Музика i бiль

13.03.2012

Концертна програма складалася з двох відділень: першого — «українського», де прозвучала музика знаного київського композитора, соліста–валторніста симфонічного оркестру Національної опери Василя Пилипчака, і «японського», в якому було виконано твори всесвітньо відомого композитора Кадзунорі Маруями, а за диригентським пультом стояв його співвітчизник Уено Такасі. «Саме через музику ми відчуваємо гостріше біль кожного з нас. Це — своєрідний реквієм, який об’єднує дух наших народів», — сказав, відкриваючи вечір, Надзвичайний і Повноважний Посол Японії в Україні Тоічі Саката.

Перша частина вечора наче акумулювала в собі вишуканий, багатогранний світ Японії. Витончені мелодії флейти, маримби та інших музичних тембрів, що є відповідниками в музиці палітри звуків і голосів природи, відтворення музичними засобами тиші, що особливо шанується японцями, поєднання дзвінких звучань ксилофона, арфи зі сріблястими голосами дитячого хору (хор хлопчиків Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського під диригуванням Алли Шейко) створювали дивовижну атмосферу присутності в залі неповторного японського «звукового клімату». Прозвучала також і легендарна Камерна симфонія №1 для солістів, художнього слова, дитячого хору та камерного оркестру «Семі–но oiнорі — Молитва цикад» Василя Пилипчака під диригуванням автора. Резонансна прем’єра цього твору, написаного київським композитором на прохання Уено Такасі, відбулася ще минулого року в одному з концертів «КиївМузикФесту».

Більшість виконаних цього вечора творів стали світовими прем’єрами. Так, до нинішнього концерту готував свій новий твір — «Ясіма молитва до богів Ямато» Кадзунорі Маруяма. Як зазначив маестро, «у своїй музиці я намагався відтворити глибинну етнічну специфіку традиційної японської музичної культури, зокрема, ритми й інтонації наших старовинних танцювальних жанрів — кагура, з якого розвинулися всі сінтоїстські храмові танці, а пізніше — танці знаменитого театру кабукі, а також придворного танцю гагаку». «Позапланове» виконання на флейті Уено Такасі у супроводі симфонічного оркестру під орудою Василя Пилипчака знаменитої «Мелодії» Мирослава Скорика стало своєрідним емоційним «резюме» цього вечора.

Наталія СЕМЕНЕНКО,
мистецтвознавець
  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>