Скандальну норму про Антикорупційний суд узгоджено

11:02, 14.06.2018
Скандальну норму про Антикорупційний суд узгоджено

Було проведено техніко-юридичну обробку редакції скандальної норми. Фото Взгляд.ua

Комітет Верховної ради з питань правової політики і правосуддя заявляє, що скандальну норму про апеляцію в законі "Про Вищий антикорупційний суд" узгоджено з Венеціанською комісією.
 
Про це повідомляє "Інтерфакс Україна".
 
При підготовці законопроекту до другого читання комітет погодився з рекомендаціями експертів Венеціанської комісії, в своєму Висновку (пункт 35) звертали увагу на доцільності того, щоб справи, які знаходяться на розгляді на момент початку роботи Вищого антикорупційного суду, продовжували розглядати суди, де вони на той момент слухаються.
 
В іншому випадку, передача справ привела б до перевантаження суддів Вищого антикорупційного суду, з огляду на значну кількість справ, які розглядаються в судах першої та апеляційної інстанцій до моменту створення Вищого антикорупційного суду.
 
Крім того, комітет прийняв до уваги, що відповідно до прийнятої в першому читанні редакції законопроекту Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду буде судом апеляційної інстанції тільки щодо судових рішень Вищого антикорупційного суду.
 
Також в комітеті категорично спростовують звинувачення громадських організацій, які заявили, що голова комітету не зачитували поправки щодо апеляційного розгляду справ НАБУ в судах загальної юрисдикції, а не в створеному Вищому антикорупційному суді.
 
Таким чином, такі формулювання положень законопроекту могли привести до грубого порушення Конституції України, яка гарантує кожному забезпечення права на апеляційний перегляд справи. 
 
У зв'язку з цим було уточнено пункт 20-2 розділу X і "Перехідні положення" КПК, про що голова комітету оголосив на засіданні Верховної ради України 6 червня 2018 за день до голосування за закон в цілому. Мовби така правка з'явилася за годину до голосування. 
 
Згідно з повідомленням комітету, цю правку було відображено в підготовленому на розгляді Верховної ради порівняльної таблиці до законопроекту і не було поставлено ​​на підтвердження при розгляді законопроекту в сесійній залі, залишившись в його остаточній редакції.
 
Було проведено техніко-юридичну обробку її редакції, в результаті якої були виявлені логічні і термінологічні неузгодженості деяких положень Кримінально-процесуального кодексу в редакції законопроекту. 
 
Зокрема, в редакції законопроекту залишилася норма про те, що суди апеляційної інстанції (крім Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду) припиняють приймати до розгляду апеляційні скарги по кримінальних виробництвах щодо злочинів, віднесених цим кодексом до підсудності Вищого антикорупційного суду.
 
У комітеті підкреслили, що в разі якщо б такі положення були залишені в законопроекті, то виникала б ситуація, при якій виключалася б можливість подати апеляційні скарги на судові рішення, прийняті судами першої інстанції, оскільки, Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду в розумінні і визначенні закону є апеляційним судом щодо судових рішень Вищого антикорупційного суду, а інші суди апеляційної інстанції припиняють приймати до розгляду апеляційні скарги з дня почав роботи Вищого антикорупційного суду.
 
Нагадаємо, спеціалісти Центру протидії корупції знайшли в опублікованому тексті закону про Антикорупційний суд правку, яка ніби взялася нізвідки - її не розглядали в профільному комітеті та не обговорювали у залі Верховної ради.