«Найкращі друзі дівчат» показали по 5 одиниць

10.06.2008
«Найкращі друзі дівчат» показали по 5 одиниць

Це фіналісти конкурсу «Сезони моди — погляд у майбутнє» зі своїми ляльками, натуральне волосся яких пофарбували фарбами від генерального партнера конкурсу, а одягли їх молоді дизайнери. (Фото Володимира БОСАКА.)

Галерея «Лавра», яка вже пару років знудилася без ресторанчика на другому поверсі — безкінечний ремонт! — на що тільки не перетворювалась останнім часом. На майданчик для київського Форуму видавців, на залу прийомів — Юлія Тимошенко, і Василь Вовкун проводили тут зустрічі з громадськістю, дипкорпусом, ЗМІями. На концертну залу. На галерею для фотографій київського мера. У четвер «Лавра» вдавала з себе ювелірний завод. На «екскурсію по заводу» запрошували в білому і з діамантами (дрес–код), усім присутнім видавали сині бахіли, а на кожному кріслі організатори поклали червоне віяло з логотипом офіційного партнера — з огляду на те, що на «ювелірному заводі» не відчувались кондиціонери, червоного у залі було значно більше, ніж білого. Концепція «ювелірного заводу», де гранять діаманти, для конкурсу молодих дизайнерів, можливо, трохи запафосна, але ж золоті копальні чи рудники, де миють золото з–поміж піску і породи, виглядають не так гламурно. Отже, в четвер бомонд, який цікавиться модою, а значить, її перспективою, прийшов у галерею «Лавра» на ІХ національний конкурс молодих дизайнерів одягу «Сезони моди — погляд у майбутнє», організатори якого завжди «креативлять» із простором сценографією, концепцією.

У «молодіжному» конкурсі, який є сайд–проектом голови оргкомітету Ukrainian Fashion Week Ірини Данилевської, взяли участь 25 дизайнерів. Повторюся, але чарівність конкурсів молодих дизайнерів полягає в лаконічності колекцій конкурсантів: 5 одиниць — це мало для того, щоб втомити, і досить, щоб показати потенціал, талант і напрям дизайнерської думки.

 

Однорядкові рефлексії

Кузьма «Скрябін» добре вжився в роль екскурсовода на ювелірному заводі — у білому халаті і в кедах виглядав так само органічно, як і в будь–чому, що на нього начепиш.

* * *

Молодняк набагато прискіпливіше дбає про total look, ніж їхні маститі колеги — і взуття, і головні убори, і аксесуари розробляли, як правило, спеціально під колекцію, а не підбирали випадково.

* * *

Студенти і випускники КНУТД, Інституту дизайну при Спілці дизайнерів України та Львівської академії мистецтв так слідкують за світовими трендами, що 25 колекцій аж трохи втомили одноманітністю. Відмінусовуємо інфантильні «японські» варіанти — з кульками, бантиками, дутими вініловими комірами і безпосередніми кольорами для «дня народження в МакДональдсі».

* * *

Вітчизняним дизайнерам слід би уважніше придивитись до Вілени Візенкової (дуже зворушливий мінімалізм із французьким шармом у класичній кольоровій тріаді — білий, червоний, чорний), Діни Линник, Альони Продан, Наталі Воробей, Стефанії Цап.

* * *

Голова журі, «наш Дріс Ван Ноттен», як називає відому дизайнерку Віктор Анісімов, Лілія Пустовіт стала білявкою, і її образ став більш жіночним. Мабуть, вона почала дотримуватися нової філософії, озвученої в останньому номері «Галицьких контрактів»: «Щось я зовсім перейшла на демократичний стиль, треба  про туфельки та спіднички не забувати».

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>