінним успіхом йде на столичній сцені. І, мабуть, заслуга в цьому не лише великого композитора, який написав чудову музику, але й виконавців головних партій. Одну з яких - партію Онєгіна - виконає Андрій Бондаренко, запрошений у рамках проекту "Українські оперні зірки у світі".
 
Репертуар співака з оксамитовим баритоном багатий різноманітними партіями, але найбільшої уваги заслуговує саме партія Євгенія Онєгіна.
 
 
Не дарма театральні критики одностайні в своїй думці: Бондаренко ідеально підходить на роль Онєгіна. Він як ніхто інший представляє цього героя: будь то нудьгуючий денді або палкий коханець, його спів беззастережно зачаровує і підкорює жіночі серця.
 
"Мені здається, що в кожному з нас є Євгеній Онєгін, - каже Андрій. - Адже з кожним траплявся момент, коли життя набридло, здається нудним та одноманітним. Але не слід боятися змін в своїй душі і серці. Взагалі, коли починаються репетиції, часто виникає питання: чому твір називається саме "Євгеній Онєгін", а не "Тетяна Ларіна"? Але я вважаю, що все ж опера саме про нього - це його історія і його трагедія".
 
 
Також головні партії виконують: Ольга Рудик (Тетяна), Дмитро Кифорук (Ленський), Ірина Петрова (Ольга), Сергій Магера (Князь Гремін) та ін.
 
31 травня - опера Дж.Россіні "Севільський Цирульник" - 3-й прем’єрний показ
 
19 квітня в Національній опері України відбулася прем’єра опери Дж.Россіні "Севільський Цирульник". Головних героїв режисер-постановник Анатолій Солов’яненко ризикнув перенести у сучасність. Але це було того варто - класичний сюжет заграв новими барвами і як результат - публіка зустріла прем’єру захопленими відгуками. 
 
Як зазначав ще до прем’єри Анатолій Солов’яненко, склад виконавців головних партій досить великий. 
 
 
Цього разу глядачі мають можливість почути: Ігоря Євдокименко ( Фігаро), Анатолія Погрібного (Граф Альмавіва), Лілію Гревцову (Розіна), Андрія Маслакова (Лікар Бартоло), Сергія Ковніра (Дон Базіліо, вчитель музики), Ірину Петрову (Берта) та ін.
 
Постановний склад: режисер-постановник - Анатолій Солов’яненко; диригент-постановник - Микола Дядюра; художник-постановник - Андрій Злобін; художник костюмів - Ганна Іпатьєва; хормейстер-постановник - Богдан Пліш; диригент - Алла Кульбаба. 
 
За матеріалами прес-релізу Національної опери України.