Десять днів, що сколихнули Київ

Десять днів, три десятки концертів, сотні творів, кращі колективи, солісти та концертні зали столиці — усе це XIV Музичні прем'єри сезону. Цьогорічний міжнародний фестиваль Київської організації національної спілки композиторів був насичений як ніколи. Вкотре відійшовши від формального дотримання свого часу накинутої (і по-своєму привабливої) концепції — подавати на суд слухачів тільки невиконувані твори тільки київських композиторів, — фестиваль зберіг дух свята сучасної академічної музики, розширив свою територію, сформував міцне коло учасників-однодумців і порадував справжніми творчими досягненнями. Це стало можливим, на мою думку, передусім завдяки сміливому менеджерському ходу дирекції, очолюваної композитором Ігорем Щербаковим. Та про все по порядку.

Прем'єра «Цвiту папоротi» в Національній опері

Прем'єра «Цвiту папоротi» в Національній опері

Наскільки все ж таки сильно вкорінена у нашому суспільстві, як каже мій тато, «шкідлива радянська ментальність»! Пригадуєте покупки «з навантаженням»? Ви хочете придбати, скажімо, «Марусю Чурай» Ліни Костенко із серії «Романи і повісті» — на поганенькому газетному папері, у благенькій м'якій палітурці, за дев'яносто сім копійок, а вас довантажують «Вибраними промовами» генерального секретаря КПРС — ошатними, солідними, грубезними, дорогими. І при всьому цьому абсолютно вам не потрібними. Називалося це «подарунковий набір». Правилами радянської торгівлі нібито заборонений, але хто зважав у країні тотального дефіциту на якісь правила — особливо якщо йшлося про ідеологічно навантажений продукт? Не хочеш — не купуй. І купували, ніде правди діти, бо інакше потрібної книжки не мали б ніколи.

Обертони «Срібного дзвону»

Вісім днів жовтня музичний Ужгород жив під знаком Четвертого міжнародного дитячо-юнацького конкурсу «Срібний дзвін». На кращих концертних майданчиках міста — у Великому залі філармонії, у великому та малому залах музичного училища — з дев'ятої ранку до шостої вечора відбувалися конкурсні прослуховування. Ввечері кожного дня — концерти членів журі: скрипаля Анара Мірзоєва з Росії, валторніста Василя Пилипчака з Києва, кларнетиста Гедвіга Свімберга з Бельгії, піаніста Балажа Соколаї з Угорщини... А зранку — знов конкурсні виступи: майже дві з половиною сотні учасників iз десятка країн змагалися у трьох вікових групах.