Блокада в облозі

31.01.2017
Блокада в облозі

Учасники блокади, незважаючи на шалений тиск із боку влади, не збираються припиняти свої «протиправні» дії. (Фото з сайта inforesist.org.)

Ситуація навколо блокування ОРДЛО стає все «гарячішою»: 30 січня було підірвано залізничну колію в Луганській області на ділянці Луганськ—Лисичанськ—Попасна. «Не знаю, хто це зробив, але я переконаний, що це були свідомі українці, яким набридла війна. Тепер точно ніхто нікуди не поїде», — написав нардеп Володимир Парасюк у «Фейсбуцi». 
 
Нагадаємо, що безстрокову акцію 25 січня розпочали ветерани АТО (серед яких нардепи Семен Семенченко, Тарас Пастух та Володимир Парасюк), коли заблокували гілку залізниці Луганськ—Лисичанськ—Попасна на ділянці Гірське—Золоте, розмістивши на залізничному шляху три дерев’янi «їжаки» для припинення торгівлі з незаконними збройними формуваннями. Учасники акції заявили, що ці заходи спрямовані, зокрема, на звільнення заручників терористичних формувань ОРДЛО. 
 
Одразу ж на учасників блокади почав чинитися шалений тиск і тепер уже вони фактично «обложені» з усіх боків: 26 січня прокуратура відкрила щодо них кримінальне провадження за ч. 1 ст. 279 Кримінального кодексу України (блокування транспортних комунікацій), санкції якої передбачають до трьох років позбавлення волі. Зі свого боку СБУ опосередковано теж тисне на активістів, адже вчора у прес-службі відомства зазначили, що «...заходи з блокування руху залізничного транспорту мають: ознаки протиправної діяльності, створюють передумови до зриву стабільного функціонування енергосистеми України, завдають прямі збитки державі, негативно впливають на процес звільнення заручників».
 
Хмизу у вогонь додало й прибуття 29 січня близько 100 бійців Нацгвардії при повній амуніції — зі щитами й кийками — до селища Гірське Луганської області, де під мостом добровольці заблокували шлях залізничного складу з 56-58 порожніх вагонів, що везуть контрабандне вугілля до терористичної «ЛНР». 
 
Один з організаторів блокади Анатолій Виногродський зазначив, що якщо підрозділ прибув для затримання активістів, то це може послужити сигналом для всіх добровольців до початку дій.
 
«Заходи будуть адекватними. Ми вийшли на стадію, коли нашій Батьківщині необхідний захист. Ми попереджаємо, що ті люди, які перебувають тут, — це не всі сили, які є в Луганській і Донецькій областях, тому звичайна зачистка одного блокпоста буде сигналом для початку бойових дій. Ми розгорнемо партизанський рух на території окупованих і неокупованих частин України», — попередив активіст.
 
І якщо всі високопосадовці категорично проти блокування, то чи не всі «інші» — патріотично налаштовані українці — лише за.
 
Зокрема, екс-речник штабу АТО Олексій Дмитрашківський на запитання «УМ» щодо доцільності й перспектив акції розказав про своє бачення ситуації: «Блокування проходження вантажів — дуже правильні дії. Це взагалі потрібно було зробити із самого початку. Що це дає: та насамперед «виключається» вся контрабанда. Я прекрасно розумію, що там мешкають цивільні, ні в чому не винні люди, але люди, які бажають жити в Україні — вже давно «звідти» переїхали. Патріотів там обмаль, а залишилися фактично лише ті, хто підтримує режими «ЛНР-ДНР». А пояснення декого з «високих чинів» на кшталт, що, мовляв, «люди «там» платять податки, які йдуть в нашу казну»... Наведу лише один приклад по Дебальцевому: iз моменту захоплення в лютому 2015 року й до цих пір ніхто там не сплачує ніяких комунальних послуг у держказну, але користуються всіма «благами». Думаю, що недавнє підвищення тарифів за «комуналку» ми сплачуємо і за себе, і за тих, хто проживає на окупованих територіях».
 
А щодо перспектив блокади, то полковник Дмитрашківський вважає, що треба дати можливість і населенню, і бойовикам, які залишилися відрізані від світу, відчути на собі, що це таке — блокада. 
 

А ТИМ ЧАСОМ...

Через соціальні мережі активісти ветеранського руху Херсонщини організували збір коштів на допомогу волонтерам, які блокують залізничну гілку Луганськ—Попасна, повідомляє власний кореспондент «України молодої» у Херсонській та Миколаївській областях Ірина Кирпа. Вже заблоковано рух 12 поїздів із загальною кількістю вагонів — 700. Планується, що всі чотири ключові пункти залізниці в Луганській області будуть перекриті.
 
— Наші хлопці живуть у наметах та несуть варту по вісім годин щодня позмінно, — розповів один з активістів блокади, колишній командир батальйону «Донбас» Анатолій Виногродський. — Починали блокаду двадцять активістів, а тепер людей значно більше. Спочатку приїхали хлопці з Волині, Запоріжжя та Київської області. Тепер підтягуються однодумці з південної частини України: це Херсонщина, Миколаїв, Одеса.
 
За запевненням активістів блокади, завдяки активним діям волонтерів та ветеранів добровольчих батальйонів на сході України вдалося значно знизити масштаби провезення контрабанди із зони АТО. Проїзд відкритий тільки для гуманітарних вантажів, а поїзди блокуються.