Перебір у небі

27.05.2004

      В авіаційної влади України зараз роботи хоч греблю гати — ще не вщухли розборки з «Аерофлотом», який не дозволяє нашим літакам курсувати російським небом, як виник новий скандал. Укравіатранс тимчасово призупинив польоти на маршруті «Мюнхен—Київ» для німецької авіакомпанії «Люфтганза». «Таке рішення ми прийняли через грубі порушення умов договору, який уклали українська та німецька сторона, — коментує санкції вітчизняних транспортників заступник міністра транспорту, директор Укравіатрансу Володимир Максимов, — у суботу наші фахівці з’ясували, що літак, який прибув із Мюнхена у Київ, значно більший від заявленого. А під час перевірки виявилося, що компанія регулярно порушувала умови домовленості, за якою «Люфтганза» виконувала 16 рейсів на тиждень з Франкфурта та Мюнхена до Києва загальною ємністю на дві тисячі крісел». За даними Укравіатрансу, німецька компанія, несанкціоновано замінюючи літаки, провезла пасажирів на 8 відсотків більше, ніж було домовлено, — замість затверджених 80 крісел німці використовували літаки ємністю 120—130 крісел. Відтак чекати реакції українських авіаторів на брутальне порушення договору не довелося: у неділю було прийнято рішення про зупинення польотів на маршруті «Мюнхен—Київ—Мюнхен» для німецької авіакомпанії «Люфтганза» до проведення переговорів з німецькою авіаційною владою. У понеділок та вівторок літаки з Мюнхена вже не прямували до Києва (при цьому перельоти з Франкфурта не припиняються).

      Компанія «Люфтганза», що працює на українському ринку з 1991 року, вже офіційно визнала свої порушення й вибачилася перед українською владою, натомість запропонувала розглянути питання «розблокування ситуації на авіаринку України та Німеччини. Нагадаємо, дві наші компанії «Українські— Середземноморські авіалінії» та «Донбас-Аеро» досі не мають дозволу на виконання польотів у Німеччину, через що майже 10 тисяч пасажирів (саме стільки було продано квитків на літній період) не можуть скористатися послугами наших компаній. Наразі тривають переговори між міністерствами транспорту обох країн. «Ми готові розглянути усі пропозиції і розуміємо необхідність вирішити це питання негайно, — каже Володимир Максимов, — адже в аеропортах перебувають пасажири, які не можуть вилетіти. Сподіваємося, що найближчими днями ця проблема вирішиться. Ми просимо одного: виконувати домовленості — українська сторона свої виконує».

      До речі, до України виконують рейси дві німецькі компанії (компанія «Люфтганза» — за маршрутом «Мюнхен—Київ» і «Франкфурт—Київ» та компанія LTU — за маршрутом «Франкфурт—Сімферополь»). В останньої також були виявлені поодинокі подібні порушення, але це питання вирішене без санкцій — компанія «пообіцяла» дотримуватися домовленостей.

  • Мор людей

    На позавчорашній прес–конференції, як «УМ» вже повідомляла, начальник обласного управління охорони здоров’я Богдан Ониськів зазначив, що від наразі незрозумілої недуги померли семеро людей. Однак уже наступного дня, за неофіційною інформацією з компетентних джерел, стало відомо, що в області сталося щонайменше десять летальних випадків. Серед осіб, які померли, — і дві студентки одного з тернопільських вузів. А ще — не менше десятка людей перебувають у лікарнях у важкому стані. >>

  • Штани з протертими колінцями

    «У «темниках» було вказано: обов'язково акцентувати на тому, що Янукович сидів поруч iз Путіним, — розповіла мені приятелька з ТБ. — Він що, тримав Путіна за ....., що на цьому так важливо наголошувати?!». Переглянувши російську пресу, стає зрозумілим, що не Янукович Пітуна, а Путін Януковича, а на додачу ще й Кучму тримав. Російський президент, запрошуючи високих київських гостей у підмосковну резиденцію Ново-Огарьово буцімто на святкування дня народження (келейне святкування і запізніле: день народження минув 7 жовтня, а випити на своє 52-річчя Володимир Володимирович більше нікого з високих гостей не запрошував), уже знав: він заявить про підтримку Москвою спадкоємності влади в Україні. Він не вельми симпатизує Януковичу, але за «підписки» Леоніда Даниловича той став єдиною наразі силою в Україні, яка робить Путіну те, що жінки роблять чоловікам, і задоволений Путін, за відсутності альтернативи і наполегливості люблячих киян, згодився. Ось як описує «новоогарьовський процес» російська газета «Коммерсантъ», якій не пощастило отримати «темника» з київської вулиці Банкової: «Спершу з машини вийшов Кучма. Він вийшов і поцілував Путіна кудись у шию. За ним до російського президента підійшов Віктор Янукович... і старанно зробив те ж саме, силкуючись скопіювати всі рухи душі старшого товариша. Це було непросто, позаяк Янукович значно вищий за Кучму. Але йому вдалося». >>

  • Науково необгрунтоване хуліганство

    Учений зі світовим ім'ям, засновник і президент Міжрегіональної Академії управління персоналом, голова правління Всеукраїнського благодійного фонду «Милосердя» 50-річний Георгій Щокін потрапив до лікарні внаслідок побиття. Як повідомив «УМ» керівник центру громадських зв'язків столичної міліції Дмитро Андрєєв, напад вчинили четверо невідомих, озброєних дерев'яними палицями-кийками. Сталося це позавчора на початку 12-ї години дня. Від нападу пана Щокіна не змогли захистити навіть двоє охоронців, які разом з президентом МАУП потрапили до лікарні. >>

  • От собака!

    Маршрутні таксі стають дедалі небезпечнішим видом транспорту, адже рідко який тиждень нині вони не фігурують у зведеннях Державтоінспекції. Минулий тиждень не став винятком, відзначившись аж двома ДТП за участю маршруток — на Рівненщині та в Криму. >>

  • Економічний Нобель знайшов своїх героїв

    Банк Швеції вчора оголосив прізвища лауреатів Премії з економічних наук ім. Альфреда Нобеля за цей рік. Вона заснована вже після смерті Нобеля, але за своєю значимістю прирівнюється до Нобелівської премії. >>

  • Вранці — вибори, через місяць — результати

    У суботу в Афганістані відбулися перші демократичні президентські вибори. Інтерес до них був надзвичайний. З 10,5 мільйона мешканців країни з правом голосу до виборчих дільниць з'явилися більше 10 мільйонів. І не побоялися при цьому погроз талібів влаштувати терористичні замахи, не побоялися вистоювання у довжелезних чергах, в яких вони гаяли час, вигукуючи: «Демокрасі, демокрасі!». >>