Любиш літати — люби й крила ладнати

16.08.2005

      Приміряти доктрину «Відкритого неба», яку сповідують у Європейському Союзі, до практики повітряних сполучень в Україні — справа невдячна. «У нашій країні лише чотири авіакомпанії, які виконують масштабні рейси. Вони й забезпечують увесь рівень зростання повітряних мереж», — стверджує директор департаменту Державної авіаційної служби Віктор Земников. Мабуть, не є новиною для українців той факт, що жодна вітчизняна авіакомпанія не може конкурувати з компаніями інших країн. Викликає подив і те, що в нашій країні ніколи не створювалися норми догляду за системою польотів. Та й нині ці норми залишаються лише в ілюзорних планах. Усі ці малопривабливі сторони вітчизняної авіації були предметом обговорення «круглого столу», що проходив днями в Міжнародному центрі перспективних досліджень.

      За словами виконавчого директора ЗАТ AerosSvit — Ukrainians airlines Андрія Шкатюка, для того щоб хоча б частково наблизити аеропорт «Бориспіль» до світових стандартів, уже сьогодні потрібен мільярд доларів зі щедрої руки інвесторів. Наразі «Бориспіль» забезпечує близько 90 відсотків усіх перевезень України. Заступник генерального директора Державного міжнародного аеропорту «Бориспіль» Сергій Мурашкін зауважив, що аеропорт відстає у розвитку своїх потреб приблизно на три роки. «Багато рішень приймають люди, які не дуже добре орієнтуються у своїй роботі, — нарікає Сергій Мурашкін, — це і призводить до такої ситуації».

      Під час «круглого столу» його учасники (а це представники підприємств авіаційної інфраструктури, фірми-авіаперевізники, експерти) внесли пропозицію створити великого мережевого перевізника на базі однієї з компаній-лідерів або заснувати нову державну авіакомпанію. Відкриття такої компанії, на думку учасникiв дискусiї, забезпечило б конкурентоспроможність України. Це тим актуальніше, що трохи більше місяця тому Україна та Європейський Союз підписали угоду про деякі аспекти повітряного сполучення. Це дозволить європейським авіалініям мати доступ до українського ринку з будь-якої країни ЄС.