Революційна стабільність

29.03.2011
Революційна стабільність

Стартувавши у Австралії з поул–позишн, Себастьян Феттель на «Ред буллі» і на фініші був першим. (Фото Рейтер.)

Два зайві тижні уболівальники «королівських перегонів» очікували на старт 62–го сезону «Формули–1». Через масові протести та бойові дії на Аравійському півострові довелося скасувати етап–відкриття — Гран–прі Бахрейну. Щоправда, зайвий раз гонщики все ж таки завітають до Азії — у передостанній день жовтня випробують новеньку трасу «Джайпі Груп», що розташована за 40 км від столиці Індії — Делі.

Відтак офіційне відкриття сезону, який складатиметься із 19 етапів, відбулося в Австралії минулими вихідними. В «Альберт–парку» любителі високих швидкостей побачили й тріумф чинного чемпіона світу Себастьяна Феттеля, й перше в кар’єрі сходження на подіум росіянина Віталія Петрова, й провал команди «Мерседес» на чолі з Міхаелем Шумахером.

Водночас своє обличчя показали світові чотири гонщики–дебютанти, а також нова стайня «Ф–1» «Маруся–Вірджін» (перше слово англійською пишуть як Marussia). Перша «королівська стайня» з російською пропискою народилася після того, як відомий шоумен, музикант, гонщик та власник ательє із виготовлення гоночних автомобілів «Маруся моторз» Микола Фоменко викупив більшу частину акцій «Вірджин». Думається, що австралійський етап команда екс–учасника біт–квартету «Секрет» може занести собі в актив: один із її гонщиків — дебютант «Ф–1» Жером Д’Амброзіо — досить неочікувано дістався фінішу, щоправда, останнім.

Пристойно проїхалися по Мельбурну й троє інших новачків «великих призів». Мексиканець Серхіо Перес на «Заубері» завершив 307–кілометрову дистанцію з сенсаційним сьомим часом. Проте через порушення його командою технічного регламенту під час розробки заднього крила стюарди анулювали результати обох пілотів «Заубера» (інший його гонщик — японець Камуї Кобаясі — фінішував восьмим). Від таких перестановок у чільній десятці виграв Пол ді Реста із «Форс Індії», який у першій же своїй гонці здобув один заліковий пункт. А от Пастору Мальдонадо з усієї четвірки дебютантів не пощастило найбільше — його «Уїльямс» уже на дев’ятому колі через проблеми з трансмісією зійшов із траси.

Цікаво, що цьогорічний регламент пістрявіє серйозними нововведеннями. Чи не найбільшою проблемою для аутсайдерів стало правило 107 відсотків у кваліфікації, через яке постраждали обоє пілотів «Іспанії». Не вклавшись у першій частині відбору в часовий коридор (107–відсоткова надбавка до найкращого часу), Вітантоніо Ліуцці та Нараїн Картікеян змушені були стежити за недільними перегонами з боксів. Також у пілотів з’явилася можливість безпосередньо на трасі змінювати кут атаки заднього крила, що в поєднанні з відродженою системою KERS (система рекуперації кінетичної енергії) дозволяє розвивати на прямих більшу швидкість і розширює можливості для обгонів. Водночас революційним виглядає рішення Берні Еклстоуна про залучення нового постачальника «взуття» для болідів — компанії «Піреллі». Кажуть, що головні випробування шин цієї італійської фірми ще попереду, адже «Альберт–парк» — відносно проста та невибаглива до гуми траса.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 1–й етап. Гран–прі Австралії. Мельбурн, Альберт парк (307,574 км; 58 кіл)

Залікова десятка: 1. Феттель («Ред булл») — 1:29.30,259. 2. Хемілтон («Макларен») — відставання 22,297 сек. 3. Петров («Рено») — +30,560. 4. Алонсо («Феррарі») — +31,772. 5. Уеббер («Ред булл») — +38,171. 6. Баттон («Макларен») — +54,304. 7. Масса («Феррарі») — +1.25,186. 8. Буемі («Торо россо») — +1 коло. 9. Сутіл — +1 коло. 10. Ді Реста (обидва — «Форс Індія») — + 1 коло.

Загальний залік: Феттель — 25, Хемілтон — 18, Петров — 15, Алонсо — 12, Уеббер — 10, Баттон — 8, Масса — 6, Буемі — 4, Сутіл — 2, Ді Реста — 1.

Кубок конструкторів: «Ред булл» — 35, «Макларен» — 26, «Феррарі» — 18, «Рено» — 15, «Торо россо» — 4, «Форс Індія» — 3, «Лотус», «Маруся–Вірджин», «Заубер», «Уїльямс», «Мерседес», «Іспанія» — 0.