Аварійна переправа

28.03.2009
Аварійна переправа

Щодня через міст проїжджає 11 тисяч автівок, хоча розрахований він на 2500. (Фото з сайту gazeta.ua)

Відкладати й надалі реконструкцію моста через Дніпро біля Черкас, як це робилося вже кілька років поспіль, не можна. Інакше станеться біда, в один голос заявляють шляховики, перевізники і черкаська влада.

Міст здали в експлуатацію ще в 1961 році з розрахунку на 2500 автомобілів щодоби. Сьогодні цією переправою щодня проїжджає 11 тисяч транспортних засобів, у тому числі — й 40–тонні автівки. І це при тому, що міст — єдина переправа з правого берега Кременчуцького водосховища на лівий, тож з’єднує три лівобережні райони Черкащини — Золотоніський, Чорнобаївський, Драбівський — з обласним центром. Постійна інтенсивність руху та часті провали асфальту є причиною дорожньо–транспортних пригод і кількакілометрових заторів як на мосту, так і на 13–кілометровій дамбі через водосховище.

За словами начальника управління обласної Державтоінспекції Володимира Корєшкова, проїзна частина мосту дуже вузька — її ширина всього сім метрів, тож не дивно, що торік тут сталося шість ДТП, в яких зазнали травм четверо людей. Два ДТП зареєстровано вже цьогоріч. За 48 років експлуатації черкаського моста асфальтобетонне покриття ремонтували тільки у 1985–му. 40 плит на мосту потребують повної заміни, повністю зруйнованим є й бетонний короб, який захищає комунікації «Укрзалізниці» й призначений для захисту огорожі як на мосту, так і на дамбі.

Як розповів «УМ» Федір Швець, заступник голови правління ВАТ «АТП 17127», яке здійснює пасажирські перевезення через міст у київському, полтавському та сумському напрямках, «стан мосту й справді жалюгідний, це може загрожувати життю людей». «Висновок, що міст потребує капремонту, фахівці зробили ще в 2002 році. Водночас Міністерство з питань надзвичайних ситуацій класифікує цю переправу як техногенно небезпечну. Ще три роки тому було розроблено кошторисну документацію на ремонт, 22 мільйони вклали у будівництво нового мосту через річку Вільшанка в селі Мошни Черкаського району, аби пустити транспорт в об’їзд через дамбу Канівської ГЕС. Словом, ми зробили всі підготовчі роботи і сьогодні ніщо не заважає розпочати капітальний ремонт моста через Дніпро. Головне, аби уряд виділив кошти», — зазначив у коментарі «УМ» голова Черкаської облдержадміністрації Олександр Черевко.

Загалом на капітальний ремонт моста черкащанам необхідно 94,7 мільйона гривень (у цінах 2008 року). Якщо уряд виділить ці кошти, капремонт можна завершити за рік, обіцяють фахівці Служби автомобільних доріг у Черкаській області. Доки ж капремонт стратегічної для Черкащини переправи триватиме, пасажирські та вантажні перевезення здійснюватимуться через дамбу Канівської ГЕС. Утім жителям трьох лівобережних районів області замість звичних 35 кілометрів до обласного центру доведеться в об’їзд долати 140. Зате безпечною дорогою життя.