Кого і як «трахнув» Табачник

21.05.2008

Спливають усе нові факти, які свідчать про маніпуляції довкола результатів голосування на проекті «Великі українці». Генеральний продюсер телеканалу «Інтер» Ганна Безлюдна вбачає спекуляції в поширенні висновків про нечесну перемогу Ярослава Мудрого, а продюсер «Великих...» Єгор Бенкендорф говорить про «хворобливу фантазію» шеф–редактора проекту Вахтанга Кіпіані, який виступив із розвінчувальними коментарями і статтями на сайтах «Телекритика» й «Українська правда». Але по суті викриття не спростовує ніхто, тож скандал набирає обертів.

«Цілком очевидно, що фантастичні цифри «за Ярослава» — виклик усім, хто не хоче сприймати «бабло побеждает добро» як аксіому. Цілий місяць — день у день — великий київський князь не піднімався вище четвертого місця, а в останні дні очолив рейтинг «народної підтримки», — пише Кіпіані. Він має дані про те, що ці маніпуляції із застосуванням баз даних мобільних операторів організував нардеп від Партії регіонів завдяки спонсорству свого колеги по фракції Василя Горбаля, керівника «Укргазбанку» (до речі, вони обоє входять до першої п’ятірки ПР на виборах у Київську міськраду). «Ці дані щодо 350 тисяч «організованих» голосів за Ярослава Мудрого. Масштаби вражають — мені вдалося нарахувати 104 номери телефонів, з яких було послано понад тисячу СМС на перемогу «батька, тестя і свекра всієї Європи». Разом це дає майже 90% всіх зарахованих «волеизъявлений» за Мудрого—Табачника. Судячи з усього, без використання технічних засобів також не обійшлося, оскільки той номер, з якого надіслано найбільше — 15 454 — голосів, відправляв СМС–повідомлення великими пакетами», — зазначає Кіпіані.

Ще один переконливий факт фальсифікації — зменшення(!) кількості голосів за кандидатів у «великі». Зокрема, за даними шеф–редактора Кіпіані, за підсумками п’ятничного фіналу у Григорія Сковороди та Валерія Лобановського виявилося менше балів, аніж було вранці у вівторок. В обох випадках відмінусовано більш як по 2,5 тисячі голосів. За словами Вахтанга Кіпіані, всі ці дані будуть передані Бі–Бі–Сі як телекампанії–організатору серії «Великих» проектів у різних країнах.

«Зараз бачимо суперпровал проекту. Репутація каналу, який керувався винятково комерційною вигодою, підмочена, — коментує цю ситуацію для «УМ» головний редактор інтернет–видання «Телекритика» Наталя Лігачова. — Заяви Кіпіані переконують мене в тому, що маніпуляції з голосами таки відбувалися. І вирішення цієї колізії бачу лише одне — офіційне визнання каналом «Інтер» фальсифікації результатів. Якщо вони, звичайно, не доведуть протилежне».

Підтримала Вахтанга Кіпіані й одна з ведучих проекту «Великі українці» Ганна Гомонай. «Я переконана, що канал має провести «службове розслідування», оприлюднити всі дані про хід голосування, — зазначила вона в коментарі «Телекритиці».

 

ВІД РЕДАКЦІЇ

Слід визнати: телеканалу «Інтер», навіть порівнюючи «їжаків із вужами», таки вдалося створити резонансну й справді рейтингову програму. Але якою ціною? У 2004 році, ще перед Помаранчевою революцією, на тисячах стовпів та стін висіли наліпки: «Інтер» бреше». Так оцінювали подачу інформації цим каналом не лише «помаранчеві» активісти, а й безліч пересічних громадян. І зараз ситуація повторюється. Як і в 2004–му, відбулися такі–сякі вибори, як і тоді, Партія регіонів (конкретно — народний депутат Дмитро Табачник за сприяння свого колеги Василя Горбаля) сфальсифікувала результати голосування. Точніше, провели масштабну маніпуляцію, отримавши базу даних номерів мобільних телефонів та згенерувавши через комп’ютер стільки голосів, скільки було потрібно, аби «поставити на місце бандерівців».

Знову обурені тисячі людей, чиї старання спаплюжено у безсовісний спосіб. Дехто навіть висловлював бажання виходити з протестом на Майдан. І знову річ не так у конкретних симпатіях, тобто не в тому, що програв саме Бандера саме Ярославу Мудрому. Головне — що ще раз хрест–навхрест перекреслено віру людей у справедливість. Адже багато хто таки щиро сподівався на об’єктивність проекту.

Але вистачало й тих, хто з самого початку розумів: це були не загальнонаціональні вибори, а лише шоу конкретного комерційного каналу із власними правилами. Кожен охочий міг слати безліч СМС і, маючи грубі гроші, робити «великим українцем» хоч себе, хоч свого ротвейлера. Тож і може тепер пан Табачник спокійно заявляти з чаркою «Хеннесі» в руках, що він міг би «трахнути» Бандеру навіть не Ярославом Мудрим, а Щербицьким» (цитата зі статті головного редактора «Великих українців» Вахтанга Кіпіані на сайті «УП»).