Поки пани б’ються...

14.10.2008
Поки пани б’ються...

Ключове зіткнення болідів Хемілтона (ліворуч) та Масси. (Фото Рейтер.)

На фініші сезону найбільших обертів набрали ті, від кого не очікували особливих звершень. Поки гонщики команд-фаворитів, «Макларен» і «Феррарі», конкурують між собою, етапи виграє «Рено». Екс-чемпіон світу Фернандо Алонсо, який представляє цю французьку «стайню», записав собі в актив уже два «Гран-прі» поспіль: після нічного Сінгапура він став переможцем і на японському етапі. Язик не повертається назвати останні успіхи «Рено» випадковістю. Адже цього разу в очковій зоні фінішував і другий пілот «синьо-жовтих» Нельсон Піке.

За підсумками кваліфікації, іспанець почав недільну гонку з четвертої позиції й скористався гарячкою лідерів. Власник поул-позишн — Льюїс Хемілтон — жорстко блокував Кімі Райкконена вже в першому повороті, тож представникам «Макларена» й «Феррарі» довелося виїхати на смугу безпеки, аби уникнути зіткнення. Відтак пелетон очолили Алонсо й поляк Кубіца з БМВ. На наступному колі Хемілтон встряв у «штовханину» вже з Феліпе Массою — бразилець контратакував, був змушений заїхати на узбіччя, після чого вдарився у «Макларен» Льюїса. Британця розвернуло, і з п’ятого місця лідер особистого заліку відкотився у хвіст гонки. Стюарти оперативно покарали обох претендентів на титул штрафним проїздом по піт-лейн. Після цього стало зрозуміло, що на трасі в Оямі, яка приймала етап «Ф-1» після тридцятирічної перерви, подіум не світить ані Хемілтону, ані Массі. Бразилець пізніше заявив, що в його діях не було злого умислу, — на гравій він вилетів після небезпечних дій британця й надалі просто не зміг зупинити машину, аби уникнути контакту.

Хемілтон фінішував лише дванадцятим, тоді як Масса пробився в очкову зону. Мало того, із восьмого місця він перемістився на сьоме — після того як судді покарали пілота «Торо россо» Себастьяна Бурде 25-секундним штрафом за зіткнення з тим самим Массою, і француз постфактум опустився з шостого місця на десяте.

Алонсо ж виграв гонку на класі — відірвався від Кубіци й зберіг перевагу, незважаючи на ранній піт-стоп. Чинний чемпіон Райкконен задовольнився третьою сходинкою й відтак змушений був визнати, що остаточно вибув із боротьби за перемогу в особистому заліку.

За два тури до завершення чемпіонату Масса скоротив відставання від Хемілтона до п’яти очок, не втратив шансів на першість і Роберт Кубіца. У Кубку конструкторів, навпаки, «Феррарі» випереджає британську «стайню» на сім пунктів. Наступний етап — у Китаї — відбудеться вже цього уїк-енду.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу з автоперегонів «Формула-1». 16-й етап. «Гран-прі Японії». Автодром «Фуджі спідвей» (Ояма, 305,416 км, 67 кіл)

Залікова вісімка: Алонсо («Рено») — 1:30.21,892; Кубіца («БМВ-Заубер») — +5,2; Райкконен («Феррарі») — +6,4; Піке («Рено») — +20,5; Труллі («Тойота») — +23,7; Феттель («Торо россо») — +39,2; Масса («Феррарі») — +46,1, Уеббер («Ред булл») — +50,8.

Загальний залік чемпіонату: Хемілтон («Макларен») — 84, Масса — 79, Кубіца — 72, Райкконен — 63, Хайдфельд («БМВ-Заубер») — 56, Ковалайнен («Макларен») — 51, Алонсо — 48, Феттель, Труллі — 30, Уеббер — 21...

Кубок конструкторів: «Феррарі» — 142, «Макларен» — 135, «БМВ-Заубер» — 128, «Рено» — 66, «Тойота» — 50, «Торо россо» — 34, «Ред булл» — 29, «Уільямс» — 26, «Хонда» — 14, «Форс Індія» — 0.