Чи розберуть «Локомотив» на запчастини?

25.06.2005

      Як «УМ» уже повідомляла, харківський волейбольний клуб «Локомотив» не братиме участі у цьогорічній Лізі чемпіонів. Причина, як для події такого рівня, доволі банальна: у спортивного творiння «Укрзалізниці» немає грошей. Поспішність, з якою харків'яни «переграли» свій намір заявлятися на престижний європейський турнір, президент клубу Євген Щербина пояснив бажанням уникнути вбивчих штрафів. Але і це ще не найбільше лихо. Тепер «Локо» всерйоз переймається не просто втраченим шансом показати себе у Європі, а й питанням, бути чи не бути взагалі, адже від своїх меценатів не отримує фінансування вже добрих півтора місяця. Нове керівництво Мінтрансу таки реалізувало обіцянку не спонсорувати спортивні клуби — мовляв, щоб не допускати розкрадання бюджетних коштів.

      Звертає на себе увагу, що харківські волейболісти розпочали серйозну боротьбу за місце під сонцем чомусь уже після того, як направили факс із відмовою організаторам єврокубка. А столичні чиновники переконують обурену громадськість, що дізналися про радикальний крок «Локомотива», так би мовити, заднім числом. Міністр із питань сім'ї, молоді та спорту Юрій Павленко, наприклад, почув про цю проблему лише кілька днів тому. І то лише через те, що сам приїхав до Харкова з робочим візитом. Після зустрічі з керівниками клубу Юрій пообіцяв порушити це питання у розмові з міністром транспорту Червоненком.

       У свою чергу, прес-служба транспортного відомства повідомила, що Євген Червоненко ніяких паперів про припинення фінансової підтримки «Локомотива» не підписував і збирається найближчим часом з'ясувати ситуацію з колегою Павленком. До Києва поїде і Євген Щербина, зібравши для непростих переговорів усі необхідні документи. Але йтиметься вже не про участь у ЛЧ-2005/06 (цей поїзд таки пішов), а про фінансове майбутнє клубу взагалі.

      Наразі у президента «Локомотива» немає впевненості, що багаторазовому чемпіону України вдасться зберегти залізничний «бренд». Адже за більш ніж 70-річну історію клубу вперше склалася невтішна колізія, коли і міністр транспорту, і керівники «Укр-» та Південно-Західної залізниці так прохолодно ставляться до справ відомчого волейбольного дітища. У попередні роки бодай хтось із цієї трійці тримав «Локо» на плаву. Прикро і те, що начальницьке збайдужіння трапилося саме тоді, коли клубу нарешті вдалося серйозно зміцнити свою тренувальну базу: відкритий минулого року однойменний спортивний палац викликає заздрість не лише вітчизняних любителів волейболу.

      Гравці «Локомотива» наразі очікують у статусі тарифних відпускників. Яке рішення прийме кожен із них, сьогодні сказати важко. Капітан команди Володимир Татаринцев, приміром, говорить, що з рідним клубом має намір залишатися до кінця і сподівається на успішне розв'язання гордієвого вузла. Водночас, як повідомив пан Щербина, європейські клуби можуть розпочати полювання на харківських волейболістів, які є основою збірної України...